Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W trakcie tegorocznych targów Budma, 26 stycznia br. zaprezentowano raporty dotyczące preferencji wykonawców i inwestorów indywidualnych podczas zakupu i wyboru materiałów budowlanych. Konferencję, we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi zorganizowało ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.

Część raportu stanowiły wyniki konkursu \"Najpopularniejsze i najlepsze marki budowlane\". Laureatów wyłoniono na podstawie wskazań respondentów. Badanych poproszono o wymienienie tych producentów, których wyroby utożsamiane są z wysoką jakością, zbadano też ich spontaniczną znajomość producentów materiałów budowlanych. Zdaniem respondentów najlepszą i najpopularniejszą marką budowlaną jest Atlas. Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu materiałów budowlanych w kategorii \"Sieci marketów budowlanych\" okazała się Castorama, w kategorii \"Sieci hurtowni\" zwyciężyła zaś Grupa PSB. Wyróżnienia przyznano także w 18 podgrupach materiałów budowlanych, z których trzy ściśle wiążą się z branżą wyposażenia łazienek (tabela).

W badaniu udział wzięło ponad tysiąc losowo wybranych firm wykonawczych z całej Polski. Ich przedstawiciele odpowiadali na szereg pytań związanych z prowadzoną działalnością, specjalizacją firmy, rodzajem wykonywanych prac oraz ze znajomością marek budowlanych.

- Dobraliśmy 5 grup różnych typów firm wykonawczych, których dominującym rodzajem działalności jest wykonywanie prac: wznoszeniowych, dekarskich, ociepleniowych, instalacyjnych i wykończeniowych - wylicza Violetta Rutkowska z ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. - Uwzględniliśmy przy tym czynniki regionalizacji oraz wielkości firm. Respondentami w badaniu były zarówno osoby zajmujące kierownicze stanowiska w firmach, jak i osoby, posiadające praktyczną wiedzę na temat danej grupy produktowej.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA