Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Nie ma wątpliwości, że okres ostatnich kilku miesięcy, zapamiętany pod znakiem coraz wyraźniej odczuwanego kryzysu, zaznacza swój ślad także na polu branży łazienkowej. Mimo niestabilnej sytuacji, polscy producenci ceramiki sanitarnej śmiało wzbogacają swoje oferty o kolejne produkty. I choć wydaje się, że klient baczniej niż kiedykolwiek zwraca uwagę na zasobność własnego portfela, rodzime firmy optymistycznie prognozują kolejne przedsięwzięcia.

Można przypuszczać, że niestabilna sytuacja gospodarcza, odczuwalnie wpłynie na proponowanie kolejnych pomysłów przez rodzimych producentów. I choć w obecnym czasie należy z większą ostrożnością podchodzić do podejmowania decyzji o wprowadzaniu nowych produktów, to jednak żadna z polskich firm nie planuje wstrzymania się z kolejnymi wdrożeniami. Producenci doskonale zdają sobie sprawę, że prężne działanie na konkurencyjnym rynku, to podstawa do zachowania, a także wzmacniania swojej pozycji. Dlatego też stawiając na nowatorskie rozwiązania, idące w parze z europejskimi trendami, a także oferując produkty wysokiej klasy, mogą liczyć na głos uznania rodzimego klienta.

Koło na fali. Geometryczna prostota to charakterystyczna cecha najnowszych propozycji Sanitec Koło. Modna stylistyka dostępnych kolekcji oraz możliwość uzupełnienia produktów praktycznymi meblami, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem rodzimych klientów. Oferta ceramiczna Koła wzbogacona została serią „Style”, prezentującą średni segment cenowy. Kolekcja składa się z jedenastu modeli umywalek – symetrycznych, asymetrycznych, narożnych oraz z umywalki podblatowej, zaprojektowanej z myślą o przestrzeni publicznej. W ramach kolekcji dostępny jest również kompakt, miska wisząca w.c., bidet w wersji stojącej oraz wiszącej, a także półpostument.
Produkty serii „Style” zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić pełną funkcjonalność i wygodę użytkowania również w mniejszych łazienkach. Zmniejszono zewnętrzne wymiary ceramiki (np. długość miski wiszącej to tylko 51 cm), a jednocześnie dzięki np. głębokim misom czy powierzchniom odkładczym w umywalkach zachowano ich pełną funkcjonalność – stwierdza Krzysztof Brzeziński, produkt menedżer ds. ceramiki i systemów podtynkowych Sanitec Koło.
Obok kompleksowej oferty, producent zaproponował klientom serię ośmiu umywalek, wpisujących się w wyższy segment cenowy. Produkty kolekcji „Cocktail”, zaprojektowane zostały z myślą o przestrzeni publicznej, jak i o domowym salonie łazienkowym. Szeroka gama umywalek w kształcie kwadratu, prostokąta, koła oraz owalu, dostępnych w wersji stawianej na blacie lub wpuszczanej w blat, to propozycja dla miłośników surowej, nowoczesnej formy.

Roca Trendy. W ostatnich miesiącach firma Roca wzbogaciła swoją ofertę o szeroką gamę produktów. Wiosną ubiegłego roku producent zaproponował polskiej klienteli kolekcję ceramiki „Hall”, wpisującą się w wysoki segment cenowy. W ramach omawianej serii mamy do dyspozycji osiem umywalek – symetrycznych, asymetrycznych, a także narożnych, pozwalających na wykorzystanie przestrzeni łazienkowej w sposób optymalny, a zarazem niekonwencjonalny. Kolejnymi produktami spod znaku „Hall” są miski w.c. oraz bidety w wersji stojącej lub podwieszanej. Tego typu kompleksowa propozycja, dopełniona stylistycznie dopasowanymi meblami, to krok w kierunku konsumentów poszukujących całościowych rozwiązań.
Wśród nowości znajdziemy również liczne kolekcje umywalek, których wspólnym mianownikiem jest niebanalne, wysokiej klasy wzornictwo. Serię „Art” prezentują dwie umywalki nablatowe w kształcie wydłużonego owalu oraz koła. Dwa modele umywalek zawiera również linia „Orbita”, zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami. Natomiast „Dama Senso Compacto” – seria o surowej formie, uzupełniona została o umywalki ścienne – „Dama Senso Square”. Najwięcej, bo aż osiem umywalek prezentuje kolekcja „Urbi”, bez wątpienia zaskakująca śmiałymi kształtami. Produkty firmy Roca to nowoczesne wzornictwo cieszące się niesłabnącą popularnością wśród rodzimych konsumentów.

Wszechstronny Cersanit. Silny konkurent na polu ceramiki sanitarnej – firma Cersanit, systematycznie wzbogaca swoją ofertę kolejnymi interesującymi pomysłami. Tak też było w ostatnim roku. Najnowszą propozycją Cersanitu, należącą do wyższej półki cenowej, jest kolekcja „Symfonia”. W skład serii wchodzi umywalka nablatowa, dwa modele umywalek meblowych, jak również umywalki, które można montować z postumentem lub półpostumentem. Kolekcję dopełnia miska oraz bidet w wersji zawieszanej. Klasyczna biel, funkcjonalność oraz geometryczny minimalizm to charakterystyczne cechy i jednocześnie atuty owej propozycji.
Oferta Cersanitu wzbogacona została również o serię ceramiki „Etiuda”. Producent wyszedł tym samym naprzeciw potrzebom osób niepełnosprawnych.
Tę serię charakteryzuje przede wszystkim funkcjonalność. Jest idealnym rozwiązaniem skierowanym zarówno do łazienek i sanitariatów publicznych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych oraz do łazienek klientów indy- widualnych, mających problemy z poruszaniem się – tłumaczy Sabina Szrek, specjalista ds. marketingu w firmie Cersanit. Seria składa się z umywalki osadzonej na specjalnym, uchylnym stelażu oraz miski ustępowej zawieszanej, w komplecie z deską z tworzywa duroplast dla niepełnosprawnych. Serię uzupełniają uchwyty, a także specjalne krzesło prysznicowe dla niepełnosprawnych i osób starszych.

Hybner trójkolorowo. W ostatnich miesiącach firma Hybner zaprezentowała polskim klientom kolekcję „Retro” w trzech różnych wydaniach. Do tej pory, znajdująca uznanie wśród szerokiego grona odbiorców – seria „Retro” – dostępna była w kolorze białym. Obecnie klienci gustujący w owej stylistyce mogą nabyć produkty ceramiczne w kolorze grafitowym – „Retro Graphite” oraz kolorze beżowym – „Retro Beige”. Kolorystyka szkliwa obu propozycji imituje kamień naturalny, zaś całość pokryta jest powłoką antybakteryjną Flash. Do dyspozycji klientów pozostaje również nowa kolekcja imitująca naturalny marmur – „Retro Marble”. Urozmaicenie oferty ceramicznej o przedstawione powyżej produkty to krok w kierunku zapotrzebowania rodzimego rynku na ceramikę kolorową. Jak podkreśla Stanisław Mysza, wiceprezes firmy Hybner, jest to jedyna produkowana w Polsce ceramika kolorowa w strukturze i kolorze szkliwa takiej, jak naturalny kamień lub marmur.

Deger w nowej odsłonie. W ostatnim czasie również firma Deger wyszła do klienta z nową ofertą. Prezentująca ciekawą stylistykę linia „Viva” składa się z pięciu serii produktów. „Viva Mata” oraz „Viva Presja” zawierają umywalki nablatowe o kanciastych, modnych kształtach. „Viva Lega 2”, a także „Viva Forta” to kolekcje umywalek, postumentów oraz półpostumentów o liniach owalnych. Natomiast seria „Viva kompakt” zawiera kompakt stojący, miskę wiszącą, jak również bidet w wersji stojącej oraz wiszącej.
Kolejną propozycją rodzimego producenta jest kolekcja „Eskada 2”, pod której nazwą znajduje się sześć modeli umywalek – prostokątnych, półokrągłych, a także umywalka meblowa oraz nablatowa. Serię dopełnia szafka stojąca, postument oraz półpostument. W skład omawianej linii wchodzi również „Eskada 2 Kompakt” z kompaktem i bidetem w wersji stojącej. Zarówno kolekcja „Viva”, jak i kolekcja „Eskada 2” prezentują mocno zarysowaną linię, zaś design nawiązuje do kształtów prostopadłościanu w kolorze białym.
Klienci zainteresowani niestandardowymi rozwiązaniami mają do dyspozycji także serię „Tulia” w czarnym kolorze.

Radimp – nowy produkt. Nowością wprowadzoną w tym roku przez radomskie przedsiębiorstwo Radimp jest kompakt „Bolero”, który stanowi zwieńczenie całej serii o tej nazwie. Do tej pory kolekcja „Bolero” składała się z miski wiszącej oraz bidetu, a także trzech rodzajów umywalek meblowych. Niedawno wprowadzony do sprzedaży kompakt jest produktem uniwersalnym, posiadającym cofnięty odpływ, który pozwala na montaż zarówno w pionie, poziomie, jak i w ułożeniu bocznym. Kompakt „Bolero” wpisuje się w segment ekonomiczny ceramiki łazienkowej.
Wnioskując na podstawie oferty nowości polskich wytwórców ceramiki sanitarnej, pozycję tego segmentu branży należy ocenić pozytywnie. Systematycznie urozmaicana oferta, stałe podkreślanie swojej obecności na rynku, to jak widać działania obowiązkowe. Dlatego też rodzimi producenci już zapowiadają kolejne propozycje, które niebawem znajdą swoje miejsce na sklepowych półkach, a ów fakt może jedynie cieszyć.
MAŁGORZATA RADECKA
ZDJĘCIA: ARCHIWUM FIRM
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA