Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Chociaż rok 2004 nabrał już wiatru w żagle, to w wielu firmach styczeń upływał jeszcze na podsumowaniach wyników i wydarzeń roku ubiegłego. Chcąc być w zgodzie z trybem funkcjonowania branży my także zajęliśmy się podsumowaniem najistotniejszych - naszym zdaniem - wydarzeń ubiegłego roku w branży łazienkowej. Ich wyniki przedstawiamy w bieżącym wydaniu.

Podsumowanie przeprowadziliśmy w dwóch najistotniejszych dla branży dziedzinach jej funkcjonowania, prześledziliśmy najważniejsze wydarzenia oraz kluczowe trendy wzornicze. Jak się okazuje, miniony rok mimo narzekań na przeciwności, jakie niosły ze sobą kolejne rozporządzenia gospodarcze był okresem przełomowym. Mimo nieuchronnego wejścia w życie 22-procentowego podatku VAT na materiały budowlane, który jest solą w oku branży, rok 2003 zaznaczył się kilkoma obiecującymi wydarzeniami. Dość wspomnieć rozpoczęte na nowo rozmowy Stowarzyszenia Łazienka 2001 z zarządem MTP w sprawie powołania targów łazienkowych, czy próby porządkowania rynku przez ograniczenie problemu zatorów płatniczych i wyeliminowanie z niego nierzetelnych firm dystrybucyjnych. Nie sposób tu też pominąć znacznego ożywienia rynku w drugiej połowie minionego roku. Miejmy nadzieję, że odnotowane wówczas dobre wyniki wielu firm są odzwierciedleniem rozwoju rynku, a nie jedynie efektem ożywienia spowodowanego kończącą się ulgą budowlaną i groźbą wprowadzenia 22-procentowego podatku VAT na materiały budowlane.

Przed nami jeszcze wiele niewiadomych, co do tego jak się zachowa rynek w nowym otoczeniu gospodarczym. Z pewnością czeka go wiele regulacji, które mimo wszystko budzą optymistyczne oczekiwania uporządkowania \"kulejących\" tematów takich jak certyfikacja, czy podróbki. Póki co, do 1 maja br. branża wydaje się funkcjonować jakby trochę na wstrzymanym oddechu, czekając na odpowiedź rynku.

W tym wydaniu chcielibyśmy też polecić Państwa uwadze nową inicjatywę redakcyjną. Zmieniliśmy formułę \"Dobrych Punktów\". Obecnie będzie ona mieć postać rankingu, w którym co miesiąc prezentowane będą punkty handlowe w poszczególnych województwach, cieszące się najlepszą opinią wśród reprezentatywnej grupy producentów oraz importerów wyposażenia łazienkowego. Myślę, iż taki ranking przyniesie korzyści obu stronom. Producentom wskaże rzetelnych partnerów handlowych, zaś firmom handlowym (salonom, hurtowniom) da możliwość zaprezentowania się na łamach prasy.

 

MARIUSZ NIEŚCIOR

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA