Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Prezentacja firmy Hansgrohe

REKLAMA

Hansgrohe to firma z tradycjami. Jej historia rozpoczęła się latem 1901 roku w malowniczym Schwarzwaldzie, gdzie Hans Grohe otworzył produkcję elementów z blachy cynkowej, rozet do rur piecowych i kopert do zegarków. Bardzo szybko asortyment powiększył się o wyroby dla branży sanitarnej i nastąpił rozwój firmy na cały rynek europejski.

OBECNIE Hansgrohe jest międzynarodowym koncernem – producentem armatury sanitarnej, systemów prysznicowych, a nawet całych kolekcji łazienkowych „skrojonych na miarę” przez światowej sławy projektantów. Również w Polsce obecność firmy kreśli swoją – dziesięcioletnią już – historię. Początkowo siedziba filii mieściła się w secesyjnej wilii w centrum Poznania; z czasem jednak skala działalności i dynamiczny rozwój sprawiły, że konieczna stała się nowa inwestycja.
Swoje korzenie firma Hansgrohe Polska zapuściła  20 km od centrum Poznania, w Tarnowie Podgórnym, gdzie znajduje się centrum szkoleniowe, galeria aranżacji łazienkowych Aquademia i galeria sztuki. Dzięki inicjatywie założyciela i prezesa firmy w Polsce, Lecha Mielnika i zaangażowaniu historyka sztuki, Barbary Pol, odbywają się tu cyklicznie wernisaże promujące polską sztukę współczesną. W Galerii odbyły się już wystawy rzeźby: indywidualne (Mariola Kalicka) i zbiorowe, malarstwa (Agnieszka Opala, Agnieszka Kałużna, Mikołaj Obrycki), rysunku (Dorota Szukała), fotografii (Tomasz Gudzowaty, Axor Citterio Inspiracje i Axor Starck X Inspiracje), a także designu autorstwa studentów Akademii Sztuk Pięknych z Poznania i Warszawy.
Galeria to oczywiście jeden z elementów kreowania wizerunku, ale ta działalność z pogranicza sztuki i designu jest szczególnie bliska firmie Hansgrohe, której produkty ewoluują w stronę coraz bardziej wysublimowanego piękna.
Od samego początku istnienia rysem charakterystycznym firmy była najwyższa jakość oraz innowacyjność rozwiązań produkcyjnych i technicznych, które zawsze współbrzmiały z naturą.

100 LAT, 100 NAGRÓD. W ciągu swej 100-letniej historii firma zdobyła ponad 100 międzynarodowych nagród za design. Wśród laureatów znajduje się wiele rynkowych przebojów, których Hansgrohe jest wynalazcą: pierwszy drążek prysznicowy, pierwszy panel prysznicowy, pierwsza kolekcja armatury ze stali szlachetnej, pierwsza główka prysznicowa z możliwością zmiany strumienia etc. Dziś istnieje już dysk prysznicowy Raindance AIR z pięcioma rodzajami napowietrzonego strumienia.

FUNKCJA I FORMA. Pierwsze dekady to okres, kiedy forma była podporządkowana funkcji, zgodnie z popularną wówczas maksymą „form follows function”. W latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia wzornictwo Hansgrohe zyskało ładunek emocjonalny, a pojedyncze produkty, przez swą rozpoznawalność, zaczęły służyć ekspresji indywidualnego poczucia estetyki. Był to czas projektowania zgodnie z ideą „form follows emotion”. U progu nowego wieku jesteśmy świadkami narodzin kolejnego trendu we wzornictwie łazienkowym: „form follows philosophy”. Współczesne produkty muszą mieć osobowość, która ewoluuje razem z osobowością użytkowników, nie tylko spełniając, ale także kreując potrzeby wykraczające poza technikę i estetykę. Współczesne marki pod wspólnym szyldem Hansgrohe: hansgrohe, Axor i Pharo, to dzieło projektantów, którzy – w równej mierze co inżynierami – są artystami designu. Wśród nich są nazwiska takich mistrzów jak Philippe Starck, Antonio Citterio czy Jean Marie Massaud.
Firmy ewoluują wraz z rynkiem, lecz z perspektywy czasu wyłania się refleksja, że firma Hansgrohe zawsze jest krok do przodu mobilizując rynek do większej dojrzałości. Dojrzałości rozwiązań technicznych, dojrzałości w postrzeganiu piękna, a wreszcie dojrzałości w spojrzeniu na łazienkę jako część większej całości. Rozwijanie w sobie zdolności widzenia szerokiej perspektywy jest ważne dla wszystkich, bo wszyscy jesteśmy częścią rozszerzającego się strumienia.
Kinga Mielnik


Hans Grohe Sp. z o.o. < 62-080 Tarnowo Podgórne < ul. Sowia 12 < tel. (061) 816 86 00 < fax (061) 816 86 09 < www.hansgrohe.pl

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA