Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
2 grudnia 2008 r. Sanitec Koło zaprezentował swój nowy serwis internetowy. Głównym celem przyświecającym jego twórcom było dostosowanie wyglądu do charakteru marki, skrócenie czasu poszukiwania potrzebnych informacji, oraz ułatwienie przeglądania katalogu produktów. Aby zrealizować to wyzwanie 21 osób – pracowników Sanitec Koło, Agencji K2 Internet oraz firmy Komitywa.com - przez 11 miesięcy porządkowało prawie 5 tysięcy produktów czterech marek,  przeprowadziło 4 sesje badań z użytkownikami, przygotowało 100 makiet funkcjonalnych, kilkanaście projektów graficznych i opracowało ponad 200 stron tekstów.
Głównym celem zmian było ułatwienie przeglądania katalogu produktów, uproszczenie nawigacji oraz stworzenie wyraźnych punktów startowych dla poszczególnych grup użytkowników. Z punktu widzenia firmy – widać to wyraźnie w konstrukcji serwisu - ważne są wszystkie grupy docelowe – zarówno bezpośredni klienci (osoby planujące wyposażenie łazienki), jak i osoby zajmujące się łazienkami profesjonalnie – partnerzy handlowi, architekci, instalatorzy i dziennikarze. Dlatego każda z nich znajdzie dedykowane dla siebie podstrony, grupujące specjalistyczne treści oraz funkcjonalności.
- Budowanie witryny wsparte było sesjami badawczymi, które umożliwiały nam bieżącą kontrolę nad tym, czy projektowany serwis spełnia oczekiwania użytkowników oraz optymalizację przyjętych rozwiązań. W tym celu zastosowaliśmy m.in.: badania eyetrackingowe, badania użyteczności, oraz badania “cardstorting” - co pozwoliło na uporządkowanie treści i ich hierarchię zgodnie z modelem mentalnym użytkowników – mówi Artur Pszczółkowski, odpowiadający za działania internetowe Sanitec Koło w regionie CEE.
Nowy jest nie tylko wygląd, ale również podział treści i czytelne menu produktowe, które umożliwia intuicyjne nawigowanie po obszernym katalogu. Wprowadzone zmiany znakomicie ułatwiają szybkie odnalezienie właściwego wyrobu, a informacje o podobnym charakterze są powiązane ze sobą poprzez nawigację kontekstową. Takie rozwiązanie sprawia, że przeglądanie serwisu jest bardziej płynne, a znalezienie pożądanych informacji zajmuje znacznie mniej czasu.
Ciekawą innowacją serwisu jest  „schowek” umożliwiający użytkownikom stworzenie własnej listy produktów, ich porównanie i zrobienie wydruku. Zaawansowana „wyszukiwarka produktowa” stanowi kolejny element podnoszący funkcjonalność serwisu. Szybkie dotarcie do pożądanych informacji różnym grupom użytkowników ułatwiają tzw. „punkty startowe”.
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA