Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Po kilkunastu latach rosnącej popularności wanien narożnych tendencja ta osłabła, a ich sprzedaż ustabilizowała się. Wpłynął na to w dużej mierze powrót do łask form tradycyjnych, prostokątnych. Nadal jednak segment modeli narożnych stanowi ok. 50% rynku, chociaż producenci wprowadzają nowości ze zmniejszoną częstotliwością.

Polacy znudzeni kilkudziesięcioletnią dominacją \"prostokątów\" od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku zachłystywali się wannami narożnymi - asymetrycznymi i symetrycznymi. Dawały one możliwości aranżacyjne i użytkowe do tej pory nieosiągalne. Przede wszystkim łatwiej wkomponowywały się nawet w małe pomieszczenia łazienkowe, ponieważ zajmują  zdecydowanie mniej miejsca niż wanna prostokątna o podobnych wymiarach. Dla wielu użytkowników, wanny narożne to także modele bezsprzecznie ciekawsze pod względem wzornictwa. Jednak w ostatnim czasie widać zdecydowany powrót do łask prostokątnych, tradycyjnych kształtów. Choć jak podkreślają przedstawiciele branży, nie są one konkurencyjne dla wanien narożnych symetrycznych, a jedynie dla asymetrycznych. Pewne osłabienie zainteresowania wannami narożnymi, w szczególności asymetrycznymi potwierdzają premiery rynkowe. W naszym przeglądzie prezentujemy najnowsze wanny w ofercie producentów, ale nie zawsze nowe na rynku. Z przesłanych nam modeli część stanowią tegoroczne premiery, a resztę wanny wprowadzone w latach 2006 i 2005, a czasem starsze. Jak widać nie ma w tej grupie produktowej rewolucji, ale także i stagnacji. 
- Wanny narożne zmieniają się w wanny dwuosobowe z dwoma oparciami na plecy ułożone obok siebie. Miejsce na siedzisko, które w wannach narożnych było na wyposażeniu standardowym jest zastąpione miejscem do leżenia - ujawnia Adam Wasilewski, dyrektor handlowy Ruben Design.
Ta tendencja wydaje się dość wyraźna, co jest spowodowane łatwością dostosowania wanien narożnych dla dwóch osób, nie podlegających żadnym standardom. Potwierdzają to zamieszczone w tym numerze prezentacje, gdyż część firm nie mogła się zdecydować gdzie pokazać niektóre swoje produkty Đ w przeglądzie wanien dwuosobowych czy narożnych.
PIOTR DZIAKOWSKI
ZDJĘCIE: JACUZZI

POPULARNOŚĆ WANIEN NAROŻNYCH
Adam Szych, menadżer produktu w firmie Sanplast

Dużą popularnością cieszą się nadal wanny narożne asymetryczne. Mają one przestronne wnętrze, zapewniają wygodę kąpieli, a ich ciekawy kształt zachęca do niestandardowych rozwiązań aranżacyjnych. Z tego powodu modele asymetryczne najchętniej wybierają klienci poszukujący nowoczesnych rozwiązań. Można uznać, że stosunek wanien narożnych do prostokątnych wynosi około 50%, jednakże nie należy określać wprost pozycji wanien prostokątnych w stosunku do wanien narożnych, bez odniesienia się do poszczególnych segmentów rynku. W grupie  podstawowej największym zainteresowaniem cieszą się wanny prostokątne, w średniej - wanny asymetryczne, a średniej i wyższej - wanny symetryczne. Podział ten wynika z prostej zależności, im większa łazienka i im więcej środków na jej wyposażenie, tym bardziej wzrasta zainteresowanie wannami dużymi o nietypowych kształtach. W nowych trendach rezygnuje się z tradycyjnych siedzisk na rzecz półek, na których możemy umieścić przybory kosmetyczne. Coraz bardziej dominujący minimalizm powoduje rezygnację z dużych promienni i tworzenie linii wanien prostych i zdecydowanych.















REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA