Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Opoczno za I kwartał 2006 r. wyniosły 96,3 mln zł wobec 90,8 mln w analogicznym okresie 2005 r. oraz wobec 98,5 mln w IV kwartale 2005 r. Oznacza to odpowiednio wzrost o 6,1% i spadek o 2,2%. Natomiast raportowana strata netto w I kwartale wyniosła 6,3 mln zł, w porównaniu do straty w kwocie 1,9 mln zł za I kwartał 2005 r.
Zdaniem firmy, spadek przychodów był spowodowany przede wszystkim zniżką sprzedaży na rynku krajowym, przedłużającą się zimą, presją cenową w segmencie ekonomicznym, a także – choć w nieznacznym stopniu – zakończeniem ulgi remontowej w 2005 r. Słabsze wyniki finansowe są także wynikiem wyższych kosztów marketingowych i marketingu handlowego, związanych z wprowadzeniem w lutym na rynek nowych kolekcji oraz wydatków dotyczących przebudowy struktur sprzedaży. Dodatkowym elementem wpływającym na wynik było mniejsze wykorzystanie zdolności produkcyjnych spółki.
Pierwszy kwartał był natomiast korzystny dla firmy jeśli chodzi o eksport – spółka odnotowała wzrost przychodów z eksportu płytek i dekoracji ceramicznych. Wyniosły one 25,3 mln zł, w porównaniu do 21,8 mln zrealizowanych w I kwartale 2005 r. i 21,7 mln zł w IV kwartale 2005 r., co stanowi wzrost o 16,3% w porównaniu do I kwartału 2005 r. i o 16,7% w relacji do IV kwartału 2005 r. 
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA