Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Opoczno SA zaprezentowało plany grupy na 2006 rok, podsumowało też wstępnie wyniki finansowe uzyskane w IV kwartale ub.r. A wszystko to podczas spotkania prasowego z Mirosławem Godlewskim, nowym prezesem zarządu Opoczno SA, które odbyło się 17 lutego w warszawskim hotelu Rialto.
Mimo spadku odnotowanego na rynku płytek w 2005 r. (wolumen sprzedaży zmalał z 70,5 mln m2 w 2004 r. do 67 mln m2 w roku 2005), Opoczno SA utrzymało swój dotychczasowy poziom udziałów w rynku na poziomie 24%. Przychody netto ze sprzedaży były jednak niższe niż w 2004 r. Jedynie przychody zrealizowane w IV kwartale ub.r. były wyższe od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2004 r. Udało się to osiągnąć dzięki dużej dynamice sprzedaży zagranicznej Grupy Opoczno – przychody z eksportu wzrosły o 21,2 mln zł w porównaniu z 2004 r. Lepsze wyniki w końcu 2005 r. to także rezultat przeprowadzonych w ostatnim kwartale ub.r. istotnych zmian w organizacji sprzedażowej Grupy. Jak zapowiedziano, zmiany te kontynuowane będą w pierwszym kwartale br. – powstanie nowa wzmocniona organizacja sprzedażowo-marketingowa (wdrożona nowa struktura organizacyjna, zakończony proces rekrutacji pracowników).
Mimo wyższych przychodów ze sprzedaży netto, dokonane w IV kwartale 2005 r. inwestycje marketingowe i trade marketingowe wpłynęły na obniżenie zrealizowanego produktu operacyjnego i marży operacyjnej. Dodatkowe koszty związane były z projektami optymalizacyjnymi (optymalizacja surowcowa), budową ekspozycji nowych kolekcji oraz przebudową organizacji sprzedażowej.
Obecny na spotkaniu nowy zespół zarządzający Opoczno SA zaprezentował też kluczowe założenia strategii Grupy Opoczno na 2006 rok. Zapowiedziano, że uwaga firmy koncentrować się będzie na odbudowie fundamentów wartości rynkowej spółki, dynamice sprzedaży i odbudowie realizowanych marż. Za kluczowy uznano proces wdrażania na rynek nowych produktów. W planach jest także zwiększenie średniej marży (lepsze zarządzanie ceną, nowe warunki handlowe). Wśród strategicznych założeń działania spółki na rynkach zagranicznych wskazano zmianę sposobu zarządzania oraz budowę jednego portfela marek i kolekcji dla rynku europejskiego (centralne zarządzanie, lokalny, rynkowy dobór i weryfikacja kolekcji), a także lepszą segmentację oferty. Działania firmy Opoczno w 2006 r. koncentrować się też będą na poprawie wizerunku marki oraz lepszej dystrybucji produktów. Firma planuje zwiększyć efektywność sprzedaży w punktach detalicznych poprzez lepsze ekspozycje i szybsze wprowadzanie nowych kolekcji.
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA