Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Cersanit SA wdrożył platformę Comarch Business Intelligence, opartą na technologii hurtowni danych. Rozwiązanie umożliwia pełną integrację informacji ze wszystkich obszarów działalności przedsiębiorstwa, jak również danych dostępnych z zewnątrz, a następnie pozwala na ich przekształcania w różnego rodzaju analizy i raporty.
Cersanit SA to lider w produkcji ceramiki sanitarnej, płytek ceramicznych oraz innych elementów wyposażenia łazienek w Europie. W skład Grupy wchodzi 9 spółek zlokalizowanych w krajach w Europie.
Przy tak dużym obszarze działalności, jaki prowadzi Grupa Cersanit, istniejące rozwiązanie Business Intelligence nie realizowało stawianych przed nim wymagań. Pojawiła się potrzeba zapewnienia analitykom możliwości prostego i wygodnego tworzenia raportów i analiz, opartych na wiarygodnych i zawsze aktualnych danych. Zapewnienie odpowiedniego poziomu raportowania wymusiło przeprowadzenie audytu dotychczasowego rozwiązania. Niewystarczający poziom dotychczasowego rozwiązania BI, co potwierdził wynik przeprowadzonego przez Comarch audytu, zaowocował zacieśnieniem współpracy pomiędzy obydwiema firmami i w efekcie wdrożeniem w Cersanit platformy Comarch Business Intelligence. Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie, we współpracy ze specjalistami Comarch modernizacji istniejącej hurtowni danych, a tym samym na stworzenie elastycznej i wydajnej platformy Business Intelligence – mówi Marcin Falkiewicz, IT Application Department Manager w Cersanit.
Wdrożenie obejmowało przygotowanie modeli analitycznych: analiza klienta, magazyny, maping klientów, monitoring cenowy, zamówienia, zobowiązania, należności, polecenia księgowania, rentowność, sprzedaż oraz transport.
Dzięki zastosowaniu platformy Comarch Business Intelligence wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy Cersanit mogą nie tylko analizować płatności, politykę cenową, zamówienia, stany magazynowe, koszty transportu i dokumenty księgowe, ale również monitorować sprzedaż poszczególnych produktów w różnych ujęciach z dokładnością do pozycji na fakturze, przeprowadzać szczegółowe analizy klientów pod kątem ich zadłużenia oraz badać rentowność całej Grupy, poszczególnych spółek, produktów czy też ich grup – mówi Łukasz Nowicki, dyrektor Centrum Wdrożeń Business Intelligence w Comarch. 
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA