Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Za nami kolejna edycja walenckich targów Cevisama. Już po raz 26 producenci wyposażenia łazienek i kuchni, płytek ceramicznych oraz związanych z ich obróbką materiałów i maszyn mieli okazję do zaprezentowania swojej oferty i nowości. Jak podczas targów wypadli wytwórcy związani z branżą łazienkową?

Zgodnie z targową statystyką od 5 do 9 lutego 2008 na terenach Feria Valencia swoją ofertę zaprezentowało ok. 1500 wystawców z całego świata. W 2007 r. - niewiele ponad 1100, więc jak widać zainteresowanie ofertą Cevisamy rośnie. Jednym z powodów może być wciąż wzrastająca liczba i atrakcyjność imprez organizowanych przy okazji tych targów. Tylko z zakresu inicjatyw powiązanych z wzornictwem i trendami, a odbywających pod wspólnym tytułem Cevisama Indi, w tym roku przybyło kilka - m.in. wystawa Bluespace. To chyba najbardziej wyraźny krok organizatorów w kierunku producentów, wystawców i potencjalnych odwiedzających zainteresowanych tematyką łazienki. Zadaniem wystawy Bluespace było zgromadzenie w jednym miejscu produktów, które aktualnie najbardziej odpowiadają trendom panującym w przestrzeni łazienki, a tym samym są najbardziej satysfakcjonujące dla użytkowników. Niezależne grono ekspertów złożone z projektantów wnętrz i dekoratorów, wybrało 45 firm, które zaprezentować mogły swój produkt. Prezentacji każdego z nich towarzyszył krótki opis koncepcyjny. Pokaz zdominowały oczywiście produkty włoskie - na Bluespace zaprezentowały się m.in.: Agape, Bmood, Catalano, Galassia, Hatria, Rapsel, Ritmonio, Zucchetti. Nie mniej silna była reprezentacja z Niemiec m.in.: Dornbracht, Duravit, Grohe, Hansa, Hansgrohe, Kaldewei, Villeroy&Boch. Taki rozkład sił dobrze oddaje fakty związane z tym, kto tak naprawdę rozdaje karty w przemyśle łazienkowym. I niestety - nie są to Hiszpanie.
To samo pokazała odbywająca się w ramach Cevisamy wystawa łazienkowa. Podjęte już w zeszłym roku starania organizatorów w kwestii zaangażowania w walenckie targi także włoskich wytwórców nie przyniosły niestety \"oszałamiających\" rezultatów. Tym bardziej, że prezentujący na Cevisamie swoją ofertę Włosi (m.in. Antrax, Bossini, Cristina, Catalano, Olympia Ceramica, TDA Show Box, Galassia), najczęściej pokazują to, co niespełna pół roku wcześniej prezentowali na Cersaie w Bolonii. Może sposobem na ożywienie łazienkowej części Cevisamy będzie właśnie wystawa Bluespace? Ale to okaże się pewnie dopiero przy okazji kolejnej edycji tych targów. Póki co, Cevisama pozostaje niezmiennie świętem płytek ceramicznych. Prezentujemy Państwu kilka łazienkowych nowości z ostatniej edycji walenckiej imprezy.
MARTA MATRACKA
ZDJĘCIA: ARCHIWUM FIRM

 

\"Kuma\" - nowa kabina marki Samo. Duża przestrzeń wewnątrz pozwala na wydzielenie dwóch przestrzeni: kąpieli i relaksu. W panelu ukryte zostały dysze hydromasażowe oraz armatura.















 

Panel hydromasażowy \"A-llegro\" marki Acquaidro wchodzącej w skład hiszpańskiej Grupy Royo. Miękka forma uzyskana została dzięki wykorzystaniu materiału na bazie żywic mineralnych. Wyposażony w górną głowicę prysznicową, termostat i pięć dysz hydromasażowych.
























 

Kolekcja mebli \"Atic Flowers\" marki Sonia. Niewielkie rozmiary podwieszanych mebli oraz charakterystyczny dekor kwiatowy - efekt: lekka całość pomimo ciemnego wykończenia.

























 

Meble \"Ariant\" hiszpańskiej firmy Mapini. Na przykładzie tej kolekcji wyraźnie widać, jak mocno wzornictwo mebli łazienkowych zbliżyło się do klimatów znanych chociażby z salonu.


 

 

 

 

 

 

 

 

Nowa seria ceramiki \"Proiezioni\" Catalano. Składają się na nią cztery umywalki (140, 100, 80 i 42 cm) oraz sedes i bidet w wersji podwieszanej. Zredukowana do minimum grubość ceramiki umożliwiła stworzenie serii o wyjątkowo lekkiej formie. Projekt: Carlo Martino


 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA