Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Według stowarzyszenia Ceramic Tiles of Italy w roku 2006 działania włoskich producentów skupione były głównie na podnoszeniu jakości swoich produktów. Podkreślano, że w tej chwili jest to najważniejszy z atutów Włochów jeżeli chodzi o konkurowanie z rodzimymi wytwórcami z krajów Europy i Północnej Ameryki. W porównaniu do roku 2005 wartość produkcji praktycznie nie zmieniła się i wyniosła blisko 569 milionów m2 płytek ceramicznych w 2006 r. Pozytywnie wypowiadano się także o wartości eksportu, który w zeszłym roku wyniósł ponad 410 milionów m2 płytki. Łączny obrót włoskiego przemysłu płytek ceramicznych w 2006 roku oszacowano na ponad 5,7 miliarda euro. Krajami, które są największymi odbiorcami włoskiej płytki pozostają Stany Zjednoczone, Francja oraz Niemcy.
Ceramic Tiles of Italy przyznaje jednak, że dane za pierwsze półrocze 2007 roku wróżą,  że ostatecznie rok 2007 nie będzie należał do najlepszych w karierze włoskiego przemysłu płytek ceramicznych. W tym okresie wyeksportowano ponad 201 milionów m2 płytek, o łącznej wartości blisko 2,2 miliarda euro.
Dane podano podczas zorganizowanej z okazji targów Cersaie Międzynarodowej Konferencji Prasowej. Odbyła się ona 2 października 2007 r. w Bolonii.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA