Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Zjawisko mobilnej promocji, choć w Polsce stosunkowo nowe, w Europie jest znane już od kilkunastu lat. Przedstawiciele branży zdają się mówić wprost: nie wystarczy wyprodukować dobry produkt - należy go jeszcze w ciekawy sposób wypromować.

Przełom maja i czerwca to w okres wzmożonej aktywności we wszystkich gałęziach gospodarki. W poszukiwaniu nowych form reklamy produktów pracownicy marketingu i public relations sięgają po niecodzienne formy promocji. Dziś możemy już mówić o mobilnych ekspozycjach producentów materiałów izolacyjnych, narzędzi czy też paneli podłogowych. Zjawisko to nie jest obce także przedstawicielom branży wyposażenia łazienek. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy cztery firmy spokrewnione z rynkiem wyposażenia łazienek zdecydowały się na podobną formę promocji.
POKAŻMY, ŻE NAS WIDZĄ. Pierwsze samochody reklamowe pojawiły się w Europie Zachodniej na początku lat dziewięćdziesiątych. Niemalże od razu stały się skutecznym narzędziem budowania wizerunku. Pojawienie się firmowych ciężarówek na polskich drogach było więc tylko kwestią czasu. Marek Piekarz, kierownik działu marketingu z firmy Kronopol produkującej płyty i wyroby drewnopochodne, przyznaje, że auta reklamowe są w Polsce zjawiskiem stosunkowo nowym. 
- Chociażby z tego powodu są atrakcyjnym i skutecznym narzędziem promocyjnym. Pojazd Kronopolu służy do budowania wizerunku firmy i popularyzacji jej produktów. Samochód jest mobilny, a dodatkowo prezentuje cały wachlarz produktów. Dlatego jest idealnym rozwiązaniem w przypadku mniejszych imprez wystawienniczych czy eventów.
Dla producenta elektronarzędzi - firmy Hitachi - ekspozycja mobilna to nie tylko forma promocji, ale także \"żywej\", przemieszczającej się po Polsce reklamy. 
- Samochody demonstracyjne nie tylko pomagają budować pozytywny wizerunek firmy, ale także tworzą dobre relacje z klientami - zauważa Marcin Pyszczek, kierownik ds. marketingu Hitachi Power Tools Polska. - Samochód pokazowy wyposażony jest w elektronarzędzia, które można obejrzeć i wypróbować na miejscu. Poza tym nasi demonstratorzy chętnie odpowiadają na pytania klientów.
BRANŻA W OFENSYWIE. Na początku maja br. ciężarówka Wellness Truck firmy Villeroy & Boch zawitała do wszystkich oddziałów firmy. Specjalnie wyposażony pojazd miał za zadanie dostarczyć klientom najnowsze produkty firmy, także te prezentowane na targach ISH 2007. 
- W czasie trwania trasy objazdowej sprzedawcy i kupujący mogli dowiedzieć się więcej o ofercie i wymienić opinie - mówi Magdalena Gniadzik, dyrektor zarządzający Villeroy & Boch Polska. - Ciężarówka wydawała się najlepszym sposobem na eksponowanie i transport produktów, biorąc pod uwagę, że miały być one pokazane nie tylko w Polsce, ale także w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.
Mniej więcej w tym samym czasie co pojazd Villeroya do Polski zawitała ciężarówka prezentująca najnowsze urządzenia marki Junkers. Oprócz czterech miast w Polsce, Junkers Oasis Road Show odwiedził Budapeszt, Bratysławę, Pragę i Brno. 
- Takie wydarzenie to doskonała okazja dla klientów do zapoznania się z naszą najnowszą ofertą w dość nietypowy sposób - mówi Małgorzata Marczewska, kierownik działu marketingu Junkersa. - Poprzez atrakcyjne wnętrze samochodu, tworzące atmosferę komfortu i odpoczynku chcieliśmy pokazać naszym klientom, że Junkers to marka, która pragnie zapewniać im najwyższą jakość oraz komfort ciepła.
LEKCJE BLISKO DOMU. Jak się okazuje, pod hasłem \"mobilna promocja\" kryje się znacznie więcej niż tylko obwoźna ekspozycja. Samochody promocyjne mogą też służyć jako mobilne centrum szkoleniowe. Od stycznia br. szkolenia o tematyce \"łazienkowej\" firmy Sanitec Koło dla architektów, instalatorów i handlowców teoretycznie mogą odbywać się w każdym miejscu w kraju. W specjalnie przystosowanej naczepie odbywają się zajęcia teoretyczne i praktyczne. 
- To pierwszy w Polsce tak nowocześnie wyposażony kontener szkoleniowy w branży wyposażenia łazienek - zaznacza Wojciech Choina, specjalista ds. public relations firmy Sanitec Koło. - Jednocześnie jest to pierwszy ogólnopolski projekt szkoleniowy skierowany do architektów, instalatorów oraz handlowców szeroko pojętej branży łazienkowej z małych i średnich przedsiębiorstw. Jego celem jest rozwój kompetencji zawodowych i aktualizacja posiadanej wiedzy w wybranych obszarach.
Pozostali przedsiębiorcy w rynkowej walce o klienta nie pozostają w tyle. Poprzez zorganizowany w Polsce i Czechach Knauf Insulation Road Show (maj-czerwiec br.) firma Knauf Insulation promowała kwestię oszczędzania energii w budynkach. W ciężarówce z wyposażeniem multimedialnym goście brali udział w prezentacjach na temat niskoenergetycznego budownictwa oraz rozwiązań izolacyjnych. Dzięki tego typu akcji promocyjnej każdy mógł dowiedzieć się, jaką oszczędność energii oraz pieniędzy przynoszą odpowiednio zaprojektowane i prawidłowo zaizolowane budynki.
WARTO SPRÓBOWAĆ. Marcin Pyszczek z Hitachi Tools Polska przyznaje, że prezentacje z wykorzystaniem samochodów pokazowych cieszą się obecnie dużym powodzeniem. 
- Forma promocji, jaką jest ekspozycja mobilna, funkcjonuje poza Polską i świetnie spełnia swoje zadanie - wyjaśnia. - Nie ukrywam, że obecność tego typu samochodów wymusił również sam rynek. Klienci szukają nowych, bardziej interesujących form promocji, dlatego też samochód demonstracyjny odgrywa ogromną rolę w pokazach elektronarzędzi na targach, festynach i w punktach sprzedaży.
Warto o tym pamiętać, biorąc pod uwagę, że z efektów tego typu reklamy niemal wszyscy - producenci, sprzedawcy, fachowcy, a przede wszystkim klienci - wydają się być zadowoleni.
TOMASZ HRYNKIEWICZ
ZDJĘCIA: ARCHIWUM FIRM

Z BRANŻĄ W TRASĘ
W 2002 r. w trasę po Polsce wyruszył 18-metrowy, ważący 18 ton samochód wyposażony w elektronarzędzia marki Bosch. W pojeździe znalazły się nowoczesne media i dostęp do Internetu. W lutym 2004 r. ruszył \"Multi Mobil\" - pełniący funkcję \"szkoły na kółkach\" pojazd firmy Kreisel. Szkolenia i pokazy technik budowlanych odbywały się w wielu miejscowościach. Z kolei w sierpniu 2005 r. na polskich drogach zagościł Road Show Truck firmy Knauf. Na 80 m2 powierzchni wystawienniczej pokazano produkty mające zastosowanie w modernizacjach budowlanych. Na trasie przejazdu wszystkich wymienionych wyżej pojazdów znalazły się największe miasta w Polsce.

ATUTY MOBILNEJ PROMOCJI
Marcin Pyszczek, kierownik ds. marketingu Hitachi Power Tools Polska
Nasze doświadczenia wskazują, że klienci doceniają możliwość bezpośredniego poznania produktów. Dzięki tego typu prezentacjom czy na specjalnie zorganizowanych pokazach nasi klienci poznają atuty, których często nie da się zaprezentować w sklepie. Dodatkowo obecni podczas takiego wydarzenia sprzedawcy nabywają wiedzę, która pomaga im w efektywnej sprzedaży. Trzeba też nadmienić, że niektóre nasze produkty można postrzegać w kategorii dóbr inwestycyjnych. Aby klient zakupił produkty, które wymagają większych nakładów finansowych musi wiedzieć, że spełnia on jego oczekiwania, wymaga to kontaktu z produktem, jego wypróbowania.

Beata Kuskowska, marketing communications manager firmy Knauf Insulation
Rosnące ceny paliw oraz kosztów utrzymania budynków nieefektywnych energetycznie powodują, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się domy pasywne, a inwestycje termomodernizacyjne stały się koniecznością. Wykłady i prezentacje prowadzone w ramach Road Show firmy Knauf Insulation dały nam możliwość prowadzenia ciekawych dyskusji o budownictwie niskoenergetycznym, czyli o tym, jak możemy pomóc ludziom zaoszczędzić energię i ich pieniądze. Cieszy nas, że przyszli inżynierowie i architekci zainteresowani są daną tematyką, gdyż już za kilka lat to właśnie oni będą wdrażać oraz promować nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne.

Dariusz Grzegorek, kierownik działu szkoleń w Sanitec Koło
Potrzeba tego typu szkoleń wynika zarówno z prognoz rozwoju sektora budowlanego na lata 2005-2008 w Polsce, przeprowadzonego przez Instytut Pentor, jak i raportu Komisji Europejskiej - \"Zatrudnienie w Europie\", który wskazuje na konieczność rozwijania kwalifikacji pracowników. Podnoszenie umiejętności pracowników małych i średnich przedsiębiorstw umożliwia zarówno ich rozwój jak i konkurowanie z innymi firmami na wspólnym rynku europejskim. Planujemy przeszkolenie blisko 3000 osób. Jesteśmy pewni, że w ten sposób przyczynimy się nie tylko do podniesienia poziomu obsługi przez firmy handlowe i instalatorów z tej branży, ale również do poprawy wyglądu łazienek - tak prywatnych, jak i publicznych.

Skierowane do architektów, handlowców i instalatorów szkolenia firmy Sanitec Koło odbywają się na pokładzie nowoczesnej ciężarówki. 









Połączenie pracy i relaksu - Junkers Oasis Road Show przedstawia klientom ofertę firmy zapraszając do minispa.











Nowa strategia sprzedaży: Wellness Truck Tour firmy Villeroy&Boch dostarcza najnowsze produkty prosto do klienta.













Mobilne prezentacje firmy Knauf Insulation cieszą się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli branży.
 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA