Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Rozmowa z Łukaszem Kardasem, nowym Wiceprezesem Zarządu ds. Handlu w Ceramice Paradyż

REKLAMA

Od kwietnia Grupa Paradyż ma nowego Wiceprezesa Zarządu ds. Handlu. Został nim Łukasz Kardas, do tej pory pełniący funkcję Dyrektora Marketingu w firmie. Z nowym Wiceprezesem rozmawiamy o zmianach, jakie wprowadziło objęcie nowego stanowiska, a także o ostatnich decyzjach Grupy w zakresie marketingu i handlu.

– Obejmując stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż znacznie poszerzył Pan zakres swoich dotychczasowych obowiązków. Aktualnie odpowiada Pan za całościową politykę handlową, logistyczną oraz marketingową Grupy Paradyż.   
To prawda. Do tej pory odpowiadałem wyłącznie za pracę trzech działów w strukturze marketingu, która w zasadzie powstawała od podstaw przy moim czynnym udziale. Do moich zadań jako Dyrektora Marketingu należało wdrażanie założeń globalnej strategii marketingowej Spółek Grupy Paradyż, zarówno na płaszczyźnie B2C, jak i B2B.
Obecnie – przede wszystkim – odpowiadam za realizację bardzo ambitnych planów sprzedaży oraz kształtowanie relacji z naszymi partnerami handlowymi, zarówno tymi na rynku krajowym, jak i na 40 rynkach zagranicznych. W to bezwzględnie wpisuje się sprawne zarządzanie zamówieniami i logistyka dostaw oraz wsparcie, jakie daje marketing. Szczegółowe badania rynku, stały monitoring oceny współpracy z Grupą Paradyż, analiza trendów – wszystko to wpisuje się w zadania, które realizują podległe mi struktury. Dla mnie osobiście oznacza to znaczące poszerzenie kompetencji i odpowiedzialności w zakresie zarządzania dużym obszarem działalności Spółek.

– Co jest najważniejsze we wspólnym, zgodnym i profesjonalnym oddziaływaniu trzech wspomnianych dziedzin – handlu, logistyki, marketingu – z perspektywy Grupy Paradyż?
Wbrew pozorom cel do realizacji jest ten sam – sprawna obsługa klienta. Praca we wszystkich wymienionych obszarach musi polegać na dobrej komunikacji i efektywnym współdziałaniu. Jesteśmy dużą organizacją – jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniającym ponad 1600 pracowników. To ogromna odpowiedzialność – za ludzi i ich najbliższych, życiowe plany i zrealizowane marzenia. Oddziaływanie handlu, logistyki i marketingu musi zapewnić sprzedaż oferty produktowej na poziomie, który z jednej strony gwarantuje jak najpełniejsze wykorzystanie mocy wszystkich pięciu zakładów produkcyjnych Grupy Paradyż, a także umożliwi kolejne inwestycje dające sposobność oferowania produktów spełniających oczekiwania rynku. Mam tu na myśli zarówno naszych partnerów handlowych, jak i klienta ostatecznego.

– Czy w najbliższym czasie planowane są znaczące zmiany w pozycjonowaniu poszczególnych marek należących do Grupy Paradyż: Kwadro, Paradyż, My Way?
Marka Kwadro została stworzona z myślą o klientach wrażliwych na cenę. Decyzja o jej powstaniu w ramach portfela marek Grupy Paradyż była bardzo dobrym posunięciem strategicznym, które pozwoliło na realne zwiększenie wolumenu sprzedaży. W chwili obecnej rozwijamy ofertę w zakresie nowych wzorów w kolekcjach łazienkowych oraz wdrażamy nowe kolekcje samodzielnych podłóg. Najwięcej zmian w tym roku związanych jest z marką Paradyż, dla której – po przeprowadzeniu szczegółowych badań rynku i procesie strategicznym – zmieniliśmy nieco pozycjonowanie i obecnie pokazujemy się z nową komunikacją w ramach kampanii reklamowej skierowanej do klienta finalnego. Paradyż to marka, która oferuje wysoką jakość i wzornictwo na światowym poziomie w bardzo atrakcyjnej cenie. Na sezon 2010 wdrożyliśmy nowy format – 30x60 cm zarówno w wersji płytek rektyfikowanych, jak i nierektyfikowanych. Jest to dziesięć kolekcji rozbudowanych o ciekawe, często unikatowe elementy dekoracyjne, prezentujących różne style i szeroką gamę kolorystyczną – myślę, że każdy klient znajdzie coś interesującego dla siebie. W najbliższym czasie będziemy również dynamicznie rozwijać ofertę w marce My Way.

– Od 10 lat Grupa Paradyż prezentuje swoją ofertę międzynarodowej publiczności podczas bolońskich targów Cersaie. Czy przyjmując nowe stanowisko Wiceprezesa Zarządu będzie Pan odpowiadał także za marketing poza granicami Polski? Czy na najbliższe miesiące planują Państwo konkretne działania na zagranicznych rynkach Grupy Paradyż?
Zdecydowanie tak. Po pierwsze – Cersaie 2010, czyli największe i najważniejsze spotkanie branży ceramicznej na świecie, które w tym roku odbędzie się w terminie 28.09 – 2.10.2010 r. Dla Grupy Paradyż tegoroczna edycja targów będzie jubileuszowa, bo dziesiąta. Co warte podkreślenia, nasze nowe propozycje produktowe pokażemy na dwukrotnie większej powierzchni wystawienniczej – na 120 m2 stoiska Grupy Paradyż w nowatorski sposób połączona zostanie prezentacja marek My Way oraz Paradyż. Na kilku zagranicznych rynkach w chwili obecnej prowadzimy działania reklamowe w ramach komunikacji przygotowanej dla marki Paradyż – jesteśmy obecni w Internecie, prasie i telewizji, jak również w postaci outdooru.

– W życie wchodzi nowa strategia komunikacji dla marki Paradyż. Co będzie ją wyróżniać?
Od początku istnienia firmy przyświeca nam cel w postaci spełniania marzeń klientów o idealnym wnętrzu. Nasza szeroka oferta stwarza możliwość dokonania wyboru wśród wielu interesujących kolekcji, które projektujemy zarówno z myślą o osobach ceniących tradycyjne wzornictwo, jak i tych, którzy poszukują w produktach odrobiny szaleństwa. Piękno jest kategorią bardzo subiektywną. Staramy się pokazywać wszystkie jego oblicza właśnie przez pryzmat różnorodnych wzorów, kolorystyk i formatów. Nasze propozycje to najlepszy z możliwych wyborów, to gwarancja piękna. Takie przesłanie wybrzmiewa w naszym nowym claimie – „Twój wybór piękna”. Dla klientów chcemy być bliskim i profesjonalnym doradcą w tym zakresie. Przemawia za nami ponad dwudziestoletnie doświadczenie, liczne nagrody, nowatorskie wzornictwo i nowoczesne technologie oraz… pasja.

– Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: MARTA MATRACKA

ŁUKASZ KARDAS
Ma 33 lata. Jest absolwentem Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Podyplomowego Studium Strategicznego Zarządzania Marketingowego w Szkole Głównej Handlowej. W Grupie
Paradyż pracuje od 2003 roku, do tej pory na stanowisku Dyrektora Marketingu. Jest twórcą obecnej struktury Działu Marketingu, która składa się z 3 departamentów: Promocji
i Reklamy, Kreacji i Ekspozycji oraz Systemów Wsparcia Sprzedaży.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA