Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

RANKING BATERII UMYWALKOWych POW. 1500 ZŁ

Kontynuujemy ranking Dobry Produkt, w którym co miesiąc zwracamy się do firm handlowych z Polski z prośbą o podanie trzech najlepiej sprzedających się w ich salonach/hurtowniach modeli w danej grupie asortymentowej. Produkty, które uzyskały największą liczbę głosów prezentujemy na łamach naszego miesięcznika.
W tym miesiącu zwróciliśmy się do reprezentatywnej grupy firm z prośbą o wskazanie maksymalnie trzech najchętniej kupowanych modeli baterii umywalkowych w cenie powyżej 1500 zł netto. W rankingu wzięły udział 52 punkty handlowe. W następnym numerze przedstawimy 10 najlepiej sprzedających się kabin prysznicowych.

Tym razem przedstawiamy Państwu ranking najlepiej sprzedających się baterii umywalkowych w cenie powyżej 1500 zł netto.  Oczywiście – dla wielu Polaków tak wysoka cena baterii jest ceną zaporową, ale jak wskazują głosy z branży, 2006 rok był bardzo udany dla producentów i dystrybutorów wyposażenia łazienek z wysokiej półki. Ruch w segmencie ekskluzywnych produktów przełożył się przede wszystkim na wielkość sprzedaży. Podążając za tą tendencją postanowiliśmy prześledzić preferencje klientów w segmencie ekskluzywnych baterii umywalkowych.
Zwycięzcą tej edycji została bateria z serii „Axor Citterio” Hansgrohe. Jej sukces jest tym większy, że punktowo zdeklasowała pozostałe modele: oddano na nią 21 głosów, przy czym znajdująca się tuż za nią, na drugim miejscu „Hansamurano” Hansa otrzymała już tylko 9 wskazań. Ranking to także niemały sukces marki Hansgrohe, która jak widać w obecnej chwili dominuje w segmencie baterii z wysokiej półki. W pierwszej dziesiątce znalazły się cztery jej modele, a w całym zestawieniu – aż 10.

ZDANIA PODZIELONE. Chociaż producenci i dystrybutorzy mówią o dobrej sytuacji na polskim rynku w segmencie ekskluzywnych produktów łazienkowych, to w przypadku badanych przez nas baterii nie wszystkie salony potwierdzały tę tendencję. W wielu przypadkach mówiono o zakupowych spadkach tak drogiego wyposażenia. Znamienne jest też to, że wielu naszych stałych rozmówców nie posiadało w swojej ofercie armatury w tak wysokiej cenie. Wiele osób mówiło także o tym, że drogą, ekskluzywną baterią dla współczesnego Polaka jest już bateria za tys. zł brutto. Nie sposób temu zaprzeczyć, ale nie sposób również nie dostrzegać istnienia zdecydowanie wyższej półki cenowej. W końcu wśród naszych rozmówców znaleźli się też tacy, którzy mówili o ustabilizowanej sytuacji tego segmentu, a także oczywiście o wzroście zainteresowania tego typu produktem. O tym, jak szeroka jest oferta ekskluzywnych baterii umywalkowych dostępnych na polskim rynku niech świadczy liczba zgłoszonych do rankingu modeli baterii – tym razem było ich aż 54. Typowano aż 17 różnych marek.

NAJPEWNIEJ Z PROJEKTANTEM. Niemałą rolę przy decyzji o zainstalowaniu w łazience tak drogiej baterii ma współpracujący z klientem projektant. Nasi rozmówcy zgodnie podkreślali – bateria w cenie ok. 2 tys. złotych to nie produkt, na który namówić można wchodzącego do salonu „z ulicy” klienta. Niezmiernie ważne jest zatem przemyślenie decyzji o zakupie, czego najbardziej pewną formą jest właśnie współpraca z architektem. W przypadku tak charakterystycznych baterii jak np. „Hansamurano” Hansa dopasowanie jej kształtu do całości wnętrza oraz odpowiedniej bryły umywalki wydaje się wręcz nieodzowne. Znane są jednak przypadki, w których klient kupił komplet baterii z serii „Hansacanyon” tylko dlatego, że zafascynował się jej formą i zastosowanymi rozwiązaniami. Niezwykle zachęcający w tym przypadku okazał się specjalny ekspozytor firmy Hansa, na którym prezentowane były podłączone do sieci baterie z serii „Hansacanyon”. Ekspozycja – czy to w formie aranżacji, czy ekspozytora – to jak podkreślają nasi rozmówcy niezwykle ważny element zachęcający do kupna. Szczególnie w przypadku ekskluzywnych produktów.    

WZORNICTWO PRZEDE WSZYSTKIM. W przypadku tak drogich baterii trudno mówić o lepszej czy gorszej jakości. Ich wybór uzależniony jest przede wszystkim od wzornictwa. A o gustach przecież się nie dyskutuje. Wysokie miejsce baterii „Hansamurano” oraz „Hansacanyon” to natomiast niewątpliwy dowód na to, że w przypadku ekskluzywnych, designerskich baterii liczy się także niezwykłość zastosowanych rozwiązań. „Hansamurano” to przecież charakterystyczna szklana wylewka, a „Hansacanyon” to technicznie zaawansowane rozwiązanie, w którym wykorzystano światło oraz sensoryczne sterowanie wypływem i temperaturą wody. Zupełnie zaskakująca forma to także bateria „Axor Starck X” Hansgrohe. Inny atut tak drogich rozwiązań stanowić może oczywiście znane nazwisko projektanta. Phillipe Starcka i Wolfganga Joop’a już dziś można uznać za ikony designerskiej kultury. Obok nich warto wymienić współpracujące z Dornbrachtem Studio Sieger Design. Ostatecznie jednak mówiąc o tak drogich, specyficznych produktach nie sposób pominąć naturalnej dla nich atrakcyjności i oryginalności. To wszak one w dużej mierze tworzą indywidualny klimat danego wnętrza łazienkowego.
MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA