Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Kontynuujemy ranking Dobry Produkt, w którym co miesiąc zwracamy się do firm handlowych z Polski z prośbą o podanie trzech najlepiej sprzedających się w ich salonach/hurtowniach modeli w danej grupie asortymentowej. Produkty, które uzyskały największą liczbę głosów prezentujemy na łamach naszego miesięcznika. W tym miesiącu zwróciliśmy się do reprezentatywnej grupy firm o wskazanie maksymalnie trzech najchętniej kupowanych modeli kompaktów w.c. W rankingu wzięło udział 100 punktów handlowych. W następnym numerze przedstawimy 10 najlepiej sprzedających się zestawów natryskowych.

Poprzednia
edycja rankingu kompaktów w.c. przeprowadzona została przez nas latem 2005 roku. Ankietowani wówczas rozmówcy prognozowali rychły zmierzch ery tych produktów określając w niektórych przypadkach wielkość ich sprzedaży na poziomie 2% w stosunku do zdobywających coraz większą popularność podwieszanych misek w.c.
Ankietując poszczególne punkty sprzedaży na potrzeby aktualnej edycji rankingu kompaktów w.c. można się więc było spodziewać, iż kompakt prawie zupełnie zniknął z salonów łazienkowych. Teza ta tylko częściowo okazała się prawdziwa. Faktycznie – niektórzy rozmówcy zwracali uwagę, iż sprzedaż kompaktów w.c. w ich punktach sprzedaży dramatycznie spadła w ciągu ostatnich lat i utrzymuje się na poziomie kilku lub najwyżej kilkunastu sztuk rocznie. Jednak poszczególne salony (zwłaszcza te położone poza dużymi aglomeracjami miejskimi) określały wysokość sprzedaży kompaktów w.c. na poziomie nawet ok. 40% lub wręcz 60% w stosunku do misek podwieszanych, podkreślając co prawda jednocześnie, że sukcesywny spadek zainteresowania tym produktem jest zauważalny.  Kompakt więc traci na popularności, szczególnie wśród klientów salonów łazienkowych, ale część nabywców pozostaje mu niezmiennie wierna. O stosunkowo stabilnej pozycji kompaktu na rynku świadczyć może również fakt, iż ankietowani przez nas pracownicy salonów łazienkowych wytypowali 45 modeli najlepiej sprzedających się kompaktów 19 producentów.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż wśród 11 prezentowanych przez nas kompaktów znalazły się produkty zaledwie trzech firm, przy czym przeważającą większość miejsc rozdysponowały między sobą Roca oraz Koło.

MOTYWACJE KUPNA. Według opinii praktycznie wszystkich naszych rozmówców, decyzja o nabyciu kompaktu w.c. w 90% przypadków bywa wymuszona – ograniczeniami finansowymi nabywcy (kompakt najczęściej bywa po prostu tańszym rozwiązaniem niż miska podwieszana) lub warunkami montażowymi w łazience. Po pierwsze, istotne jest w jaki sposób w łazience została poprowadzona instalacja kanalizacyjna. Gdy znajduje się w podłodze pomieszczenia, a rodzaj odpływu jest pionowy, kompakt w.c. pozostaje dla właściciela łazienki jedynym dostępnym rozwiązaniem – instalacja miski podwieszanej nie jest po prostu możliwa. Po wtóre, w polskich niedużych łazienkach często trudno jest wygospodarować odpowiednią przestrzeń na zainstalowanie stelaża miski podwieszanej.
Wśród najlepiej sprzedających się produktów prezentowanych przez nas w poniższym zestawieniu znalazły się kompakty mieszczące się w ekonomicznej lub najwyżej średniej półce cenowej. Kompakty, według naszych rozmówców, kupowane są przez osoby starsze przeprowadzające nieznaczne remonty łazienek lub też na inwestycje. Niektórzy ankietowani zauważali, iż część nabywców kupuje kompakt w.c. pragnąc dopasować ceramikę sanitarną do wystroju łazienki utrzymanej w stylu retro – wtedy wybierany jest produkt z wyższej półki cenowej. Jednak takie przypadki są zdecydowanie marginalne.

KRYTERIA WYBORU. Decydując się na zakup kompaktu nabywcy tego produktu zwracają uwagę przede wszystkim na cenę urządzenia i jej stosunek do jakości produktu. Brany pod uwagę jest również odcień bieli oraz gładkość powierzchni ceramiki, a także jakość zaworu spłukującego. Nabywcy chętniej wybierają modele bez półki – z miską o kształcie lejowym, wyposażone w oszczędnościowe, dwudzielne mechanizmy spłukujące 3/6 litra, których zbiornik na wodę przylega bezpośrednio do ściany. Nie bez znaczenia pozostaje również jakość deski sedesowej oferowanej w komplecie z kompaktem.
ANNA RADUCHA-ROMANOWICZ 


Zasady Rankingu
Ranking przeprowadzamy na próbie 100 salonów i hurtowni. Liczba salonów i hurtowni w poszczególnych województwach została dobrana w ten sposób, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlać poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z ankietowanych przez nas punktów sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów – miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

1 miejsce / 296 punktów
DAMA SENSO / ROCA

2 miejsce / 239 punktów
PRIMO / KOŁO

3 miejsce / 154 punkty
PANDA-IDOL / KOŁO

4 miejsce / 149 punktów
VICTORIA / ROCA

5 miejsce / 147 punktów
MADALENA / MADALENA ROCA

6 miejsce ex-aequo / 137 punktów
PRESIDENT / CERSANIT

6 miejsce ex-aequo / 137 punktów
VARIUS / KOŁO

8 miejsce / 93 punkty
GIRALDA / ROCA

9 miejsce / 87 punktów
NOVA TOP / KOŁO

10 miejsce ex-aequo / 76 punktów
HALL / ROCA

10 miejsce ex-aequo / 76 punktów
NOVA / KOŁO

Salony i hurtownie, które wzięły udział w rankingu (wg województw):
dolnośląskie:
Armalux (Wrocław, 2 salony), Vinsar (Wrocław), Grudnik (Wrocław), AKA (Wrocław, 2 salony), Cermag (Legnica), Gen-Bud (Wrocław), Komar (Ząbkowice Śląskie), Matex (Jelenia Góra)
kujawsko-pomorskie: Servitor Prim (Toruń), Behrendt (Brodnica), Fabryka Łazienek (Toruń), Femax (Osielsko), Wema (Bydgoszcz)
lubelskie: Vio-Mac (Ryki), Sanpol (Lublin), Ars Deko (Lublin), Dan-Bud (Kraśnik)
lubuskie: Kleopatra (Gorzów Wielkopolski), Sanpol (Zielona Góra), Vinsar (Zielona Góra)
łódzkie: Glaz-Bud (Łódź), Eurodom Plus (Łódź), Nasza Łazienka (Łódź), Angus (Łódź), Jacek (Opoczno), Tec-Łazienki (Skierniewice)
małopolskie: Gamabik (Kraków), Grudnik (Kraków), Saturn (Tarnów), Madix (Wadowice), Ramex (Nowy Sącz), Bomar2 (Kraków), Instalbud Janosz (Kraków), Bomar2 (Nowy Sącz), Instalbud Janosz (Trzebinia)
mazowieckie: KIM (Warszawa), Impero (Radom, 2 salony), Aqua Idealna Łazienka (Warszawa), Prajs (Warszawa), Sobmar (Warszawa, 3 salony), Almax (Warszawa), Angus (Warszawa), Aqua Idealna Łazienka (Piaseczno), Wema (Radom), Szatkowski i Syn (Paprotnia), Saniter (Płock), Omnires (Warszawa)
opolskie: Ges Armatura (Opole), Cermag (Opole), As Plastic (Opole)
podkarpackie: BOZ SA (Rzeszów), RCMB (Rzeszów), Basco2 (Mielec)
podlaskie: Akcess (Białystok), Stobud (Łapy), Topaz Galeria Łazienek (Białystok)
pomorskie: Harimex-Bis (Gdynia), Femax (Gdańsk), Landom (Gdynia), Feniks (Sopot), Wema (Rumia), B&B Henryk Bychowski (Wejherowo), Dukat (Słupsk)
śląskie: Combikol (Katowice), Combikol (Bielsko-Biała), Bims Plus (Katowice), Syriusz (Gliwice), Quadro Centrum Łazienek (Katowice), Instalbud Janosz (Piekary Śląskie), Dagma (Katowice), Ecostyl (Bytom), Grudnik (Katowice), Krak-Pol (Jaworzno), Salon Łazienek Żorska 200 (Rybnik)
świętokrzyskie: Kranik (Kielce), Sanbud (Kielce), Eleganckie Łazienki Exclusive (Kielce), Gen-Bud (Kielce)
warmińsko-mazurskie: Zbiwan (Olsztyn), Landom (Elbląg), Komet (Elbląg)
wielkopolskie: Optimal (Kalisz), Allegro (Kalisz), Vinsar (Poznań), Pamo Lux (Ostrów Wielkopolski), Tomek (Poznań), Elwiko (Poznań), Ibero (Poznań), Gen-Bud (Poznań), Luxkon (Konin), Twoja Łazienka (Strzałkowo), Bomis (Leszno)
zachodniopomorskie: Carmen Group (Szczecin), Poldom (Szczecin), Gejzer (Szczecin)

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA