Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Kontynuujemy ranking Dobry Produkt, w którym co miesiąc zwracamy się do firm handlowych z Polski z prośbą o podanie trzech najlepiej sprzedających się w ich salonach/hurtowniach modeli w danej grupie asortymentowej. Produkty, które uzyskały największą liczbę głosów prezentujemy na łamach naszego miesięcznika. W tym miesiącu zwróciliśmy się do reprezentatywnej grupy firm z prośbą o wskazanie maksymalnie trzech  najchętniej kupowanych kompletów miska w.c. + bidet. W rankingu wzięły udział 62 punkty handlowe. W następnym numerze przedstawimy 10 najlepiej sprzedających się baterii elektronicznych.


W tym miesiącu w przeprowadzonym przez nas rankingu rywalizowały ze sobą modele ceramicznych kompletów miska w.c. + bidet. Ankietowane punkty sprzedaży wytypowały 39 najlepiej sprzedających się serii 12 producentów. Pierwsza dziesiątka zestawienia zdominowana została przez największych graczy na polskim rynku ceramiki łazienkowej - firmy Roca oraz Sanitec Koło. Tym razem przewaga znalazła się po stronie koncernu Roca, który wyprzedził konkurencję umieszczając w prezentowanej przez nas dziesiątce 5 modeli kompletów miska w.c. + bidet i, co najważniejsze, komplet tej marki - \"Dama Senso\" został zdecydowanym zwycięzcą aktualnego zestawienia. Z 62 punktów handlowych, które oddały głosy w naszym rankingu aż 31, czyli dokładnie połowa, typowało miskę w.c. oraz bidet tej serii jako jeden z trzech najlepiej się sprzedających w danym salonie lub hurtowni. Tuż za hiszpańskim koncernem podąża Sanitec Koło, który w pierwszej dziesiątce ulokował 4 zestawy ceramiczne, a komplet z serii \"Varius\" zajął drugie miejsce na naszym \"podium\".
PRZEDE WSZYSTKIM WISZĄCE. Według opinii praktycznie wszystkich naszych rozmówców wśród najchętniej kupowanych kompletów miska w.c. + bidet zdecydowanie przeważają zestawy podwieszane. Nabywcami misek oraz bidetów kompaktowych są jedynie te osoby, które remontują swoje stare łazienki i nie dysponują możliwością zainstalowania w nich systemów podtynkowych. Ale w większości przypadków i tak w łazienkach, które powstawały dziesięć lub więcej lat temu niezwykle rzadko przewidywano miejsce na bidet. Dlatego też w prezentowanym przez nas zestawieniu znalazły się wyłącznie modele kompletów podwieszanych, których nabywcami są osoby po raz pierwszy urządzające swoje nowo wybudowane łazienki.
KŁOPOT Z BIDETEM. Jak wynika z rozmów z ankietowanymi przez nas pracownikami salonów łazienkowych oraz hurtowni, komplety miska w.c. + bidet ciągle jeszcze z trudem znajdują swojego nabywcę. Problem ten nie dotyczy oczywiście misek w.c. traktowanych jako samodzielny produkt - to bidet jest urządzeniem, dla którego obecności w swojej łazience nie znajduje uzasadnienia większość Polaków. W naszym kraju, w przeciwieństwie do krajów zachodnioeuropejskich, np. Francji, nie ma tradycji korzystania z tego elementu wyposażenia łazienki. Polacy po prostu nie potrzebują bidetu, nie doceniają praktycznych zalet tego produktu - nie wydaje się on rodakom niezbędny do utrzymania codziennej higieny osobistej. Istnieją wprawdzie wyjątki od tej reguły. Salony mieszczące się w większych aglomeracjach miejskich odnotowały wzrost zainteresowania konsumentów zarówno bidetami, jak i kompletami urządzenie to zawierającymi. Jednak według znacznej większości ankietowanych przez nas punktów sprzedaży bidet jest produktem, który stosunkowo trudno sprzedać i często zalega on na półkach magazynów w towarzystwie bidetowych baterii.
PO PIERWSZE DESIGN. Wybór łazienkowej ceramiki sanitarnej często zaczyna się od wyselekcjonowania umywalki, do której dopasowywany jest następnie komplet miska w.c. + bidet pochodzący najczęściej z tej samej serii producenta. Kwestia jakości ceramiki przestała już być roztrzygająca przy podejmowaniu decyzji o zakupie - dostępne na polskim rynku produkty rywalizują ze sobą zwłaszcza na płaszczyźnie wzorniczej, estetycznej. Nabywcy, którzy decydują się na zakup kompletu miska w.c. + bidet dokonują wyboru konkretnej serii i modelu zwracając uwagę głównie na atrakcyjny, zgodny z obowiązującą modą design produktu, który musi iść w parze z równie atrakcyjną ceną. Przeważyć szalę na korzyść któregoś z dostępnych modeli kompletów ceramiki może dostępność deski wolnoopadającej lub powłoki ułatwiającej utrzymanie ceramiki w czystości.
ANNA RADUCHA-ROMANOWICZ


1 miejsce / 31 głosów
DAMA SENSO / ROCA

2 miejsce ex aequo / 17 głosów
VARIUS /  KOŁO

2 miejsce ex aequo / 17 głosów
GIRALDA / ROCA

4 miejsce ex aequo / 13 głosów
SUBWAY / VILLEROY & BOCH

4 miejsce ex aequo / 13 głosów
HALL / ROCA

6 miejsce / 12 głosów
VICTORIA / ROCA

7 miejsce ex aequo / 8 głosów
PRIMO / KOŁO

7 miejsce ex aequo / 8 głosów
QUATTRO / KOŁO

9 miejsce / 6 głosów
HAPPENING / ROCA

10 miejsce / 5 głosów
NOVA TOP / KOŁO



REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA