Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wszystkie miejsca na podium dla Hansgrohe

REKLAMA

Kontynuujemy Ranking Dobry Produkt, w którym co miesiąc zwracamy się do firm handlowych z Polski z prośbą o podanie trzech najlepiej sprzedających się w ich salonach/hurtowniach modeli w danej grupie asortymentowej. Produkty, które uzyskały największą liczbę głosów prezentujemy na łamach naszego miesięcznika. W tym miesiącu zwróciliśmy się do reprezentatywnej grupy firm z prośbą o wskazanie maksymalnie trzech najchętniej kupowanych paneli prysznicowych. W rankingu wzięło udział 100 punktów handlowych. W następnym numerze przedstawimy 10 najlepiej sprzedających się zestawów natryskowych.

Popularność, jaką cieszą się wśród Polaków panele prysznicowe w ostatnich miesiącach wyraźnie spada – to główny wniosek jaki wysuwa się z wyników aktualnej edycji Rankingu Dobry Produkt. Mimo to, sprzedawcy uspokajają i zapewniają, że to jeszcze nie koniec tego produktu. Powodów do niepokoju nie powinna mieć zwłaszcza ta część producentów, których panele w dalszym ciągu są chętnie kupowane przez konsumentów.
Największe powody do zadowolenia ma firma Hansgrohe. A to dlatego, że sprzedawcy typowali aż 10 jej produktów. Poza tym, aż trzy z nich znalazły się w pierwszej dziesiątce i zajęły wszystkie miejsca na podium. Dosłownie pobiły konkurencję.
Niekwestionowanym zwycięzcą okazał się panel „Lift 2”, który zdobył aż 239 punktów. Na 1 miejscu był wymieniany aż 10 razy, na 2 – 13, a na 3 – 7. Nieco mniej punktów udało się uzyskać panelowi Hansgrohe – „Comfort Plus”, który z sumą 226 punktów zajął drugie miejsce. Jako najlepiej sprzedający się panel był wymieniany 11 razy, na 2 miejscu – 12 razy, a na 3 – 4. Pierwszą trójkę zamyka panel „Raindance S” z łączną notą 140 punktów.
Poza podium ostatecznie znalazł się panel Aquaform – „Storm Jet”. Suma 91 punktów, które zdobył okazała się niewystarczająca by powalczyć o „medal”. Produkty firmy PoolSpa – „Cosmo” i „Irys” zajęły odpowiednio 5 i 10 miejsce, a Sanplast – „Classic” – 8.
Powody do satysfakcji ma również firma Deante. W pierwszej dziesiątce znalazły się aż trzy jej produkty – „Moderno” na miejscu 6, „Selena” – 7 i „Kalipso” – 9. A kolejny „Cubic” tylko o włos znalazł się poza dziesiątką. W sumie sprzedawcy punktowali osiem produktów tej firmy.
Mniej popularne. Chociaż panel prysznicowy wydaje się idealnym wyjściem dla osób, które marzą o pełni relaksu pod prysznicem, to, jak twierdzą zgodnie praktycznie wszyscy handlowcy i sprzedawcy, z którymi rozmawialiśmy – ich sprzedaż od kilku miesięcy systematycznie spada.
Szczyt popularności paneli przypadł w ubiegłym roku. Teraz klienci szukają ich coraz rzadziej – mówi Marcin Kucharski ze sklepu Eurodom Plus w Łodzi.
Jeszcze dosadniejsze opinie o sprzedaży paneli usłyszeliśmy od innych sprzedawców. Kilku z nich przyznało, że ostatni panel został sprzedany w ich punkcie kilka tygodni (w skrajnych wypadkach nawet miesięcy) wcześniej. Niezwykle często handlowcy nie byli w stanie spełnić naszej prośby o podanie nazw trzech produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów. Wymieniali jedynie dwie, albo i jedną nazwę.
Nie oznacza to jednak, że Polacy nie chcą już korzystać z dobrodziejstw wodnego masażu w zaciszu własnej, domowej łazienki. Z naszych rozmów ze sprzedawcami wynika jednak, że coraz częściej konsumenci rezygnują z panelu na rzecz bardziej bogato wyposażonych kabin lub też wanien z hydromasażem. Jeśli już decydują się na zastosowanie systemu hydromasażu w kabinie prysznicowej, chcą by maksymalnie dużo elementów instalacyjnych znalazło się pod płytkami.
Klienci ostatnimi czasy szukają raczej systemów podtynkowych i deszczownic, niż tradycyjnych paneli prysznicowych. Ale moim zdaniem, panele nie odejdą do lamusa. A to dlatego, że w małych łazienkach, a także w tych wnętrzach, gdzie nie ma możliwości wykonania znacznych przeróbek, są nadal najlepszym i wymagającym najmniej nakładów wyjściem – uważa Marcin Kucharski.
Cena najważniejsza. Niewątpliwie elementem, na który klienci zwracają największą uwagę przy wyborze konkretnego modelu panelu prysznicowego jest jego cena. Jak podkreślają sprzedawcy, mimo bezdyskusyjnego wzrostu świadomości konsumentów, to zasobność portfela jest w dalszym ciągu podstawowym wyznacznikiem i kryterium przy wyborze panelu. Dlatego też, coraz większą popularnością wśród klientów, cieszą się produkty sprowadzane z Dalekiego Wschodu – głównie Chin.
Produktów importowanych z Azji jest na polskim rynku coraz więcej. Ale, co ciekawe, wielu sprzedawców, z którymi rozmawialiśmy przygotowując ten Ranking, nie potrafiło nam podać dokładnej nazwy producentów, ani co jeszcze bardziej zaskakujące – nazw paneli pochodzących z Dalekiego Wschodu. W kilku przypadkach udało nam się jedynie ustalić symbole lub rozmiary poszczególnych, dobrze sprzedających się modeli.
Ale, jak już wcześniej zostało podkreślone, uwaga jaką klienci przykładają do ceny, nie oznacza, że nie mają oni jasno określonych wymagań w stosunku do wybieranego produktu. Coraz większe znaczenie mają elementy dodatkowe wyposażenia panelu. Klienci, którzy już zdecydowali się na prysznicowy panel masujący – a co za tym idzie wydatek rzędu co najmniej kilkuset złotych, chcą zazwyczaj by posiadał on tyle funkcji i udogodnień, by wszystkie ich potrzeby zostały spełnione. Dlatego też przy wyborze pytają m.in. o liczbę dysz, a także ilość i rodzaj strumieni. W niektórych przypadkach, na decyzję konsumentów wpływ ma obecność rozkładanego siedziska, mydelniczki i różnego rodzaju półek na akcesoria. Dodatkowo istotna jest obecność oraz staranność wykonania elementów dekoracyjnych, a także unikalne rozwiązania uławiające korzystanie i eksploatację paneli. Klienci zwracają bowiem coraz częściej uwagę nie tylko na parametry techniczne, ale również m.in. na obecność powłoki, która pomaga w utrzymaniu panela w czystości i zapobiega osadzaniu się kamienia np. na dyszach.
Wydaje się, że konsumenci znacznie chętniej sięgają po modele wykonane ze stali i aluminium, a także z wysokiej jakości tworzyw sztucznych imitujących np. satynę. Mniejszym zainteresowaniem – ale głównie z uwagi na cenę – cieszą się modele szklane.
KATARZYNA HRYNIEWICKA

Zasady Rankingu
Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie 100 salonów i hurtowni. Liczba salonów i hurtowni w poszczególnych województwach została dobrana w ten sposób, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlać poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z ankietowanych przez nas punktów sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów – miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

 

1 miejsce / 239 punktów
PHARO LIFT 2 / HANSGROHE

2 miejsce / 226 punktów
PHARO COMFORT PLUS / HANSGROHE

3 miejsce / 140 punktów
RAINDANCE S / HANSGROHE

4 miejsce / 91 punktów
STORM JET / AQUAFORM

5 miejsce / 79 punktów
COSMO / POOLSPA

6 miejsce / 62 punkty
MODERNO / DEANTE

7 miejsce / 58 punktów
SELENA / DEANTE

8 miejsce / 50 punktów
CLASSIC / SANPLAST

9 miejsce / 49 punktów
KALIPSO / DEANTE

10 miejsce / 46 punktów
IRIS / POOLSPA

Typowane marki:
Hansgrohe – 10 typowanych paneli, Deante – 8 paneli, Aquatec – 7 paneli, Atrium – 4 panele, PoolSpa – 4 panele, Aquaform – 3 panele, Excellent – 3 panele,  Sanitop Wingenroth – 3 panele, Aqua&Spa – 2 panele, DeSano – 2 panele, Ferro – 2 panele, Grohe – 2 panele, Hansa – 2 panele, Kludi – 2 panele, Koło – 2 panele, Novellini – 2 panele, Technic Industry – 2 panele, Act – 1 panel, Berti – 1 panel, Extra Zone – 1 panel, Gama San – 1 panel, Gemy – 1 panel, Ideal Standard – 1 panel, Imperial – 1 panel, Perfexim – 1 panel, Ravak – 1 panel, Sanplast – 1 panel, Tres – 1 panel, Valvex- 1 panel, Victory Spa – 1 panel, producenci chińscy – 5 paneli

Salony i hurtownie, które wzięły udział w rankingu (wg województw):
dolnośląskie: Armalux (Wrocław 2 salony);
Vinsar (Wrocław); Ecco Set (Wrocław); Grudnik (Wrocław); AKA, (Wrocław 2 salony); Gen-Bud (Wrocław); Komar (Ząbkowice Śląskie); Matex (Jelenia Góra)
kujawsko-pomorskie: Servitor Prim (Toruń); Koned (Włocławek); Fabryka Łazienek (Toruń); Femax (Osielsko); Cortina (Włocławek)
lubelskie: Vio-Mac (Ryki); Ars Deko (Lublin); Dan-Bud (Kraśnik)
lubuskie: Kleopatra (Gorzów Wielkopolski); Sanpol (Zielona Góra); AKA (Nowa Sól); Vinsar (Zielona Góra)
łódzkie: Glaz-Bud (Łódź); Eurodom Plus (Łódź); Cermag (Łódź); Nasza Łazienka (Łódź); Angus (Łódź); Tec – Łazienki (Skierniewice)
małopolskie: Grudnik (Kraków);. Saturn (Tarnów); Madix (Wadowice); Ramex (Nowy Sącz); Bomar2 (Kraków i Nowy Sącz); Instalbud Janosz (Kraków, Słomiróg i Trzebinia)
mazowieckie: Impero (Radom); Impero 2 (Radom); Aqua Idealna Łazienka (Warszawa); Prajs (Warszawa); Sobmar 1 (Warszawa); Sobmar 2 (Warszawa); Sobmar 3 (Warszawa); Almax (Warszawa); Angus (Warszawa); Efekt Łazienki (Warszawa); Gen-Bud (Warszawa); Leg-Sanit (Warszawa); Wema (Radom); Szatkowski i Syn (Paprotnia); Saniter (Płock)
opolskie: Aqua Ceramika (Opole); Cermag (Opole); As Plastic (Opole); Instalbud Janosz (Prudnik)
pokarpackie: BOZ SA (Rzeszów); Basco2 (Mielec)
podlaskie: Akcess (Białystok); Sanpol (Białystok); Topaz Galeria Łazienek (Białystok); Gen-Bud (Białystok)
pomorskie: Harimex Bis (Gdynia); Femax (Gdańsk); Landom (Gdynia); Feniks (Sopot); PHU Dukat (Słupsk)
śląskie: Combikol (Katowice i Bielsko-Biała); Bims Plus (Katowice); Syriusz (Gliwice); Sanimex (Gliwice); Quadro Centrum Łazienek (Katowice); Dagma (Katowice); Grudnik (Katowice); Krak-Pol (Jaworzno); Salon Łazienek Żorska 200 (Rybnik); PH Extra- Zone (Czechowice-Dziedzice)
świętokrzyskie: Kranik (Kielce); Sanbud (Kielce); Eleganckie Łazienki Exclusive (Kielce); Gen-Bud (Kielce)
warmińsko-mazurskie: Zbiwan (Olsztyn)
wielkopolskie: Allegro (Kalisz); Vinsar (Poznań); Centrum Łazienek (Lamki); Pamo-Lux (Ostrów Wielkopolski); FH Tomek (Poznań); Elwiko (Poznań); Ibero (Poznań); Gen-Bud (Poznań); Luxkon (Konin); Twoja Łazienka (Strzałkowo); Bomis (Leszno); Sanpol (Poznań); Saninet (Śrem)
zachodniopomorskie: Carmen Group (Szczecin); Alfa (Koszalin); Hiper-Glazur (Szczecin); Poldom (Szczecin)

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA