Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Brytyjska organizacja badawcza Building Services Research and Information Association (BSRIA) przygotowała raport na temat światowego rynku wyposażenia łazienek (World Market for  Bathroom Equipment 2004). Studium obejmuje m.in. precyzyjne dane tak dla całego świata, jak i dla 23 najważniejszych krajów-rynków wyposażenia łazienkowego, w tym także dla Polski.
Uwagę zwraca złożona metodologia pozyskiwania danych, na podstawie których opracowano raport. Główną część stanowią wyniki ponad 800 wywiadów (telefonicznych i face-to-
-face) z głównymi producentami, dystrybutorami, importerami i specjalistycznymi organizacjami skupiającymi te firmy na poszczególnych rynkach krajowych. Wzbogaciły je dane pochodzące od dużych ponadnarodowych korporacji-
-producentów wyposażenia łazienek, informacje z rocznych raportów firm i organizacji, artykułów z prasy specjalistycznej, internetowych portali branżowych itp.
Raport podzielony jest na trzy główne części – działy tematyczne, tzn. wanny (w tym modele z hydromasażem) i brodziki, armatura łazienkowa oraz ceramika sanitarna. Każdy z działów tematycznych jest dodatkowo precyzyjnie posegmentowany z punktu widzenia typów wyrobów, materiałów ich wykonania, kanałów dystrybucji oraz rodzaju finalnego klienta-odbiorcy.
Każdy z prezentowanych rynków krajowych opisywany jest nie tylko przez wielkość i dynamikę sprzedaży w ostatnich latach w poszczególnych grupach towarowych ogółem, ale również przez względne i bezwzględne udziały rynkowe (i ich zmiany) głównych rynkowych graczy-producentów.
Wszystkie z głównych części raportu zaopatrzono w komentarz syntetyzujący i konkretyzujący szereg danych liczbowych ujętych w tabelach i wykresach stanowiących większą część raportu. Opracowanie zawiera także przedstawienie trendów na rynku wyposażenia łazienkowego (wraz z komentarzem) od roku 1995 do dziś, wraz z prognozami do roku 2008.
(AT)

BSRIA jest organizacją badawczą typu non profit świadczącą usługi m.in. w zakresie specjalistycznych badań rynkowych, testowania produktów oraz wywiadu rynkowego w odniesieniu do sfery wytwórczości funkcjonującej na potrzeby budownictwa w ujęciu globalnym. W swych badaniach firma opiera się głównie na pierwotnych danych uzyskiwanych w trakcie osobistych i telefonicznych wywiadów z najważniejszymi dostawcami (producentami i firmami handlowymi) na poszczególnych, badanych rynkach.

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA