Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W styczniu br. został opublikowany ósmy raport Instytutu Badań Opinii i Rynku Pentor - Poznań, w którym m.in. zbadano znajomość marek producentów materiałów budowlanych. Z przeprowadzonych na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1000 mieszkańców badań wynika, że najlepiej znaną marką w grupie producentów wyposażenia łazienek (ceramika sanitarna - miski ustępowe, umywalki, kabiny prysznicowe, brodziki i wanny) była marka Koło.

W zakresie znajomości spontanicznej (bez sugestii ankietera)

Koło znalazło się na pierwszym miejscu osiągając wskaźnik 18,5% (w 2004 r. - 17%). Wynik ten jest zbieżny z Rankingiem Mocy Marki \"Rzeczpospolitej\" opracowanym na podstawie badań SMG/KRC Poland Media S.A. i opublikowanym w czerwcu ub.r., w którym Koło zajęło pierwsze miejsce spośród firm reprezentujących ceramikę sanitarną. Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. marki: Cersanit (wskaźnik 8,1%), Sanplast (3,2%), Kabi (2%), Ceresit (1,4%), Roca (1,2%), Franke (0,7%), Opoczno (0,6%), Gamrat (0,4%) oraz Villeroy&Boch (0,4%).

Wyniki raportu dotyczyły również aktywności remontowo-budowlanej gospodarstw domowych oraz koniunktury na rynku dużych inwestycji. Wynika z nich, że rok 2004 był w zakresie inwestycji indywidualnych najlepszy od pięciu lat. Nastąpił wzrost odsetek gospodarstw domowych, które podejmowały prace remontowe i budowlane. Wzrost tej aktywności spowodowany został w głównej mierze przez zwiększone zakupy materiałów w pierwszych czterech miesiącach roku, kiedy to oczekiwano na podwyżki cen związane z wejściem do Unii Europejskiej.

Raport pokazuje również, że w 2005 roku plany remontowo-budowlane zadeklarowała większa liczba gospodarstw domowych, niż miało to miejsce w latach wcześniejszych, jednak nie dorównała wynikom 2004 roku. Należy oczekiwać, że rok 2005 w segmencie inwestycji indywidualnych będzie wyraźnie lepszy niż dokonania lat 2000-2003.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA