Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

W czerwcu spółka Cersanit S.A. osiągnęła miesięczny przychód ze sprzedaży w wysokości 131,7 mln złotych, co oznacza istotny wzrost w stosunku do 123,7 mln zł przychodów uzyskanych w czerwcu 2008 roku. Sprzedaż w segmencie płytki ceramicznej wyniosła 4,68 mln m2, co stanowi 116% sprzedaży analogicznego miesiąca roku poprzedniego i była rekordowa w historii spółki. Ceramika sanitarna sprzedana została w ilości 326 tysięcy sztuk, co stanowi 107% sprzedaży z czerwca 2008 roku.
W okresie trudnej sytuacji rynkowej i przy silnej presji cenowej wywołanej kryzysem gospodarczym Cersanit dostosował się szybko do nowych warunków rynkowych – stwierdził Grzegorz Saniawa, członek zarządu Cersanit S.A. – Na wszystkich europejskich rynkach obserwowane w ciągu ostatnich 12 miesięcy istotne i gwałtowne zmiany zarówno w popycie jak i w strukturze asortymentowej wydają się stabilizować. Dalej obserwujemy silną presję cenową ze strony naszych klientów, co nie przekłada się proporcjonalnie na ceny dla klienta ostatecznego. Należy przy tym dodać, że struktura asortymentowa popytu zmieniła się na korzyść segmentu entry (niska półka), co powoduje obniżenie średnich cen sprzedaży. Sytuacja konkurencyjna również stabilizuje się, zelżała presja podażowa ze strony producentów hiszpańskich i włoskich – proces sprzedaży magazynów „za wszelką cenę” dobiega końca.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA