Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Rozmowa z Thilo C. Pahlem, dyrektorem zarządzającym i współwłaścicielem firmy Bette

REKLAMA

Niemiecka firma Bette to marka z 60-letnią już tradycją na rynku niemieckim. Od początku działalności specjalizuje się w produkcji wanien i brodzików ze stali emaliowanej, a w ostatnich latach sporo inwestuje w nowe rozwiązania technologiczne i design. Thilo C. Pahl – dyrektor zarządzający i współwłaściciel firmy – z którym mieliśmy okazję rozmawiać, przekonuje, że stal emaliowana jest najlepszym materiałem dla produktów łazienkowych, a jej popularność, także na polskim rynku, regularnie wzrasta.


- W tym roku Bette świętuje swoje 60-lecie. W jaki sposób możliwości stali miały wpływ na zmianę obecnego wizerunku łazienki?
W ciągu ostatnich lat łazienka stała się jedną z najważniejszych przestrzeni w domu. Zmieniła swoją funkcję ze zwykłego pomieszczenia służącego myciu się na nowocześnie zaprojektowaną przestrzeń wellnessową z funkcją kąpielową. Dziś ludzie poświęcają zdecydowanie więcej czasu na troskę o swoje psychiczne i fizyczne samopoczucie. Dlatego właśnie przestrzeń ich domu powinna dokładnie odpowiadać ich codziennym potrzebom. Stal emaliowana, która produkowana jest wyłącznie z naturalnych surowców, jest najlepszym materiałem dla produktów z segmentu kąpielowo-prysznicowego. Co do tego, jesteśmy absolutnie pewni. Dziś techniczne możliwości formowania i wykańczania stali gwarantują wiele innowacyjnych rozwiązań designerskich jeśli chodzi o kształt, a także wysoką jakość.  

- Rynek niemiecki wydaje się być dużo bardziej konkurencyjny dla łazienkowych wyrobów ze stali niż np. rynek polski. Jak szacują Państwo swój udział w rynku niemieckim wanien stalowych i brodzików i jak widzi Pan jego rozwój w najbliższym czasie?
Rynek niemiecki związany z łazienką tradycyjnie jest już rynkiem zdominowanym przez produkty ze stali. Pomimo tego wciąż zmagamy się z konkurencją innych, nowych materiałów. Dlatego też odważnie pracowaliśmy nad udoskonalaniem naszej technologii. Dziś stal emaliowana jest zaawansowanym technologicznie materiałem o niezwykle mocnej i błyszczącej powierzchni.  Dzięki niej wciąż otwieramy nowy rozdział jeśli chodzi o design produktów. Przechodzi ona właśnie swój renesans i jesteśmy pewni, że zapotrzebowanie rynku na produkty z wysokojakościowej stali będzie wzrastało w ciągu najbliższych lat.

- Jakie cechy produktów Bette wyróżniają je na tle konkurencji?
Naszą ambicją jest przekonywanie klientów za pośrednictwem innowacyjnych produktów, atrakcyjnego wzornictwa i dobrze przemyślanego systemu instalacji. Jesteśmy pasjonatami rozszerzania granic technologicznych możliwości i tworzenia produktów z tzw. wartością dodaną. Na przykład, wyprodukowaliśmy brodzik „BetteFloor” zlicowany z powierzchnią podłogi i wykorzystujący system „flash-to-floor”. Łączy on innowacyjną technologię, wyjątkowy design i szeroką paletę kolorów. Dzięki super gładkiej powierzchni nie rozwijają się na nim zarazki i bakterie. Dlatego jest dużo bardziej higieniczną alternatywą dla np. brodzików wykładanych płytkami. Podążając natomiast za trendami wśród wanien wolnostojących rozszerzyliśmy nasz program i rozwinęliśmy serię „BetteSilhouette”. Tu obudowa i wanna tworzą jednorodny, „bezszwowy” komplet wyprodukowany w całości z emaliowanej stali.  

- Jak postrzegają Państwo polski rynek, który w obszarze wanien i brodzików jest wciąż zdominowany przez produkty akrylowe? Co czyni polski rynek szczególnie interesującym z Państwa perspektywy?
To prawda, polski rynek jest zdominowany przez akrylowe wanny i brodziki – i to w zasadzie w każdym przedziale cenowym. Jednak zauważamy w wielu krajach, także w Polsce, że akceptacja i poparcie dla stalowych produktów łazienkowych wzrasta. Jakość i wytrzymałość produktów ze stali emaliowanej jest tu z pewnością najbardziej istotnym czynnikiem. Jesteśmy przekonani, że coraz więcej ludzi w Polsce zainwestuje w swoje łazienki i będzie zgłaszać zapotrzebowanie na produkt higieniczny, łatwy w utrzymaniu czystości i długotrwały. Od trzech lat współpracujemy z polską firmą A'QUA Design, która jest bardzo aktywna i zmotywowana w promocji naszej marki zarówno wśród klientów, jak i architektów. A przyznany naszej wannie „BetteHome Oval Silhouette” w tym roku tytuł „Łazienka-Wybór Roku” dowodzi, że produkty Bette generują zainteresowanie. 

- Czy może Pan oszacować udział produktów Bette w polskim rynku wanien i brodzików stalowych?
Nie jest łatwo oszacować realny udział w rynku. Musimy bowiem zrobić rozróżnienie pomiędzy standardowymi wannami w niższej cenie i designerskimi z wyższej półki cenowej. Bette specjalizuje w produktach z segmentu designerskiego, w którym nie musimy wstydzić się stawania w szranki z naszymi konkurentami. Różnorodność oferty i wyjątkowa powierzchnia naszych produktów to tylko dwa istotne czynniki sukcesu. Widzimy nasze szczególne szanse właśnie w wyższym segmencie designerskim i pracujemy nad ciągłym jego ulepszaniem. Dlatego  w tym miejscu warto wspomnieć o takich produktach Bette  seria wanien „BetteSilhouette”, czy wspomniana już seria brodzików „BetteFloor”. Obie te serie oraz inne produkty z naszego programu designerskiego sprzedajemy już w Polsce. Poza tym od 2009 r. oferujemy także stalowe umywalki. Mamy zatem w swoim portfolio trzy najważniejsze segmenty produktów łazienkowych: wanny, brodziki i umywalki wykonane z tego samego materiału, co jest nierzadko bardzo ważnym argumentem z perspektywy architektów. Naszą nową kolekcją „BetteOne” podkreślamy fakt, że wanny, brodziki i umywalki mogą nie tylko  być wykonane z tego samego materiału, ale i mieć ten sam design.   

-  Jak na postrzeganie polskiego rynku przez Bette wpływa fakt, że tu szczególnie aktywni są obecnie architekci i projektanci wnętrz? Produkty Bette należą przecież do tych bardziej ekskluzywnych.
Wciąż zauważamy rosnącą popularność naszych produktów wśród architektów. Dlatego też chcemy podtrzymywać i wzmacniać tę tak udaną współpracę. Oferujemy architektom przestrzeń, na której mogą realizować swoje indywidualne pomysły. Nasza oferta składająca się 600 różnych modeli i rozmiarów dostępnych w tysiącu kolorach wykończenia pozwalają na uzyskanie rozwiązań, które mogą zaspokoić gusta najbardziej wymagających klientów.
Nasze możliwości technologiczne pozwalają natomiast tworzyć produkty, które inspirują architektów. Jak np. rozwiązanie „BetteUpStand” umożliwiające montaż wanien czy brodzików bez wykorzystania silikonu. Natomiast dzięki „BetteSpecialSize” jesteśmy w stanie dostarczyć indywidualnie zwymiarowany produkt.  

-  Gdzie Bette upatruje swoich największych rynków zbytu? Czy informacje o słabnącej ogólnoświatowej koniunkturze miały silny wpływ na wyniki sprzedaży Bette w roku 2011?
Generalnie widzimy nasze szanse szczególnie w produktach z segmentu premium oraz w możliwości indywidualnego planowania łazienki. Naszym głównym rynkiem są Niemcy oraz kraje zachodniej Europy. Tutaj kryzys w zasadzie nas nie dotyka. Wręcz zauważamy, że ludzie wolą inwestować pieniądze w swoje domy niż lokować je w bankach.

- Jakie są plany Bette na najbliższą przyszłość?
Chcemy rozszerzać granice designerskich możliwości jeśli chodzi o produkty łazienkowe ze stali. To jest i będzie dla nas ważne, tak jak oferowanie narzędzi i systemów do bezpiecznej i łatwej instalacji naszych produktów. Przygotowujemy się już także do frankfurckich targów ISH 2013 – możecie być pewni, że ponownie zaskoczymy naszymi innowacjami.

- Dziękuję za rozmowę

Rozmawiała: MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA