Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Marka Roca chce definiować pojęcie łazienki teraz i w przyszłości. Równie ważne są dla niej wzornictwo, jakość, dobra cena #produktu oraz społeczna odpowiedzialność prowadzonego biznesu. Z Jackiem Różyckim, dyrektorem generalnym Roca Polska, rozmawialiśmy podczas tegorocznych targów ISH we Frankfurcie. 

– Regularnie zajmują Państwo pierwsze miejsca w naszym rankingu Dobry Produkt ilekroć badamy rynek preferencji zakupowych Polaków w dziedzinie ceramiki. Co oprócz wzornictwa jest mocną stroną ceramiki Roca?


Myślę, że nie można powiedzieć „oprócz wzornictwa”. Właśnie wzornictwo postawiłbym zdecydowanie na pierwszym miejscu. Pamiętam jak zaczynałem swoją pracę w Roca kilkanaście lat temu – już wtedy było widać, że ceramika Roca jest inna, że wyraźnie różni się od produktów marek dostępnych na rynku. Nigdy nie była to po prostu jeszcze jedna seria ceramiki, bo każda ma swoją osobowość. Dlatego właśnie wymieniłbym wzornictwo jako pierwsze i najważniejsze źródło naszego sukcesu. Ale nie można zapominać o jakości. Roca pokazała przez lata, że jest specjalistą w tym, co robi i ktoś, kto stawia na markę Roca nie zawiedzie się. Niewątpliwym atutem naszej ceramiki jest też przystępna cena – powiedziałbym: skalkulowana na polską kieszeń. Dlatego właśnie ktoś, kto szuka ładnego produktu wysokiej jakości, znanej marki i w dobrej cenie, wybiera firmę Roca.
 
– Jak wyglądają Państwa aktualne wytyczne do co polityki rozwoju marki Poolspa?

Poolspa jest jedną z marek w portfolio Roca i trzeba dodać, że bardzo ważną marką. W naszym portfolio jest pozycjonowana jako specjalista w zakresie wellnessu, głównie hydromasażu. Jednak coraz bardziej koncentrujemy swoje działania w zakresie oferty tradycyjnych wanien akrylowych, myślimy o kabinach i o innych produktach. Zdecydowanie stawiamy na dalszy rozwój tej marki! Fuzja, która nastąpiła między Roca Polska a Poolspa jeszcze bardziej – w pozytywnym sensie – wzmocniła naszą relację. Myślę, że to połączenie wzmocniło markę Poolspa.

–  W ostatnim czasie Roca daje się poznać przede wszystkim jako firma społecznie odpowiedzialna. Mówię tu o działalności fundacji WAW, czy o szerokiej promocji konkursu Jump the Gap, którego ideą jest projekt urządzenia oszczędzającego wodę. Roca wypuściła na rynek dostępne także w naszym kraju urządzanie „W+W” – połączenie umywalki i miski WC. Tu, na targach prezentujecie wiele rozwiązań oszczędzających wodę – jak choćby system spłukiwania 2/4 l czy zużywającą niewiele, jak na swoje rozmiary i przeznaczenie, wellnessową wannę „In-Flow”. Dlaczego tego typu działania są dla Roca tak bardzo ważne?

Myślę, że te działania są naturalnym krokiem w rozwoju firmy. Kwestie odpowiedzialności społecznej zostały nakreślone wraz ze zdefiniowaniem misji marki Roca. Chcemy być firmą, która będzie wyznaczać trendy i pokazywać jak będzie wyglądać łazienka przyszłości. Nazywamy to „wizją 2020”. Filarami tej wizji, oprócz designu, jest – tzw. z angielskiego „sustainability”, czyli zrównoważony rozwój. Obydwa określają działania naszej firmy w zakresie odpowiedzialności społecznej.  Tę odpowiedzialność Roca rozwija w kilku obszarach. Pierwszy obszar – zupełnie naturalny – jest obszarem produktowym. Wytwarzamy produkty, które oszczędzają wodę i energię, np. te, o których już Pani tu wspomniała. Drugi obszar związany jest z naszym procesem produkcyjnym. Chcemy, aby nasze fabryki nie zanieczyszczały środowiska. Dlatego w fabrykach koncernu działa program „zero waste”, którego celem jest redukowanie do minimum odpadów produkcyjnych. Trzeci obszar, to właśnie obszar naszych działań społecznych. Chcemy dzielić się tym, co zarabiamy, by pomagać innym. Dlatego powołaliśmy do życia fundację We Are Water z programami pomocy w Afryce i innych częściach świata, gdzie woda jest rzeczywiście dobrem deficytowym. Ta działalność w sposób naturalny wiąże się z naszą branżą. To w łazience zużywa się ok. 75% wody wykorzystywanej w całym gospodarstwie domowym. Dla firmy, która definiuje pojęcie łazienki, oszczędność wody i energii powinna być priorytetem. Potwierdzeniem są prezentowane na tych targach rozwiązania oszczędzające wodę. Choćby na stoisku Laufena, gdzie można zobaczyć baterie elektroniczne, w których potencjometrem można regulować wypływ wody. Albo korek do umywalki Roca, który na elektronicznym wyświetlaczu wskazuje ilość zużytej wody. To właśnie one coraz bardziej zwracają naszą uwagę na problem deficytu wody i skłaniają do świadomego korzystania z tego cennego  surowca.

– Czy większość nakładów finansowych Roca jest w tej chwili skierowana właśnie na działalność związaną z oszczędnością wody i ochroną środowiska, choćby w związku z prowadzonymi badaniami?

Nie. Każda firma musi wypracować sobie pewną równowagę między produktami, które stanowią trzon jej produkcji i są na co dzień sprzedawane a produktami, które są innowacyjne i wyznaczają nowe trendy. Przez wzgląd na zmianę przyzwyczajeń, które ze sobą niosą mogą nie być sprzedawalne jeszcze przez długie lata. My w tym roku również pokazujemy takie produkty, jak np. serię „Gap” z miską WC z mechanizmem spłukującym 2/4 l. To jest toaleta, która spełnia bardzo rygorystyczne (australijskie) normy zużycia wody i może być wprowadzana tylko tam, gdzie te normy funkcjonują. Myślę, że na swój sposób jest produktem, który wyprzedza swoją epokę.

– Druga połowa 2009 roku, była dla Roca Polska czasem, w którym silnie akcentowali Państwo jak ważnym elementem łazienki Roca są meble. Jak przez ten czas zwiększonej aktywności Roca w segmencie mebli, ocenia Pan nasz polski, dość konkurencyjny rynek mebli łazienkowych?

Polska rzeczywiście jest – można powiedzieć – mekką meblarzy. Natomiast zauważamy, że dla polskiego nabywcy bardzo ważny jest markowy produkt. Korzystamy z siły marki Roca w segmencie ceramiki czy baterii, będziemy też wprowadzać na rynek coraz więcej mebli łazienkowych Roca. Ten rok będzie kolejnym, w którym wprowadzimy nowe meble na rynek – mówię tu o nowej kolekcji ceramiki i mebli „Gap”. Meble stanowią bardzo istotny element wyposażenia łazienki. Chcemy zaoferować klientom kompleksowe rozwiązanie łazienki Roca. W naturalny sposób meble będą w obrębie naszych zainteresowań.

– Które z nowości prezentowanych przez Roca na tegorocznych ISH najszybciej będzie można zobaczyć w Polsce?

Będzie to z pewnością łazienka „Armani/Roca” – to projekt, który chcemy zaoferować wkrótce po targach. Wciąż rozstrzygamy kwestie związane z dystrybucją, w które silnie zaangażowana jest organizacja Armaniego. Na pewno będzie to także seria ceramiki i mebli„Gap”.  Już od kwietnia będziemy też wprowadzać rozszerzoną o nowe umywalki, miski WC i pisuary serię „Hall”.

– Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA