Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Roca, wiodący producent wyposażenia łazienkowego na świecie, założyła Fundację We Are Water. Podczas uroczystości, która odbyła się 28 września br. w warszawskiej Kinotece oficjalnie zainaugurowano jej działalność. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele organizacji ekologicznych. Ze strony organizatorów obecne było kierownictwo firmy Roca, w tym dyrektor generalny Roca Polska, Jacek Różycki oraz Jordi Vallverdú, PR & media planning manager w Roca Corporación Empresarial.
Podczas uroczystości odbyła się polska premiera filmu dokumentalnego „Aral. Utracone morze” w reżyserii Isabel Coixet, prezentowanego 21 września 2010 r. na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w San Sebastian. Film ten jest pierwszym projektem sponsorowanym przez Fundację We Are Water i jednocześnie przykładem współpracy, z artystami i organizacjami pozarządowymi, kierującymi się tym samym celem, jakim jest poprawa świadomości problematyki wodnej na całym świecie.
Dodatkowe informacje na temat projektów, celów i działań Fundacji We Are Water oraz jej ambasadorów i przyjaciół, są dostępne na stronie www.wearewater.org.  (mm)

O planach związanych z działalnością Fundacji We Are Water rozmawiamy z Jackiem Różyckim, dyrektorem generalnym Roca Polska

– Jaki cel stawia sobie Fundacja We Are Water i dlaczego właśnie w ten sposób chcą Państwo promować – jako koncern – filozofię zrównoważonego rozwoju?
Fundacja We Are Water założona z inicjatywy koncernu Roca postawiła sobie za cel ograniczanie negatywnych skutków niedoboru wody na świecie, a także edukację i uświadamianie, jak ważne jest rozsądne użytkowanie wody. Dlaczego dla naszej firmy tak ważny jest problem wody? Wynika to między innymi z faktu, że w gospodarstwach domowych 70% wody używane jest w łazience. Jest to również miejsce, gdzie woda jest najczęściej marnowana. Jako producent urządzeń łazienkowych czujemy się więc odpowiedzialni za wspieranie efektywnego gospodarowania wodą. Zaangażowanie naszej firmy w ochronę środowiska symbolizuje hasło „Roca loves the planet”, pod którym realizowane są działania związane z ekologią i zrównoważonym rozwojem. Mają one swoje odzwierciedlenie w sferze rozwoju produktu, procesie produkcji oraz ekologicznej orientacji firmy. Roca od lat jest propagatorem produktów ekologicznych, czego przykładem może być chociażby wprowadzony na rynek w 2009 roku innowacyjny produkt o nazwie W+W, będący połączeniem umywalki z toaletą. W fabrykach Roca wdrażany jest program Zero waste, którego podstawą jest ponowne wykorzystanie wszystkich odpadów powstałych w produkcji.

– Pierwszym działaniem Fundacji WAW było sponsorowanie produkcji filmu Isabel Coixet  pt. „Aral. Utracone morze”. Dlaczego zdecydowali się Państwo właśnie na taką formę działalności?
Na taką formułę zdecydowaliśmy się nieprzypadkowo. Chcieliśmy rozpocząć działalność Fundacji We Are Water mocnym akcentem, pokazać problem wody w taki sposób, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców z silnym przekazem, w poruszający sposób. Film dokumentalny poprzez swoje środki wyrazu jest doskonałym nośnikiem. Proszę zwrócić uwagę, że do współpracy zaprosiliśmy wybitnych twórców. Reżyserka i dokumentalistka Isabel Coixet była nominowana między innymi do Złotej Palmy w Cannes w 2009, a w 2008 do Srebrnego Niedźwiedzia na festiwalu w Berlinie za film „Elegia”. Narrację prowadzi Sir Ben Kingsley, brytyjski aktor filmowy i teatralny, natomiast muzykę skomponował Tim Robbins.

– Jakie będą kolejne kroki i działania Fundacji We Are Water?
Obecnie Fundacja zaangażowana jest w kilka projektów, między innymi w Etiopii, w Czadzie, Nikaragui, Boliwii, Peru czy w Indiach. Aby podnieść skuteczność działań WAW podejmuje współpracę z organizacjami takimi jak UNICEF, Edukacja Bez Granic, Intermon oraz Vicente Ferrer Foundation.
Rozmawiała: Marta Matracka

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA