Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Stowarzyszenie Łazienka zaprosiło producentów płytek ceramicznych do rozmowy na temat targów dla branży wyposażenia łazienek. Inicjatywa ta podyktowana była wyraźnym sygnałem ze strony sektora handlowego, którego głównym zarzutem w stosunku do organizatorów tegorocznych targów Aqua-San był brak na tej imprezie sektora płytek ceramicznych. 9 października w Warszawie odbyło się pierwsze spotkanie Stowarzyszenia Łazienka i przedstawicieli producentów płytek.
Na spotkaniu obecni byli m.in. Magdalena Gniadzik (reprezentująca firmę Villeroy & Boch), Marcin Barański (Ceramika Tubądzin), Michał Szydłoski (Ceramika Gres), Jan Adamus (Ceramika Końskie), Martin Popek (Kerpol). Stowarzyszenie reprezentowali: Paweł Skrzeczkowski, Marcin Gawlik oraz Robert Sieńko.
Obie strony – producenci i stowarzyszenie – stoją na stanowisku, że w chwili obecnej żadna z krajowych imprez targowych nie ma wystarczająco sprofilowanej formuły tak, aby spełniała ona oczekiwania sektora płytek ceramicznych. W obecnej sytuacji – intensywnego rozwoju skutkującego wzrostem mocy produkcyjnych – dla polskich wytwórców płytek targi są niezbędnym narzędziem marketingowym.  Udział w targach daje też szansę na spotkanie z grupami klientów, z którymi kontakt jest utrudniony np. glazurnicy i instalatorzy.
Polskie Zrzeszenie Płytkarzy – również obecne na spotkaniu – postulowało, aby do udziału w targach zaproszone zostały także firmy oferujące narzędzia (glazurnicze i instalatorskie), co mogłoby wydatnie uatrakcyjnić targi dla potencjalnego klienta.
W opinii obecnych na spotkaniu producentów płytek ceramicznych Salon Wyposażenia Łazienek i Wellness Aqua-San, którego pierwsza edycja odbyła się w marcu br., obejmuje swoją tematyką zbyt wąski obszar tematyczny. Produkcja płytek na potrzeby wyposażenia łazienek stanowi tylko wycinek ich produkcji. Ustalono, iż Stowarzyszenie Łazienka podejmie dyskusję z MTP w temacie poszerzenia targów Aqua-San o wyposażenie kuchni.
Alternatywnym kierunkiem rozmów z MTP jest ponowne rozważenie terminu tych targów w okresie Budmy. To drugie rozwiązanie wydaje się jednak mało prawdopodobne ze względu na ograniczenia powierzchniowe i lokalizacyjne jakimi dysponuje aktualnie organizator targów. Obie strony planują kontynuowanie dyskusji o formule targów i zaangażowanie do rozmów pozostałych producentów. Pilotowaniem tej inicjatywy zajmować się będzie Stowarzyszenie Łazienka.  

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA