Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Kto się nie rozwija ten się cofa. To powiedzenie mocno do serca wzięli sobie zarządcy białostockiego Consusu, którzy nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z nowych inwestycji. Jedną z nich był zakup dobrze prosperującej firmy Metas w Starogardzie Gdańskim. Dzięki tej inwestycji Consus umocnił swoją pozycję na rynku, dając kontrahentom sygnał do lepszej, bardziej korzystnej współpracy.

HISTORIA firmy Consus sięga początku lat dziewiędziesiątych. W początkowej fazie swoją  działalność opierała głównie na imporcie towaru z zachodnich fabryk. Przełom w rozwoju firmy nastąpił w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wtedy to sprofilowano działalność na handel hurtowy płytkami ceramicznymi.
Wiedzieliśmy, że nie możemy nastawiać się wyłącznie na handel ze Wschodem, który kwitł w tamtym czasie, dlatego postanowiliśmy pójść dalej i przy- gotować całe zaplecze by móc działać jako hurtownia. Przesłaniem właściciela naszej firmy, skierowanym do kadry kierowniczej, było stworzenie największej hurtowni płytek ceramicznych w regionie, co po pewnym czasie udało się zrealizować – wspomina Bartłomiej Krysiuk, v-ce prezes firmy Consus.
Wśród przełomowych wydarzeń w historii firmy na szczególną uwagę zasługuje moment, w którym Consus został dystrybutorem płytek ceramicznych Opoczno – od trzech lat jest liderem w dystrybucji tej marki.
Bezpośredni odbiór i handel produktami takich marek, jak Opoczno, Ceramika Tubądzin, Ceramika Paradyż czy Cersanit okazały się dla nas kluczowe i decydujące o kierunku rozwoju firmy – mówi Bartłomiej Krysiuk.

PRZED KONKURENCJĄ. Jednym z najważniejszych celów, jaki obecnie stawia sobie firma Consus jest usprawnienie obsługi klienta.
Zwiększenie parku maszynowego, zwiększenie dostaw do odbiorcy, zwiększenie ilości magazynów, lepsza logistyka i zaopatrzenie oraz szybsza reakcja są elementami, które staramy się udoskonalać. To od zawsze cechowało naszą firmę i sprawiło, że jesteśmy w tym miejscu, w którym się teraz znajdujemy – mówi Waldemar Dębkowski, v-ce prezes firmy Consus.
Tym co wyróżnia firmę Consus na tle innych jest m.in. odpowiednie zaopatrzenie oraz szybki i sprawny transport do każdego miejsca w Polsce.
Staramy się, aby transport trwał maksymalnie 48 godzin od momentu złożenia zamówienia. Mamy również własny system zamówień internetowych, który znacznie usprawnia kontakt z naszymi klientami. Obecnie około 90% transakcji odbywa się właśnie tą drogą – mówi Bartłomiej Krysiuk. – Rozmowy telefoniczne zabierają zbyt wiele cennego czasu dlatego nasi klienci decydują się na zamówienia internetowe. To dla nich duże udogodnienie. Dzięki naszemu systemowi kontrahent ma wgląd do stanów magazynowych i etapu realizacji zamówienia.
Również szeroka oferta, a więc współpraca ze wszystkimi czołowymi markami w Polsce (jedynie 2% oferty stanowią produkty z importu), wyróżnia Consus na tle konkurencji, gdzie wiele firm dystrybuuje produkty tylko jednej fabryki.
Wydaje mi się, że współpraca z polskimi producentami bardzo wpłynęła na sukces firmy Consus. Dzięki temu, że oni się rozwijają my również idziemy do przodu – ocenia Waldemar Dębkowski.
Głównym kanałem dystrybucji w Consusie jest handel hurtowy. To on stanowi o sile firmy. W przyszłości planowany jest jednak rozwój sprzedaży detalicznej, która obecnie stanowi jedynie niewielką część obrotu. Od kilku lat przy siedzibie firmy Consus w Białymstoku działa salon łazienkowy, w którym klienci mogą skorzystać z wielu usług, w tym także z pomocy pracującego na miejscu projektanta wnętrz. W najbliższym czasie ma powstać kolejny salon będący ukłonem w stronę klientów detalicznych.
W przyszłości chcielibyśmy otworzyć kolejny własny, duży salon łazienkowy. Mamy już odpowiednie pozwolenia i czekamy na rozpoczęcie budowy. Jest to związane z planem rozwoju handlu detalicznego w naszej firmie – mówi Waldemar Dębkowski.

PRZYGOTOWANI NA KRYZYS. Trudno wyobrazić sobie nowoczesny handel bez odpowiedniego systemu szkoleń i programów lojalnościowych. W firmie Consus segment ten od wielu lat jest standardem i zajmuje bardzo ważne miejsce.
Dużą uwagę przykładamy do szkoleń. U nas są one na porządku dziennym. Stanowią część programów lojalnościowych, oferowanych przez Consus swoim klientom. Szkolenia dotyczą głównie nowości. Gdy któraś z fabryk wprowadza na rynek produkt, naszym zadaniem jest opowiedzieć o nim klientom – tłumaczy Waldemar Dębkowski.
Prowadzimy również różnego rodzaju akcje promocyjne – w których nagrodami są m.in. wycieczki zagraniczne – mające na celu bezpośrednie dotarcie do naszych klientów – dodaje Bartłomiej Krysiuk.
Do tego, że kryzys był najważniejszym tematem ostatnich 12 miesięcy nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Zwłaszcza w budownictwie recesję dało się odczuć szczególnie dotkliwie. Wiele firm zbankrutowało bądź zanotowało znaczne straty.  
Jesteśmy świadomi zagrożeń, jakie na nas czyhają w związku z kryzysem w branży budowlanej. Wiemy, że 2010 rok będzie bardzo trudny jednak staramy się do tego kryzysu jak najlepiej przygotować. Mamy swoje przemyślenia i plany związane z przyszłością. Nie zamierzamy jednak, wzorem niektórych firm, przeprowadzać działań, które tylko pozornie pozwalają podnieść wynik finansowy, a nam chodzi o zysk rzeczywisty – mówi Waldemar Dębkowski.
Pomimo globalnego kryzysu firmie Consus udało się zanotować wzrost sprzedaży w 2009 roku.
Na nasz sukces w ostatnich miesiącach złożyły się także potknięcia konkurencji. Dzięki temu mogliśmy przejąć część rynku i zaistnieć w nowych miejscach. W ubiegłym roku zanotowaliśmy również wzrost zatrudnienia, co jest dla nas dobrym sygnałem – tłumaczy Waldemar Dębkowski.

NOWY ODDZIAł W STAROGARDZIE GDAŃSKIM. O tym, że firma Consus nadal prężnie się rozwija i pomimo kryzysu nie rezygnuje z inwestycji świadczy zakup dobrze prosperującej firmy Metas w Starogardzie Gdańskim.
Firma Metas, którą przejęliśmy ostatnio była czołowym dystrybutorem płytek ceramicznych w swoim regionie. Tak więc dla nas był to bardzo łakomy kąsek. Przejęliśmy konkurencyjną firmę, w bardzo dobrej kondycji finansowej. Dzięki temu zyskamy nowe połacie rynku. Nie oznacza to, że nie będziemy mieli tam nic do zrobienia. Naszym zadaniem będzie wprowadzenie do nowego miejsca standardów obowiązujących w firmie Consus – mówi Bartłomiej Krysiuk.
W związku z przejęciem firmy w Starogardzie Gdańskim stoją przed nami także nowe wyzwania logistyczne. To segment, który w wielu firmach jest zaniedbywany. Dla nas jest kluczowy i od lat wyróżnia Consus na tle innych – dodaje Waldemar Dębkowski.
Odważne wizje, solidne zaplecze logistyczne oraz nowoczesne rozwiązania informatyczne stoją u podstaw działalności i sukcesów firmy Consus. Jednak jak przyznaje Bartłomiej Krysiuk to pracownicy i niewielka rotacja w zatrudnieniu stanowią o sile przedsiębiorstwa.
Kadra kierownicza w naszej firmie jest stała od wielu lat. Bez wątpienia jest to naszym atutem. Dotyczy to również kadry na niższych stanowiskach, gdzie rotacja jest naprawdę nieduża. Moim zdaniem ludzie są w firmie Consus najważniejsi i to dzięki nim możemy odnosić sukcesy – wyjaśnia.
Od wielu lat firma Consus angażuje się w działalność kulturalną Białegostoku i regionu. Jest jednym z mecenasów wspierających Teatr Dra- matyczny im. Aleksandra Węgierki, współpracuje z Operą i Filharmanią Podlaską. Wielokrotnie bierze również udział w różnego rodzaju akcjach charytatywnych.
WOJCIECH NAPORA
FOT. BARTOSZ JAROSZ

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA