Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Sanplast założony przez braci Karola i Wiesława Podraza funkcjonuje na polskim rynku wyposażenia sanitarnego od 1983 roku. Prawie dwadzieścia pięć lat działalności przedsiębiorstwa to okres nieustannego rozwoju tej firmy.

ZAKRES dziaŁalności przedsiębiorstwa początkowo obejmował produkcję i handel nadkolami, zderzakami oraz zlewozmywakami wykonanymi z poliestru, a głównymi odbiorcami firmy były salony z wyposażeniem AGD oraz sklepy motoryzacyjne. W 1991 roku właściciele firmy Sanplast zdecydowali się postawić kolejny krok w rozwoju przedsiębiorstwa - wprowadzili na krajowy rynek pierwszą kabinę prysznicową polskiej produkcji, która trafiła w gusta i potrzeby polskich konsumentów. Ugruntowując swój sukces, Sanplast w 1997 roku umieścił w swojej ofercie wannę akrylową.
DYNAMICZNY ROZWÓJ. Sanplast sukcesywnie umacniał swoją pozycję na krajowym rynku wyposażenia sanitarnego. W ramach pionowego rozwoju Grupy, w roku 2000 właściciele spółki założyli firmę Sanglass S.A. z siedzibą w Mielcu, która to została głównym dostawcą Spółki w zakresie szkła hartowanego wykorzystywanego do produkcji kabin prysznicowych. Kolejnym etapem rozwoju firmy było przekształcenie w 2001 roku spółki Sanplast s.c. w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Zarząd Spółki stworzyli Panowie Karol i Wiesław Podraza. Zmiana formy prawnej wynikała z potrzeby dostosowania się do dynamicznie rosnącej skali działalności oraz wymogów przepisów prawa. W sierpniu tego samego roku otwarta została nowoczesna siedziba firmy.
Prężnie funkcjonująca na polskim rynku firma Sanplast Sp. z o.o. w lutym 2004 przejęła 100% akcji jednego z największych polskich producentów płytek podłogowych - spółki Ceramika Gres S.A., która wówczas znajdowała się w trudnej sytuacji finansowej. Po skutecznie przeprowadzonym procesie restrukturyzacji oraz w związku z podjętą strategiczną decyzją skupienia się na podstawowym profilu działalności, Ceramika Gres S.A. została we wrześniu 2007 r. sprzedana giełdowej spółce Nowa Gala S.A.
Kolejną, tym razem wykraczającą poza granice naszego kraju, inwestycją firmy Sanplast było przejęcie w lipcu 2005 roku przeżywającego wówczas trudności finansowe, najbardziej renomowanego niemieckiego producenta wyrobów akrylowych Hoesch GmbH & Co.KG. Działalność firmy kontynuowana jest obecnie przez nowo utworzoną spółkę Hoesch Design GmbH, której celem strategicznym jest odbudowanie pozycji marki jako europejskiego lidera w zakresie produkcji ekskluzywnych wanien i brodzików akrylowych.
NOWY WIZERUNEK. Aktualnie firma Sanplast, która już od prawie 25 lat intensywnie pracuje nad dostosowaniem oferty do indywidualnych potrzeb konsumentów, znajduje się w kolejnej fazie rozwoju. W połowie lipca 2007 roku rozpoczęto wdrażanie nowego systemu identyfikacji wizualnej oraz wprowadzanie na rynek nowej oferty asortymentowej sygnowanej marką Sanplast. Nowy logotyp symbolizuje między innymi konsekwencję, kreatywność i dbałość o szczegóły, którymi zamierza kierować się firma w swoim rozwoju. Nowy wizerunek jest odzwierciedleniem wizji produktów, które mają ich użytkownikom oferować coś więcej, niż standardowe rozwiązania. Poprzez realizację nowej strategii Sanplast będzie w stanie w pełni sprostać tym oczekiwaniom.
Aktualna oferta firmy przygotowana została z myślą o zaspokojeniu różnych potrzeb i wymagań konsumentów, takich jak funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz estetyka. Pod uwagę zostały również wzięte zróżnicowane możliwości finansowe potencjalnych użytkowników. Wśród nowości produktowych znajdują się kabiny serii \"Aspira\", \"Vera\", \"Avantgarde\" i \"Space Line\", brodziki \"Ergo\" i \"Pure Line\" oraz nowe wanny \"Ergo\".
PRIORYTETY ZARZĄDU. Obok wprowadzenia nowego wizerunku i systemu identyfikacji wizualnej następną istotną dla funkcjonowania spółki zmianą stało się przekształcenie spółki Sanplast Sp. z o.o. w \"Sanplast\" Spółkę Akcyjną oraz powołanie jej zarządu. W wyniku zmian dokonanych wraz z transformacją, w skład Zarządu aktualnie wchodzą: Wiesław Podraza jako Prezes Zarządu, Piotr Dziadek jako Wiceprezes Zarządu oraz Arkadiusz Biedulski - Wiceprezes Zarządu.
Przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną jest naturalną kontynuacją rozwoju firmy. Zmiana formy prawnej ma m.in. zapewnić większą elastyczność w zakresie ekspansji kapitałowej Grupy, która stanowić będzie jeden z elementów nowej strategii Spółki.
Przekazanie przez właścicieli kompetencji zarządczych nowym menadżerom ma na celu zwiększenie efektywności zarządzania Spółką w odpowiedzi na rozszerzanie się obszarów funkcjonowania i rosnącą skalę działalności firmy. Jednym z priorytetów strategii tworzonej aktualnie przez nowy Zarząd będzie zaktywizowanie działalności eksportowej zarówno na rynkach wschodnich jak i Europy zachodniej oraz wzmocnienie pozycji na rynku polskim. W tym celu Spółka planuje znacznie podnieść standard obsługi klientów oraz zwiększyć jakość oferowanych produktów, tak aby spełniać nie tylko normy obowiązujące na rynku polskim, ale również bardzo rygorystyczne normy zachodnioeuropejskie. Przyszłe zmiany asortymentu mają być ukierunkowane na stworzenie kompleksowej i innowacyjnej oferty produktowej.
SZEROKI ZAKRES OFERTY. Oferta produktowa firmy Sanplast to spektrum praktycznych propozycji do każdej łazienki. Obecnie w ofercie asortymentowej znajduje się kilkaset pozycji w wielu wariantach, co stanowi najszerszą propozycję wśród polskich producentów. Duża różnorodność kształtów, kolorów, wzorów kabin natryskowych, brodzików i wanien akrylowych, obudów, paneli prysznicowych, kabin parowych, kabin z hydromasażem i wanien z systemami hydromasażu, gwarantuje swobodę tworzenia aranżacji i wyposażenia łazienki zgodnie z indywidualnymi upodobaniami. Oferta przeznaczona jest zarówno dla osób, które traktują kąpiel wyłącznie jako zabieg higieniczny, jak i dla tych, którzy traktują kąpiel jako czas relaksu i odnowy. Produkty firmy Sanplast mogą zaspokoić gusta i potrzeby szerokiej grupy osób poszukujących rozwiązań prestiżowych oraz ponadstandardowych rozwiązań funkcjonalnych w przystępnej cenie. Niewątpliwe atuty zachęcające do zakupu wyrobów marki Sanplast to ich ogólna dostępność, konkurencyjne ceny, a także funkcjonalność, zastosowanie nowatorskich rozwiązań, ergonomiczne kształty wyrobów, atrakcyjne wzornictwo oraz oferowana przez firmę Sanplast fachowa pomoc, doradztwo i serwis.
Wyroby firmy znane są na całym kontynencie europejskim. Marka Sanplast oraz Oval rozpoznawane są w Polsce, Szwecji, Danii, Finlandii, Norwegii, Republice Czeskiej, Rosji, Szwajcarii, Słowacji, na Węgrzech, Łotwie, Ukrainie, Litwie i Białorusi.

FIRMA W LICZBACH
liczba pracowników: ponad 500 osób (w całej Grupie Sanplast w 2006 r. zatrudnionych było ponad 1100 osób)
obrót Grupy Sanplast w 2006 r.: ok. 90 mln EUR
kapitał zakładowy: 79.449.200 zł

OFERTA PRODUKTOWA
kabiny, brodziki i wanny oraz systemy hydromasażu (systemy hydromasażu to: wanny z systemami wodnym, powietrznym lub wodno-powietrznym, wanny wielofunkcyjne, kabiny parowe, kabiny z hydromasażem, panele prysznicowe)

OSIĄGNIĘCIA W LATACH 2000-2007
Certyfikat \"Innowacyjność\" - 2005 r.
Wyróżnienie \"Laur Konsumenta\" - 2005 r.
Wyróżnienie \"Łazienka - Wybór roku\" - 2003 r., 2004 r., 2005 r.
Nagroda główna \"Łazienka - Wybór Roku\" - 2002 r., 2003 r., 2004 r.
Godło \"Prodeco\" - 2004 r.
\"Platynowa Malwa\" - 2004 r.
\"Złota Malwa\" - 2000 r., 2002 r., 2003 r., 2004 r., 2007 r.
\"Srebrna Malwa\" - 2001 r.
Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich - 2000 r., 2002 r.
Wyróżnienie \"Dobroczyńca Roku\" - 2001 r., 2003 r.
Kujawsko-Pomorski \"Hermes\" - 2001 r.
Znak Jakości Kujawsko-Pomorskiej Solidności - 2001 r.
Grand Prix Najlepszy Produkt Roku - Inowrocław - 2001 r.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA