Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Firm Roca Polska i PoolSpa nie trzeba nikomu specjalnie przedstawiać. Każda z nich osiągnęła już pozycję lidera w segmencie swojej działalności na rynku polskim. Od stycznia tego roku obie firmy - należące do Grupy Roca - jeszcze bardziej zacieśniły swoją współpracę, łącząc działy handlu i marketingu.

OBIE firmy w ramach jednego koncernu działają od 1999 roku kiedy to 100% udziałów firmy PoolSpa zostało wykupionych przez hiszpańską firmę Roca Sanitario S.A. Zatem prowadzone wspólnie od lat działania nie są niczym nowym dla obu firm. Połączenie działów handlu i marketingu okazało się wyczekiwaną przez Klientów zmianą, dzięki której obie marki mogą zaproponować lepszą obsługę swoich odbiorców, lepiej wykorzystać budżet marketingowy i zająć silniejszą rynkową pozycję w przybierającym na znaczeniu sektorze inwestycji. Razem mogą także zaproponować swoim odbiorcom pełną, komplementarną ofertę produktową tak dla klientów indywidualnych, jak również inwestycyjnych. 
- Pierwszym i najważniejszym atutem połączenia działów jest wzmocnienie rynkowej pozycji obu firm oraz klarowny przekaz co do naszej polityki. Kolejnym niezmiernie ważnym czynnikiem jest fakt wzmocnienia poziomu obsługi naszych klientów - mówi Jacek Różycki, dyrektor generalny Roca Polska. - Zwiększyliśmy liczbę handlowców, którzy teraz są bardziej uniwersalni i myślę, że przede wszystkim to będzie przynosić nam największe zyski. Wzmocniliśmy także dział inwestycji, a poszczególnym przedstawicielom zmniejszyła się powierzchnia obsługiwanych obszarów - czyli mniej czasu w samochodzie, więcej czasu na rynku, więcej czasu u klienta.

WSPÓLNY MARKETING. Dzięki połączeniu wzmocniła się również działalność marketingowa obu marek. Już wydano katalog produktowy, który w jednym, wspólnym etui zawiera dwa katalogi obu firm. Od maja ruszył też wspólny program lojalnościowy ăKlub z wyobraźniąÓ, kierowany do odbiorców Roca i PoolSpa. Pojawiły się nowe wspólne reklamy promujące obie marki w obszarze szeroko rozumianych inwestycji. Powiązani z obiema markami sprzedawcy uczestniczą we wspólnych szkoleniach poświęconych komplementarnej ofercie Roca i PoolSpa.
- Obie marki Roca i PoolSpa muszą egzystować osobno, ale bardzo blisko siebie. Chcemy przekazywać jasny, klarowny komunikat, że jesteśmy brandami z tej samej grupy, z jednej rodziny - mówi Paweł Skrzeczkowski, dyrektor marketingu Roca i PoolSpa.
Ale połączone działania marketingu dotyczą nie tylko marek Roca i PoolSpa. Równie istotny jest trzeci brand Grupy - marka Madalena.
- Wprowadzona pod koniec 2005 r. marka doczekała się kolejnej serii, w całości stworzonej w Polsce - Viva Madalena. Jej premiera miała miejsce w maju podczas uroczystej gali z okazji 10-lecia Roca Polska. Przygotowanie nowej kolekcji, jak i wszystkich materiałów związanych z jej wprowadzeniem, a także programu promującego Viva Madalena dla dystrybutorów, wymagało sporo zaangażowania i aktywności ze strony działu marketingu - dodaje Paweł Skrzeczkowski.
Jednak po pół roku połączonych działań w zakresie handlu i marketingu trudno o klarowną ocenę tego posunięcia. Utrudnia ją bowiem aktualna dobra sytuacja na rynku wyposażenia łazienek.
- Pół roku to krótki okres, aby oceniać efekty połączenia. Myślę, że najwcześniej będziemy to mogli uczynić za kolejne pół roku - mówi Jacek Różycki. - Tym bardziej, że jest jeszcze jeden czynnik, który tę ocenę w tej chwili utrudnia - jesteśmy w bardzo dobrym okresie dla rynku. Sprzedaż rośnie, ale nie tylko nam. Z punktu widzenia kraju jest to świetna wiadomość, szczególnie, że po ostatnich dwóch chudych latach zdecydowanie zasłużyliśmy na to. Ale równocześnie zaciemnia to ocenę naszych działań w zakresie połączenia.
Dziś już jednak wiadomo, że z połączenia zadowoleni są klienci Roca i PoolSpa, którzy teraz prowadzą rozmowy i negocjują warunki z jednym przedstawicielem obu firm. 

10 LAT NA POLSKIM RYNKU. W maju rocznicę 10 lat istnienia na polskim rynku obchodziła Roca Polska. Dla firmy minione lata to niewątpliwie czas sukcesów i zbierania cennych doświadczeń z funkcjonowania na stosunkowo trudnym rynku polskim. 
- Polski rynek wciąż ewoluuje, zmienia się. Zauważalna jest też duża segmentacja tego rynku i w zależności od segmentu obserwujemy inne tendencje. W segmencie premium i średnim odnotowujemy bardzo pozytywne sygnały, m.in. związane z coraz bardziej rosnącym znaczeniem marki, z tym, że klienci zwracają uwagę na design, na dopasowanie elementów wyposażenia tworzących jedną całość. Stąd nasza propozycja powiązania ceramiki z bateriami - mówi Ryszard Kanas, dyrektor handlowy Roca Polska. - Przy stale rosnącym zainteresowaniu i znajomości naszej marki w segmencie średnim jesteśmy od kilku lat liderem na rynku polskim. Zupełnie naczej zachowuje się natomiast segment niższy, ekonomiczny, gdzie można powiedzieć, konsekwentnie ceny schodzą w dół. Tzw. pierwsze ceny sprzed kilku lat dziś mają pozycję cen trzecich, a nawet czwartych. Znaleźliśmy i na tę sytuację odpowiedź. Nie chcieliśmy rozciągać oferty pod marką Roca tak mocno do niższych segmentów, dlatego dwa lata temu wprowadziliśmy markę Madalena, markę dedykowaną do hurtowni, sklepów detalicznych i rynku inwestycyjnego. Chcieliśmy mieć coś do powiedzenia także w tym bardzo atrakcyjnym dla nas segmencie ekonomicznym.
Mocną pozycję na rynku polskim wspomaga pozycja całej Grupy Roca, która w 2006 roku stała się światowym liderem pod względem ilości produkowanych sztuk ceramiki sanitarnej. 
- Chcemy tak kształtować naszą ofertę, aby wyprzedzała ona trendy na rynku. Chcemy, aby nazwa Roca jak najbardziej wprowadzało klienta do świata łazienki i uświadamiało mu komplementarność naszej oferty oraz jej spójność - dodaje Ryszard Kanas.

INWESTYCJE i WELLNESS. Dobry okres na polskim rynku budowlanym generuje coraz lepszą sytuację w branży wyposażenia łazienek. Choć hossa dopiero nadchodzi, to Roca i PoolSpa już planują jak ją wykorzystać. Oprócz zwiększania sprzedaży na rynku tradycyjnym, równie mocno chcą skupić się na rynku inwestycyjnym.
- Łącząc nasze działy handlu i marketingu wzmocniliśmy także dział inwestycji. Mamy świadomość tego, że ten segment rynku będzie się coraz bardziej rozwijał i warto się nim odpowiednio zająć - nie tylko od strony oferty, ale również obsługi. I na to właśnie położymy główne akcenty - mówi Jacek Różycki.
Szczególnie dużą szansę jako producent urządzeń typu spa oraz hydromasażu w dobie dobrej sytuacji rynkowej upatruje dla siebie PoolSpa.
- Liczymy bardzo na sektor rekreacyjno-wypoczynkowy. Mamy nadzieję, że takie produkty jak  przenośne wanny spa, czy kabiny masażowo-parowe coraz częściej zaczną pojawiać się nie tylko w hotelach i ośrodkach wellness i spa, ale również w prywatnych domach - dodaje Paweł Skrzeczkowski.
Dlatego PoolSpa coraz większy akcent chce kłaść na kreowanie swojego wizerunku jako firmy związanej z wellness i kreującej trendy w tym nurcie.
- Teraźniejszość i przyszłość wellness to nie produkt, to rozwiązania - mówi Albert Quintana, dyrektor generalny PoolSpa. - XXI wiek cechuje ciągły brak czasu. Klienci oczekują, że to produkt będzie dopasowywał się do ich potrzeb, a nie odwrotnie. Aby sprostać rosnącym potrzebom polskiego rynku rozpoczęliśmy rozbudowę fabryki PoolSpa. Z inwestycją rzędu 4 milionów euro, pod koniec roku PoolSpa będzie mogła pochwalić się 4 tysiącami m2 dodatkowej powierzchni produkcyjnej. Wynikiem tego będzie bardzo znaczące zwiększenie mocy produkcyjnych, szczególnie w dziedzinie wieloosobowych wanien spa. Polski rynek wellness i spa dopiero się tworzy. W najbliższym czasie oczekujemy m.in.  gwałtownego wzrostu sprzedaży wieloosobowych wanien spa w kraju. Jako czołowy europejski i największy producent wanien spa w Polsce, kierujemy się światowymi trendami, a z nich jednoznacznie wynika, że rozwiązania w dziedzinie rynku spa to przekroczenie granic domu i wykorzystanie również powierzchni ogrodowej. Spa przestaje być marzeniem, a staje się rzeczywistością.
Jak podkreślają wszyscy nasi rozmówcy nadchodzące szanse na pewno nie zostaną zmarnowane - cała, połączona organizacja będzie starała się je wykorzystać i to na różnych polach działalności tak Roca, jak i PoolSpa. 
MARTA MATRACKA

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA