Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Jump The Gap to konkurs organizowany przez firmę ROCA i skierowany do studentów architektury, wzornictwa przemysłowego oraz młodych projektantów i architektów, którzy nie ukończyli 35. roku życia. Celem pomysłodawców i twórców konkursu jest przenoszenie innowacyjnych koncepcji oraz produktów do przestrzeni łazienkowej. Dzięki Jump The Gap ROCA chce wspierać młodych designerów, którzy traktują innowację jako przewidywanie przyszłych pragnień i potrzeb użytkowników. Dlatego tematem konkursu jest zaprojektowanie innowacyjnych produktów, rozwiązań dla przestrzeni i funkcji łazienkowych.
Piątą edycję konkursu otworzył panel dyskusyjny w ROCA Barcelona Gallery. Głównymi gośćmi spotkania byli członkowie jury Jump The Gap – Benjamin Kempton, dziennikarz magazynu „Wallpaper*” oraz Josep Congost, ROCA Design Manager. Tematem przewodnim dyskusji stały się trendy w projektowaniu, design w łazience oraz najnowsza edycja konkursu Jump The Gap jako platforma prezentacji dla nowych, młodych talentów.
W swoich wypowiedziach goście podkreślali, że esencją dobrego designu jest uwzględnianie – oprócz estetyki produktów – różnych wartości, takich jak oszczędność, komfort, higiena, czystość, ochrona zasobów naturalnych. „W projektowaniu musimy myśleć o użytkowniku, ponieważ 70% obecnie wytwarzanych produktów okaże się bezużyteczne w ciągu następnych 10 lat”. stwierdził w trakcie dyskusji Josep Congost.
Rejestracja do piątej edycji konkursu rozpoczęła się już 13 września 2012 r. i potrwa do 31 stycznia 2013 r. Swój udział należy zgłosić, wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej www.jumpthegap.net. Można się rejestrować indywidualnie bądź w dwuosobowych zespołach, ale każdy uczestnik może być autorem lub współautorem tylko jednego projektu. W przypadku grup każdy z jej członków musi się zarejestrować na stronie. Udział w konkursie jest bezpłatny. Kolejny etap wydarzenia – nadsyłanie projektów – potrwa do 18 kwietnia 2013 r. Następnie, na początku maja 2013 r., ze wszystkich nadesłanych projektów zostanie wyłonionych 30 najlepszych, które będą zaprezentowane jury. Obrady jury odbędą się w pierwszych dniach czerwca. Rozstrzygnięcie i finałowa gala nastąpią jesienią.
W skład jury każdej edycji konkursu Jump The Gap wchodzą wybitni przedstawiciele świata designu. Tak stało się również tym razem. Przewodniczącą komisji konkursowej została Kazuyo Sejima (Japonia), laureatka nagrody Pritzkera, a pozostałymi oceniającymi architekt Andrés Jaque (Hiszpania), Benjamin Kempton redaktor magazynu „Wallpaper*” (Wielka Brytania), architekt Harri Koskinen (Finlandia) oraz dyrektor ROCA Design Josep Congost (Hiszpania).
Poprzednią edycję konkursu wygrał Polak Michał Warykiewicz, który zaprojektował „In & Out Shower” – innowacyjny obrotowy prysznic w łazience połączony z prysznicem w ogrodzie. W finałowej jedenastce znalazło się jeszcze troje młodych designerów z Polski – ich prace zostały wybrane z aż 365 projektów nadesłanych z 49 krajów.
Wygrana w konkursie Jump The Gap pozwoliła polskiemu laureatowi na międzynarodową promocję. Publikacje prezentujące jego projekt ukazały się w mediach branżowych na całym świecie, między innymi w prestiżowym magazynie „Wallpaper*”. Udział w Jump The Gap zaowocował także nawiązaniem współpracy między młodym projektantem a przedstawicielami polskiego oddziału firmy ROCA, którzy po zakończeniu konkursu starają się wspierać jego twórczy rozwój.
Zwycięzca konkursu Jump The Gap otrzyma nagrodę w wysokości 5000 euro, a wybrany projekt zostanie zaprezentowany w jednej z galerii ROCA.
Więcej informacji na temat konkursu Jump The Gap oraz regulaminu można znaleźć na stronie www.jumpthegap.net.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA