Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Prezentacja firmy Ceramika Paradyż

REKLAMA

Grupa Paradyż ma szesnaście lat. Jest przedsiębiorstwem prywatnym z wyłącznie polskim kapitałem. Na rynku wyróżnia je wysoka dynamika rozwoju, potencjał produkcyjny na poziomie 32 milionów m2 płytek rocznie oraz nowoczesne zaplecze maszynowe, techniczne i technologiczne.

Grupa Paradyż eksportuje około 40% swojej produkcji do 29 krajów świata. W tym roku wysiłki w tej sferze doceniła kapituła rankingu Liderzy Eksportu, przyznając Ceramice Paradyż Sp. z o.o. tytuł Lidera Eksportu w kategorii Osiągnięcia.
Paradyż od podstaw. Początki Grupy Paradyż sięgają 1989 roku. Dokładnie 28 sierpnia 1989 roku powstała firma Nordbud, która początkowo zajmowała się produkcją palet i pustaków. Wcześniej obaj właściciele pracowali kilkanaście lat w ZPC Opoczno. Zafascynowanie ceramiką okazało się jednak na tyle silne, że zyski z nowej działalności przeznaczone zostały na zakup pierwszych pieców ceramicznych, które stanęły w halach dawnego PGR-u w Opocznie. Początkowo w nowym zakładzie produkowano płytki ścienne na bazie importowanego biskwitu włoskiego, a wypracowane zyski przeznaczano na kolejne inwestycje. Dzięki temu już w roku 1993 właścicielom firmy Norbud udało się wybudować fabrykę płytek ceramicznych
w Wielkiej Woli koło Paradyża. Zakład produkował wyłącznie płytki ścienne. Nowej firmie nadano nazwę Ceramika Paradyż.
Kolejne zakłady powstawały już w Tomaszowie Mazowieckim – obecnie głównej siedzibie firmy. W roku 1999 stanął tam zakład produkujący gres techniczny i płytki ścienne. W 2001 roku w obrębie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej powstała firma Paradyż Sp. z o.o., której specjalizacją jest produkcja płytek podłogowych wykorzystująca najnowocześniejsze technologie. Piąty zakład produkcyjny Grupy Paradyż, wytwarzający ekskluzywne płytki
w bardzo dużych formatach, zaczął działać
w grudniu 2004 roku. Każdy z zakładów Grupy Paradyż ma swoją specjalizację. Ich wielkim atutem jest nowoczesny park maszynowy, zaplecze techniczne i technologiczne.

PARADYŻ DZIŚ. Struktura własnościowa firmy pozostaje niezmieniona od początków jej istnienia. Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o. należą do prywatnych przedsiębiorców, pełniących funkcje Prezesów. Od lat stanowisko Dyrektora Generalnego piastuje Andrzej Goździk. Dyrektorem Generalnym ds. Handlu jest Piotr Tokarski, a stanowisko Dyrektora Generalnego ds. Produkcji zajmuje Paweł Łuczka. Siedziba zarządu firmy mieści się w Opocznie przy ul. Piotrkowskiej 61. W Tomaszowie Mazowieckim działa m.in. Pion Handlu podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu ds. Handlu, Dział Marketingu, Dział Innowacji i Wdrożeń, Dział Badań Rynkowych. Obecnie Grupa Paradyż zatrudnia ok. 1300 osób.
Oferta produktowa Grupy Paradyż obejmuje kompletne kolekcje ścienno-podłogowe z dekoracjami, pełen program klinkieru w kilku kolorystykach, gres techniczny, uniwersalne mozaiki oraz nowoczesne wzory płytek gresowych, barwionych w masie. Firma sprzedaje swoje wyroby poprzez rozwiniętą sieć dystrybutorów krajowych i zagranicznych. W Polsce produkty Grupy Paradyż dostępne są w ok. 1200 punktach sprzedaży. Znaczna część produkcji – około 40% – wędruje do klientów w 29 krajach całego świata, m.in. do Czech i Słowacji, Niemiec, Szwecji i USA.

MILOWE KROKI GRUPY. Z pewnością jednym z najważniejszych momentów w historii Grupy Paradyż było otwieranie kolejnych zakładów produkcyjnych. Rozwój radykalnie zmienił pozycję Grupy Paradyż oraz strukturę rynku płytek ceramicznych w Polsce. Firma szacuje, że dzięki swoim kolekcjom w bardzo dużym stopniu zmniejszył się import płytek włoskich i hiszpańskich do naszego kraju. Ale na obecną pozycję firmy wpłynęły również inne fakty. Wśród nich wymieniane jest m.in. wprowadzenie kompletnych kolekcji ceramicznych obejmujących płytki ścienne, podłogowe oraz dekoracje. Obok nich zaznaczyć należy postawienie na wzornictwo i nawiązanie współpracy z czołowymi włoskimi i hiszpańskimi biurami projektowymi, co pozwoliło na utworzenie rozpoznawalnego „stylu” produktów ze znakiem Paradyża. Siłę marki z pewnością wzmocniło także wdrożenie nowoczesnych technologii produkcyjnych, m.in. coraz większych formatów płytek, mozaiki prasowanej na gresie szkliwionym, klinkieru prasowanego, gresu tzw. podwójnego zasypu, płytek miejscowo polerowanych i rektyfikowanych. Ceramika Paradyż Sp. z o.o. była także pierwszą polską firmą certyfikowaną według norm jakościowych i środowiskowych – wdrożyła system zapewnienia jakości ISO 9001:2000 oraz system zarządzania środowiskowego ISO 14001:2000. Do swych niewątpliwych sukcesów firma zalicza także udział w najbardziej prestiżowych targach płytek ceramicznych Cersaie w Bolonii. Targi odwiedza corocznie ponad 100.000 gości z całego świata – producentów, dostawców surowców i handlowców, przyjeżdżających w celu obserwacji nowych trendów
i tendencji rynkowych na nadchodzący rok. Zainteresowanie publiczności targowej ekspozycją Grupy Paradyż co roku potwierdza światowy poziom estetyczny, użytkowy i techniczny produktów ze znakiem Ceramiki Paradyż.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani tegoroczną obecnością w światowej stolicy płytek ceramicznych (na Cersaie wystawiamy się od 2001 r.). Nasi menedżerowie eksportu przeprowadzili wiele owocnych rozmów z firmami zainteresowanymi bliższą współpracą. Gościliśmy także naszych stałych partnerów zagranicznych. Odwiedzającym podobały się nasze nowe kolekcje oraz stoisko przygotowane przez naszego architekta, Joannę Stępień – mówi Łukasz Kardas, Kierownik Marketingu Grupy Paradyż.
Grupa Paradyż to firmy mocne przede wszystkim jakością swoich produktów, jak również już kilkunastoletnią dobrą tradycją swego funkcjonowania. Potwierdzają to zdobyte uznanie nabywców oraz znaczący udział w krajowym rynku płytek ceramicznych. Duże znaczenie mają także zagraniczne sukcesy firmy przekładające się bezpośrednio na dużą liczbę odbiorców poza granicami kraju, udział w zagranicznych targach (Bolonia, Moskwa, Kijów, Brno) oraz rozwijanie sieci salonów firmowych pod nazwą Paradiso.
OPRACOWAŁA: MARTA MATRACKA

ZDOBYTE NAGRODY
ROK 2005
Złoty Medal MTP Budma 2005 za mozaikę tonalizowaną „Estepona + Marbella”,
„Podłogi i Ściany – Dobry Wybór 2005”, również dla mozaik tonalizowanych,
Wyróżnienie w konkursie „Łazienka – Wybór Roku 2005”, za kolekcję płytek rektyfikowanych „Dafne/Gryf”,
Nominacja do tytułu „Perła Ceramiki UE 2005” dla kolekcji „Estepona + Marbella” w kategorii płytki uniwersalne,
Nominacja do tytułu „Perła Ceramiki UE 2005” dla kolekcji „Junona + Mogano”, w kategorii płytki ścienne,
Nominacja do tytułu „Perła Ceramiki UE 2005” dla kolekcji „Cotto”, w kategorii płytki uniwersalne,
Wyróżnienie Malwa 2005 w Ogólnopolskim Rankingu Wyrobów i Usług,
Tytuł Lidera Eksportu za największe osiągnięcia eksportowe w województwie łódzkim.

ROK 2004
Wielka Perła Ceramiki UE 2004 dla Grupy Paradyż,
Wielki Złoty Medal MTP „Najlepszemu z Najlepszych”,
Złoty Medal MTP Budma 2004 za kolekcję płytek rektyfikowanych „Kasandra/Santiago”,
Perła Ceramiki UE 2004 za kolekcję płytek wielkoformatowych „Kobe/Kioto”,
Perła Ceramiki UE 2004 za kolekcję ścienną Eurydyka,
Perła Ceramiki UE 2004 za kolekcję podłogową Rapolano,
Perła Ceramiki UE 2004 za kolekcję podłogową „Taurus”,
Perła Ceramiki UE 2004 za kolekcję podłogową „Rastic”,
Perła Ceramiki UE 2004 za kolekcję płytek rektyfikowanych „Penelopa”,
Tytuł „Łazienka – Wybór Roku 2004” dla kolekcji „Izolda/Tristan” z dekoracjami „Fantazja”,
Tytuł „Podłogi i Ściany – Dobry Wybór 2004” dla kolekcji „Kasandra/Santiago”,
Wyróżnienie Malwa 2004 w Ogólnopolskim Rankingu Wyrobów i Usług.

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA