Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Obserwując polskie premiery produktów wyposażenia łazienek ostatnich dwóch lat można śmiało stwierdzić, iż krajowi producenci coraz większą wagę przywiązują do wzornictwa swoich produktów. Mając świadomość tego, iż czasy przewagi funkcji nad designem bezpowrotnie minęły, coraz częściej w zakresie tworzenia nowych produktów podejmują się współpracy z projektantami. Liczne przykłady pokazują, iż takie działania przynoszą szereg  korzyści nie tylko jeżeli chodzi o wymierne zyski handlowe, ale także pozytywnie wpływają na budowanie wizerunku firmy na rynku. Oczywiście współpraca z projektantem okupiona jest też szeregiem kompromisów. Najczęściej wymaga ona ścierania się wizji projektanta i chłodnego oglądu rzeczywistości rynkowej, reprezentowanego przez sztab inżynierów i działów handlowych producenta. Jednak tylko takie, często trudne uwspólnienie stanowisk jest w stanie zapewnić produktowi powodzenie na rynku. Niezależnie od formy pracy nad nowym produktem, na pewnym etapie rodzi się pytanie, czy opracowywany pomysł się przyjmie? Na to pytanie trudno odpowiedzieć z pełnym przekonaniem i bez cienia wątpliwości w głosie. Niektórzy projektanci już na etapie projektu potrafią ocenić wartość samej rzeczy. Producenci zazwyczaj patrzą na ten aspekt bardziej chłodnym i wyważonym okiem, bo jak mawiają - \"i tak wszystko zweryfikuje rynek\". Jedno jest pewne - przykłady takich firm jak Sanitec Koło, Instal-Projekt przekonują, że współpraca z projektantem to jedna z najprostszych, a przy obecnym rozwoju rynku chyba także jedna z niezbędnych dróg dla firm chcących budować swoje mocniejsze miejsce na rynku.
MARIUSZ NIEŚCIOR
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA