Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Baseny, wanny spa, pompy i pokrycia basenowe, sauny, solaria – to tylko niektóre z produktów, które oglądać można było podczas tegorocznych międzynarodowych targów Aquanale i Solaria w Kolonii. Obie imprezy wyraźnie zaakcentowały potencjał wystawiającej się branży związanej z wellnessem.

Wydaje się, że wybór Kolonii na stolicę targów o tematyce wellness nie jest przypadkowy. Po pierwsze, Niemcy słyną ze swojego zamiłowania do ideologii wellness i wszystkiego co się z nią wiąże. Po drugie, infrastruktura samych Targów Kolońskich (Koelnmesse) pozwoliła na skupienie w jednym czasie i w jednym miejscu aż trzech imprez targowych, które wspólnie stały się chyba najbardziej przekrojową prezentacją tego, co wiąże się z tym trendem. Były to targi: Aquanale (26-29.10.2005) dedykowane saunom, basenom i ich otoczeniu, Solaria (27-29.10.2005) –  targi solariów i produktów opalających oraz FSB (26-28.10.2005) – poświęcone przestrzeniom rekreacyjnym, sportowi oraz wyposażeniu basenów.

ZRÓŻNICOWANE AQUANALE. Najbardziej różnorodnymi targami pod względem prezentowanej oferty były targi Aquanale. Ich specyfika sprawiła, że pod wspólnym szyldem wystawiali się tu zarówno producenci saun, kabin infrared, wanien spa, basenów, pokryć basenowych, wszelakich urządzeń do uzdatniania wody basenowej, pomp, a także produktów stricte relaksacyjnych (np. fotele i łóżka masujące). Zobaczyć zatem można było obok siebie basenowe „półprodukty” i urządzenia, które z powodzeniem znaleźć mogłyby się w ekskluzywnych, przybasenowych wellness centrach. Trudno było zatem uniknąć przynajmniej pewnego wizualnego rozdwojenia. Może z czasem (tegoroczna edycja była dopiero drugą w historii targów Aquanale), impreza ta ulegnie pewnemu wyspecjalizowaniu. Choć przyznać trzeba, że byłoby to zadanie trudne – tematyka wellness raczej nie ulegnie zawężeniu. Tegoroczne targi pokazały natomiast, że branża ta kryje w sobie potencjał, który dopiero będzie rozwijany.
Wśród wystawców Aquanale, najbliżsi tematyce łazienki byli producenci wanien spa i saun. Prezentacja wieloosobowych  wanien z hydromasażem nie przyniosła jednak w tym roku żadnych innowacji na miarę klarującego się nowego trendu. Producenci wciąż podnoszą efektywność samego masażu wodą oraz estetykę wykończenia swych wanien, w czym zdecydowanie wyróżniała się Riviera Pool. Jeżeli chodzi o producentów saun, tu dało zauważyć się pewien wspólny kierunek działania. Tutaj hitem tegorocznych targów Aquanale były kabiny infrared. To już standard jeżeli chodzi o producentów saun, że w swej ofercie posiadają oni także opcjonalne „infraredy”. Ich atutem jest przede wszystkim niewielki rozmiar, a także łagodniejsze działanie na organizm, niż w przypadku tradycyjnej sauny. Czyżby koniec ery fińskiego wynalazku? Wątpliwe, bo nic nie zastąpi ogromnej tradycji związanej z tą formą kąpieli. Niemniej wydaje się, że kabiny infrared zaczynają stanowić dla saun coraz większą konkurencję.

SPEKTAKULARNE SOLARIA. Tegoroczna, piąta już edycja targów Solaria to przede wszystkim pokaz siły producentów solariów i ich ogromnego potencjału. Nic dziwnego – gdzie indziej można by liczyć na tak aktywny rozwój branży solaryjnej, niż w ojczyźnie opalających łóżek? Tym bardziej, że w tym roku mija 30 lat od powstania pierwszego solarium. Fakt ten zaakcentowano niewielką wystawą pierwszych urządzeń tego typu opartych na konstrukcjach z drewna, aż po najnowszy produkt firmy UWE – solarium P90. Wzornictwo tego łóżka i zastosowane tu funkcjonalne rozwiązania sprawiają, że przypomina ono bardziej kosmiczny pojazd niż klasyczne solarium. Ale P90 to tylko jeden z przykładów na to, że w solariach nie chodzi już wyłącznie o opalanie. Wyznacznikiem działań producentów stało się uczynienie z pobytu w solarium przyjemności właśnie na miarę wellness. Stąd praktycznie każde nowo powstające łóżko opalające w standardzie posiada system chłodzenia ciała (efekt morskiej bryzy), wbudowany system aroma- i muzykoterapii, a nawet funkcję delikatnego masażu („Power of chi”, UWE). Trend tzw. inteligentnego opalania sprawił natomiast, że coraz więcej solariów można wyposażyć w specjalny sprzęt do pomiaru właściwości skóry, który dopasowuje czas i natężenie seansu opalania do indywidualnych potrzeb (np. Ergoline, MegaSun). 

MIĘDZYNARODOWA REPREZENTACJA. Choć liczba wystawców tegorocznej edycji targów Aquanale (229 firm) i Solaria (132) nie wszystkich może przekonywać, targi te z pewnością skupiły wokół siebie najważniejszych przedstawicieli obu branż. Wystawiło się na nich także sporo  firm z zagranicy – szczególnie z Holandii, Belgii, Czech, Słowacji, Francji. Znaleźć na nich także można było polskich producentów i dystrybutorów. Pozostaje mieć nadzieję, że na kolejnej edycji i Aquanale i Solariów znajdzie się więcej firm z Polski, wszak nasz rodzimy sektor wellness rośnie w siłę.
Obie imprezy targowe z pewnością mogą spełnić oczekiwania potencjalnych polskich wystawców. Szczególnie, że na rodzimym gruncie brak obecnie jakichkolwiek targów poświęconych tej branży.
MARTA MATRACKA

POLACY W KOLONII
AQUANALE – Equip-Med, Sternicki – Vital Sauna
SOLARIA – Abacosun Sp.j., Devoted Creations (Ergoline Polska), Intersun Katowice, Onyx tanning poduct JJ Power, Profil-Solar II s.c., Soleo Professional Aroma Trend, Tanzi s.c.

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA