Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Equip’Hotel to nazwa międzynarodowego biennale hotelarstwa i całej gamy usług z nim związanych. Tegoroczna edycja Equip’Hotel odbyła się w dniach 5-9 listopada w kompleksie wystawienniczym Porte de Versailles w Paryżu.
W targach wzięło udział 1300 firm (z których 33% to firmy zagraniczne), które zaprezentowały swoją ofertę na obszarze 100 tys. m2. Targi podzielono na 13 sektorów, wśród których kilka związanych było z obszarem łazienki. Były to m.in.: „Pralnia i higiena”, „Łazienka i spa”, „Meble”, „Dekoracja”, „Łazienka, Siłownia, Spa” oraz „Spa i technologia”. I tak np. w holu poświęconym w całości zagadnieniu łazienki i siłowni, można było zapoznać się z tajnikami budowy jacuzzi i spa, czy organizacji zakładu kosmetycznego. Wiodące domy odnowy biologicznej, jak np. Thalgo Institut, zaprezenowały tu nową serię kosmetyków do masażu, wraz z całym kompleksem spa – dziełem architekta Alexi Sarkis. Targom Equip’Hotel tradycyjnie towarzyszyły konferencje i prezentacje z udziałem największych sław branży restauratorskiej i hotelarskiej.
Dewiza organizatorów salonu Equip’Hotel brzmiała: „dla każdego zwiedzającego odpowiednie wydarzenie”. Tak więc każdy gość targów mógł wziąć udział w degustacji alkoholu, promocji nowo otwartej restauracji, spa czy hotelu.
Specjaliści w dziedzinie prawnej udzielali porad w zakresie otwarcia hotelu i restauracji. Przy tak szerokim wachlarzu ofert, salon Equip’Hotel zajmuje jedno z ważniejszych miejsc w swojej branży na światowej arenie imprez targowych dedykowanych branży hotelarskiej.

MARZENIE O SŁOŃCU. – Największy wzrost zainteresowania producentów i zwiedzających odnotowano w sektorach poświęconych dekoracji, łaźni, spa i łazience – zauważyła Valerie Lobry, współorganizująca targi.
– Rzeczywiście, wszystkie sektory nawiązujące do kondycji fizycznej i dobrego samopoczucia wyróżniały się w tegorocznej edycji targów szczególnym bogactwem oferty. Od kilku lat zauważamy tendencję polepszenia komfortu łazienek i większą różnorodność w kwestii pomysłów na tworzenie salonów wypoczynku i przestrzeni relaksacyjnej. Pośród trendów dekoratorskich łazienek i spa projektowanych w kompleksach hotelowych i domach prywatnych można zauważyć powrót do stylistyki orientalnej. Architekci szukają inspiracji w charakterystycznej architekturze takich krain jak Tajlandia czy Indonezja.
Marzenie o tropikalnym słońcu odzwierciedlało się nawet w roślinności, która była bogato zaprezentowana przez firmy włoskie i francuskie, tworzące swoiste oranżerie na placu wystawowym.

CZERWONE RYBY. Jak nigdy wcześniej, tegoroczne targi Equip’Hotel mieniły się blaskiem kolorów. Barwne były umywalki, wanny i prysznice, kolor wyróżniał też porcelanę, plastik, czy jak w przypadku firmy „Glass Gum” silikon, z którego wymodelowano jaskrawopomarańczową umywalkę. Nowością na targach była też „kolorowa woda”, która podświetlana wewnątrz baterii, rozpryskiwała tęczowymi refleksami światła. Nie trzeba nikogo przekonywać, że światło odgrywa w dekoracji wnętrz bardzo ważną rolę. Oświetlenie może odpowiednio powiększyć wnętrze lub  nadać mu intymny, klimatyczny charakter. Na szczególną uwagę w temacie światła zasługiwał na francuskich targach projekt Mc Connico, który zaproponował kreację salonu odnowy biologicznej o nazwie „Jak ryba w wodzie”. W intymnym wnetrzu, wyłożonym mozaiką koloru morskiego, architekt zamontował okrągły ekran, niby „bulaj” statku, na którym – leżąc na wygodnym stole do masażu – możemy obserwować przepływające czerwone ryby. Jasne, chabrowe światło podkreślało sterylny charakter miejsca, jednoczesnie działając kojąco i relaksacyjnie na gości.
MAŁGORZATA MARGIELEWICZ
ZDJĘCIA: SERWIS FIRM
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA