Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Kompleksowa oferta producentów mebli

REKLAMA

Kwestia dobrego – nie tylko funkcjonalnego, ale też estetycznego – doboru elementów wyposażenia jest w projektowaniu łazienkowej przestrzeni niezmiernie istotna. Ale osiągnięcie wrażenia harmonii i spójności przy wykorzystaniu różnych, dostępnych na rynku produktów wielu marek może okazać się trudnym zadaniem. Szczególnie w przypadku inwestora, który zdecydował się zaprojektować łazienkę i dobrać jej wyposażenie nie korzystając z porady architekta.

ODPOWIEDZIĄ na ten problem może być oferta wybranych firm branży łazienkowej, takich jak np. Sanitec Koło, Roca, Cersanit, Kludi, Ravak, Duravit, Villeroy&Boch czy Keuco. W portfolio wszystkich ww marek znajdują się serie produktów, w których – pod jedną nazwą – zgrupowane są różnorodne elementy łazienkowego wyposażenia. Produkty te zebrane w ramach jednej serii tworzą kompleksową, spójną stylistycznie, jednolitą wzorniczo koncepcję wyposażenia łazienki. Należą do nich np. „Quattro” Sanitec Koło, seria „Hall” Roca, m.in. kolekcja „Nano” Cersanitu czy też koncepcja łazienki „Esprit home bath concept” Kludi lub „Axor Bouroullec” oferowana przez Hansgrohe, i wiele innych.
Więcej niż seria. Grupy produktów zebranych pod tą samą nazwą oferowane są najczęściej jako po prostu serie lub kolekcje. Jednak nie sposób nie zauważyć pewnego nowego zjawiska, które polega na wprowadzeniu do łazienkowej marketingowej nomenklatury językowej pojęcia „koncepcji” czy „konceptu” łazienki. Niejednokrotnie wyraz ten figuruje już w samej nazwie danej serii czy kolekcji. Tak dzieje się np. w przypadku „Esprit home bath concept” – proponowanej przez Kludi. W sumie 10 koncepcji łazienek i toalet figuruje w ofercie Keuco. Także Ravak w ramach swojej oferty produktowej wyodrębnił pięć różnych Konceptów Ravak.
Ale również te kolekcje, których nazwa nie nawiązuje dosłownie do pojęcia koncepcji – takie jak np. „Axor Bouroullec” – mogą być przez łazienkowy rynek i konsumentów jako takie postrzegane. Decyduje o tym bogactwo i komplementarność różnorodnych elementów kolekcji, a także możliwość ich dowolnego zestawiania.
Zestaw do rozbudowania. Spektrum produktów, które zawierają się w takiej komplementarnej serii może być różne. Podstawowe zestawy składają się po prostu z mebli łazienkowych i umywalki. Ale ww kolekcje to zestawy bardziej różnorodne. Znaleźć w nich można przede wszystkim umywalki różnego typu, miski w.c. – stojące i podwieszane, bidety, meble łazienkowe, ale też np. wanny, armaturę, akcesoria, lustra lub też stelaże podtynkowe. Kolekcje potrafią zawierać kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt różnorodnych elementów. Ich liczba może sięgać nawet ok. 60 czy ponad 70 produktów (tak jak to jest w przypadku „Axor Bouroullec” lub „Esprit home bath concept” ). 
Z punktu widzenia klienta, oprócz tak oczywistych zalet jak estetyka i łatwość zakupu oraz montażu, największą zaletą „Esprit home bath concept” jest możliwość rozbudowywania zestawu o kolejne elementy. Komplementarność serii i jej modułowy charakter pozwalają tak robić w przypadku doposażania posiadanej łazienki czy np. przeprowadzki – mówi Krzysztof Syrewicz, szef regionu w firmie Kludi.
Wśród poszczególnych elementów kolekcji łazienkowych największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się zestawy składające się z umywalki i szafki podumywalkowej. Jednak coraz częściej nabywane są również pozapodstawowe elementy kolekcji.
Największą popularnością cieszą się zestawy umywalek z szafkami do typowych rozmiarów łazienek (np. o szerokości 60 cm), podobnie jak same umywalki, ale obserwujemy coraz większe zainteresowanie produktami przeznaczonymi do dużych przestrzeni – od 80 cm. Klienci zwracają uwagę na funkcjonalność i jakość naszych produktów, a w przypadku mebli np. na możliwość wypinania szuflad czy ergonomię szafek otwieranych do góry. Oprócz standardowego wyposażenia każdej łazienki – ceramiki czy szafek podumywalkowych – klienci coraz częściej wybierają wyposażenie uzupełniające, takie jak lustra z oświetleniem (np. w serii „Victoria”) dostępne w każdej serii w kilku rozmiarach oraz praktyczne szafki boczne stojące i wiszące oraz kolumny, które znajdują się w seriach „Hall”, „Gap” i „Victoria”. Mogą one być otwierane z prawej lub lewej strony w zależności od pomysłu ustawienia mebli – mówi Radomir Buksza, product menedżer w firmie Roca.
Ceramika w asyście mebli. Jak twierdzi niemałe grono reprezentantów salonów łazienkowych, ankietowanych na potrzeby rankingów Dobry Produkt przeprowadzanych przez nasz magazyn, to ceramika łazienkowa jest w pierwszej kolejności wybierana przez inwestorów urządzających łazienkę. Do niej dopasowuje się zazwyczaj resztę wyposażenia – nierzadko pochodzącą właśnie z tej samej kolekcji. Czasem jednak inwestorzy nie decydują się na taki kompleksowy zakup. W naszych rozmowach z reprezentantami salonów łazienkowych pojawiają się opinie, że wśród klientów salonów coraz bardziej widoczna jest tendencja powierzania wykonawstwa mebli łazienkowych małym, lokalnym firmom produkcyjno-usługowym wykonującym meble na wymiar.
Jest to zdecydowanie tendencja widoczna. Jednak mali producenci nie gwarantują odpowiednich standardów materiałowych (materiały wilgocioodporne), technologiczno-produkcyjnych i projektowych. Nie oferują również serwisu posprzedażnego. Poza tym kopiują wzory, co jest naruszeniem praw autorskich. Jest to niestety zjawisko masowe. Dotyka szczególnie nas producentów, bo ponosimy poważne nakłady na design, które są następnie kradzione. Takie przypadki ścigamy sądownie, ale problemem jest kultura prawna, jakość prawa i praktyka sądownicza w tym zakresie – mówi Michał Roszkowski, dyrektor ds. mebli w firmie Sanitec Koło.
Rozwiązanie bardzo praktyczne. Tendencja wykonywania mebli łazienkowych na wymiar, której poddają się inwestorzy wyposażający łazienkę jest bez wątpienia zauważalna. Ale nie zmienia to faktu, że kompletne kolekcje wyposażenia łazienkowego – takie, w których znaleźć można zarówno ceramikę, jak i meble łazienkowe – cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Świadczyć mogą o tym m.in. wyniki rankingu Dobry Produkt obejmującego kolekcje mebli łazienkowych, który nasz magazyn przeprowadził w maju br. W pierwszej piątce tego rankingu znalazły się aż trzy serie mebli, które uzupełnione ceramiką tworzą większą kolekcję oferowaną pod tą samą nazwą. Były to meble z kolekcji „Twins” oraz „Varius” firmy Sanitec Koło, a także „Iryda” Cersanitu.
Funkcjonalne walory tego typu zestawów to możliwość dopasowania kształtu ceramiki do mebla, również odpowiednie jego zabezpieczenie dzięki kształtowi ceramiki – w przypadku umywalek meblowych. Natomiast niewątpliwym walorem estetycznym jest ich spójność stylistyczna. Klient otrzymuje gotowe proste rozwiązanie, często dostępne w jednym opakowaniu i w lepszych warunkach cenowych niż osobno kompletowanie produkty – podsumowuje Michał Roszkowski.
Anna Raducha-Romanowicz


ŁAZIENKA ESTETYCZNA I FUNKCJONALNA
Radomir Buksza, product menedżer w firmie Roca Polska
Projektując łazienkę klienci patrzą na przestrzeń łazienkową całościowo, poszukują kompletnych rozwiązań, które spełnią ich oczekiwania. Producenci wychodząc naprzeciw tym wymogom oferują kompletne zintegrowane rozwiązania stanowiące spójną całość (także pod względem technicznym i montażowym), pozwalające na zachowanie czystej formy wnętrza i łatwe utrzymanie porządku. Rozwiązania takie znajdują zastosowanie zarówno w dużych salonach kąpielowych i małych łazienkach. Roca oferuje takie rozwiązania. Zestawy ceramiki i mebli Roca to gotowe rozwiązania łączące estetykę, najwyższą jakość, funkcjonalność i nowoczesny dizajn. Szeroka gama rozmiarów, kształtów i kolorów w zestawach ceramiki i mebli występująca np. w seriach „Gap” (nowość), „Hall” czy „Victoria” (nowość), zwiększa możliwości aranżacyjne, szczególnie w przypadku małych łazienek. Tu świetnie sprawdzą się płytsze szafki o mniejszych rozmiarach. Stawiając na dizajn, Roca oferuje meble w ciekawej bryle oraz w bogatej kolorystyce, co zwiększa możliwości aranżacyjne.


RYNEK W RĘKACH POTENTATÓW
Sygnały płynące z salonów łazienkowych mówią, że klienci coraz częściej zlecają wykonawstwo mebli łazienkowych lokalnym przedsiębiorstwom oferującym meble na wymiar. Czy skutki tej tendencji są odczuwalne?

Krzysztof Syrewicz, szef regionu w fimie Kludi
Nie odczuwamy konkurencji małych lokalnych producentów mebli łazienkowych, bo mimo wszystko wydaje nam się, że mamy trochę inne grono klientów. Nasze produkty trafiają raczej do ludzi, którzy mają większe łazienki, nie potrzebują aż tak skomplikowanej zabudowy jak w przypadku bardzo małych pomieszczeń. „Esprit home bath concept” to gwarancja powtarzalności produktu i jakości. Sama marka jest też rozpoznawalna. Nasi klienci cenią też elastyczność naszego systemu, który można dopasować do wielu różnych łazienek.
Na szczęście nie zdarzyło się, by ktoś próbował kopiować nasze meble w sposób bezpośredni. Zresztą generalnie w moim odczuciu nie jest to nagminna praktyka. Z punktu widzenia Kludi można raczej powiedzieć, że pojawia się pewna moda, trend, modna kolorystyka czy materiały. Rynkowi liderzy pokazują ją jako pierwsi, inni naśladują te propozycje by sprostać oczekiwaniom rynku.

Robert Jaroń, specjalista ds. sprzedaży hurtowej i detalicznej w firmie Ravak Polska
Rzeczywiście, do nas również docierają takie informacje. Natomiast wydaje nam się, że faktyczna ilość sprzedanych szafek małych, lokalnych producentów nie przekracza kilkunastu procent i dotyczy tych najbardziej popularnych i raczej tanich umywalek ceramicznych oraz nietypowych rozwiązań. Zdecydowanie częściej klient wybiera sprawdzone rozwiązania markowych i uznanych producentów, specjalizujących się w produkcji obu produktów. Dostrzegamy również problem związany z kopiowaniem wzorów mebli pod najbardziej popularne umywalki, ale proceder ten dotyczy głównie umywalek ceramicznych i nie jest on istotnym z punktu widzenia naszej firmy.

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA