Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Firma Agape poszukuje nowego wymiaru łazienki poprzez zastosowanie nietypowych materiałów.

REKLAMA

Co wyróżnia Agape spośród wielu producentów wyposażenia łazienki? Prócz oryginalnego designu produktów – oscylującego gdzieś na granicy minimalizmu i swoistej zabawy formą – jest to ciągła chęć poszukiwania. Agape poszukuje nowego wymiaru łazienki poprzez zastosowanie nietypowych materiałów.

W tym kontekście można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że Agape to ciągłe poszukiwanie. Podkreśla to także główna idea wpisana w filozofię powstałej w 1973 r. we Włoszech firmy – „uzyskać produkt o wysokim standardzie technologicznym i estetycznym poprzez transformację zastanych sposobów myślenia o łazienkowym wnętrzu”.
Moment  pojawienia się Agape na rynku nie był najlepszym czasem dla wnętrz łazienkowych. Łazienka, wyraźnie odseparowana od reszty domu i skupiona wyłącznie na swej higienicznej funkcji, rządziła się prawami z góry narzuconymi jej przez uwarunkowania społeczne i kulturowe. Dla założycieli firmy Agape – Giampaolo Benedini i Emanuele Benedini – był to jednak świetny moment, by zaistnieć. Ich głównym zadaniem stało się wprowadzenie do łazienki materiałów i form, które już od dawna funkcjonowały w innych częściach domu. Na początku skupiono się na umywalkach oraz meblach.
Współcześnie Agape – pomimo przewartościowania roli łazienki – bezsprzecznie kontynuuje swoją misję sprzed lat. A to, że potrzeba jest matką wynalazku, chyba najwyraźniej widać w wielości i różnorodności stosowanych materiałów. Bo oprócz tych tak charakterystycznych dla łazienki, jak ceramika oraz solid surface, Agape chętnie wykorzystuje takie materiały jak sklejka, parapan, kamień oraz tworzywa sztuczne np. polietylen czy polipropylen. W ten sposób skutecznie unifikuje łazienkę i inne przestrzenie, podkreśla ich równouprawnienie w domowej hierarchii.
Owa wielość stosowanych materiałów decyduje o prawdziwej niepowtarzalności Agape. To także dowód niezwykłej odwagi – rzadko bowiem producent decyduje się na ryzykowne eksperymentowanie z materiałami, które w zasadniczy sposób mogą wpłynąć także na kształty samych urządzeń. Z drugiej strony – ile nowych możliwości przynosi „taka” właśnie opcja? Najlepiej to zaobserwować przyglądając się  produktom Agape. 
Ale dowodem na rozwój firmy, nie tylko pod względem możliwości technologicznych, jest również zdecydowane poszerzenie od momentu powstania proponowanej oferty. Dziś bowiem Agape produkuje meble i akcesoria, wanny, umywalki, ceramikę sanitarną, kabiny prysznicowe oraz armaturę. Dodać należy, że wszystko ubrane w kształty, za które odpowiedzialna jest cała rzesza projektantów współpracujących z firmą – m.in. Benedini Associati, Konstantin Grcic, Patricia Urquiola, Angelo Mangiarotti, Enzo Mari, Marco Zito.
Już przeszło trzydzieści lat obecności na rynku to niepodważalny dowód spełnienia i powodzenia owej pasji eksperymentowania, jakiej ulega Agape. A łazienka wciąż domaga się odkrywania. Niezależnie od tego, w którą stronę  Agape będzie transformować, zapewne znów skutecznie wyczuje „ten” moment. Czy znów wyrazi go poprzez zastosowanie nietypowego dla łazienki materiału? Wypada na to liczyć – Agape wydaje się bowiem przodować w tego typu zaskakujących rozwiązaniach.

MARTA MATRACKA
ZDJĘCIA: ARCHIWUM AGAPE

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA