Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Z czym kojarzy się publiczna toaleta? Najczęściej z – delikatnie mówiąc – niezbędnym minimum. Nie wszędzie jednak. Specjalnie na potrzeby londyńskich businesswomen zaprojektowano WC1 – luksusowy powder room, czyli toaletę dającą znacznie szersze możliwości.

Przyczyną powstania WC1 była... frustracja. Pomysłodawczyni projektu, spędzając kiedyś długie godziny na zakupach, doszła do wniosku, że w Londynie brakuje miejsca, w którym zmęczone miejską bieganiną kobiety mogłyby nie tylko załatwić najpilniejsze potrzeby higieniczne, ale również poprawić makijaż i odpocząć. W tym celu na londyńskiej Oxford Street stworzono ten ciekawy – zarówno pod względem oferty, jak i architektonicznie – kompleks, przewrotnie nazwany WC1. Jego najbardziej charakterystyczną cechą jest połączenie funkcji łazienki z toaletą oraz pokojem wypoczynkowym. W WC1 można odświeżyć się, zrelaksować podczas masażu dłoni, posłuchać nastrojowej muzyki, a nawet skorzystać z tzw. „pakietu ratunkowego”, czyli zestawu do mycia zębów, dezodorantu lub parasola.
Na powierzchni około 400 m2 stworzono dwie główne części: łazienkową i kosmetyczno-wypoczynkową. W części łazienkowej do dyspozycji klientek oddano kilkanaście kabin w.c. Warto zauważyć, że są one dalekie od typowego standardu. We wszystkich kabinach, poza wysokiej jakości wyposażeniem, na które przede wszystkim składa się umywalka i sedes, zamontowana jest również klimatyzacja, a klientki korzystają nie tylko z mydła, ale również z delikatnych ręczników i kremów do rąk. Kabiny są dezynfekowane po każdym użyciu.
Na drugim poziomie, poza częścią w.c., znajduje się również obszerne pomieszczenie o charakterze salonu kosmetycznego i pokoju relaksu. Wygodne stanowiska z dużymi lustrami zachęcają do poprawienia makijażu i uporządkowania fryzury. Tutaj również odbywają się relaksujące masaże dłoni.
Zamysł projektantów, aby WC1 było miejscem wypoczynku i relaksu, znalazł swoje odbicie w aranżacji i wyposażeniu wnętrz. Ponieważ oferta skierowana jest wyłącznie do kobiet, również przestrzeń została dostosowana do kobiecej psychiki i gustu. Dominującymi kolorami są tutaj biel i róż. Zresztą kwiaty różane są istotnym elementem ozdobnym – motyw róży przewija się na powierzchniach ścian, podłóg i drzwi. Kwiaty są też obecne w wielu miejscach – nawet w kabinach w.c. Również koliste i owalne kształty pomieszczeń oraz wielu elementów wyposażenia dodają wnętrzu przytulnego, kobiecego charakteru. Całości dopełnia nastrojowa muzyka i aromaterapeutyczne zapachy wypełniające wszystkie pomieszczenia. Wszystko to sprawia, że WC1 jest synonimem luksusowego, wszechstronnego relaksu. Relaksu niestety nie dla wszystkich i nie na co dzień – jednorazowy wstęp do tej świątyni wypoczynku kosztuje 5 funtów...

AUTORZY PROJEKTU
Autorstwo projektu i koncepcja wnętrz WC1 należy do firmy The Marchhare. Działająca na rynku międzynarodowym firma specjalizuje się w kreowaniu i wprowadzaniu na rynek nowych marek. WC1 jest jednym z przykładów marki kreowanej od podstaw – w perspektywie ma stać się siecią salonów podobnych do prezentowanego obiektu. W ustalaniu szczegółów projektu WC1 uczestniczyła również międzynarodowa firma projektowa Indigo Blue.
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA