Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA
Villeroy&Boch, niemiecki producent ceramiki sanitarnej, płytek ceramicznych i innych elementów wyposażenia łazienek, dokonał przejęcia trzech fabryk ceramiki sanitarnej w Meksyku należących dotąd do Grupo Industrial Saltilo (GIS). Transakcję sfinalizowano 31 stycznia 2006 r.; obie strony zgodziły się nie ujawniać wartości inwestycji. Jeszcze tego samego dnia, przy okazji otwarcia w Łodzi ekspozycji „The House of Villeroy&Boch”, informację o przejęciu zakładów podano do wiadomości publicznej.
Inwestycja służyć ma umocnieniu pozycji marki Villeroy&Boch w Ameryce Północnej. Dotychczas produkty tej marki były sprowadzane do krajów Ameryki Północnej z Europy. Obecnie zamierzeniem zarządu spółki Villeroy&Boch jest zaspokojenie potrzeb rynku amerykańskiego produkcją ceramiki sanitarnej pochodzącą z zakładów w Meksyku. Możliwości produkcyjne trzech zakupionych przez firmę fabryk, wytwarzających dotychczas ceramikę sanitarną pod własnymi markami, wynoszą 2,1 mln elementów ceramiki rocznie. Roczny dochód zakładów to 60 mln dolarów, z czego 45% stanowiły przychody z rynku Stanów Zjednoczonych.
Zakup fabryk w Meksyku oznacza również dla spółki Villeroy&Boch wyjście z produkcją poza Europę. Do tej pory wyroby tej niemieckiej marki produkowane były w 20 zakładach zlokalizowanych na terenie 12 europejskich krajów. Podjęta inwestycja to także element realizacji globalnej strategii działania firmy. W myśl tej strategii ceramice sanitarnej i płytkom towarzyszy również program wellness. Należy się zatem spodziewać, że kolejnym krokiem ekspansji marki Villeroy&Boch na rynku amerykańskim będzie wprowadzenie produktów wellness. 
REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA