Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nagroda zdobyta w konkursie Design Plus to coś więcej niż laur za dobre wzornictwo. To wyróżnienie wyjątkowego połączenia zastosowanej technologii i designu. Może właśnie dlatego z roku na rok rośnie prestiż samej nagrody, a tym samym odznaczonego tym tytułem produktu i producenta.

REKLAMA

Nagroda zdobyta w konkursie Design Plus to coś więcej niż laur za dobre wzornictwo. To wyróżnienie wyjątkowego połączenia zastosowanej technologii i designu. Może właśnie dlatego z roku na rok rośnie prestiż samej nagrody, a tym samym odznaczonego tym tytułem produktu i producenta.

W czasie tegorocznych targów ISH konkurs Design Plus rozstrzygano już po raz szósty. Wspólna inicjatywa Messe Frankfurt oraz Niemieckiej Rady Wzornictwa (Rat fźr Formgebung) wydaje się cieszyć coraz większą popularnością w gronie przedstawicieli branży wyposażenia łazienek. Świadczy o tym chociażby liczba zgłoszonych do konkursu produktów - tym razem było ich 249 (w poprzedniej edycji - 195).

Produkty oceniało jury w składzie: Franco Clivio (Franco Clivio Design), Horst Eisenbeis (Niemiecka Centrala Przemysłu Grzewczego), Sophie Lovell (dziennikarz), Yasine Mahmoudieh (architekt), Frank A. Reinhardt (agencja FAR Consulting), Susanne Schmidhuber (pracownia architektoniczna Schmidhuber und Partner), Manfred Vohs (Niemieckie Stowarzyszenie Branży Sanitarnej, Grzewczej i Klimatyzacyjnej) oraz Jens Wischmann (Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Sanitarnego). Zdaniem jury 38 spośród zgłoszonych do konkursu produktów zasłużyło na tytuł Design Plus. W sumie wyróżniono 26 produktów w kategorii \"Bathroom Experience\" dedykowanej ściśle wyposażeniu łazienek oraz 12 produktów w kategorii \"Building Technology and Energy Technology\" przeznaczonej dla branży grzewczej i instalacyjnej. Oceniano design, wybór materiału, funkcjonalność, jakość techniczną i ogólny koncept projektu.

Konkurs Design Plus z pewnością określić można jako forum dobrych, nierzadko bardzo śmiałych pomysłów wzorniczych, forum promującym prymat funkcji oraz jakość wykonania wysokiej próby. Ale czy traktować go można także jako aktualne forum trendów wzorniczych? Wydaje się, że w tym przypadku postępować należy ostrożnie. Na konkurs zgłaszane mogą być bowiem produkty, które na rynku funkcjonują nie dłużej niż dwa lata. Tyle czasu z pewnością wystarczy, by łazienkowa moda zdążyła transformować. Dlatego wśród nagrodzonych produktów znalazły się dobrze znane: \"Raindance\" Hansgrohe, wanna \"Grande\" oraz kabina \"Floor\" firmy Kos, seria ceramiki \"WCA\" Sanindusa, czy wanna \"Tina\" Sanico. Oceniane są zatem niejednokrotnie produkty o ustalonej już pozycji rynkowej. Ale w konkursie Design Plus z zasady nie do końca chodzi o nagradzanie wzorniczych \"jaskółek\". Jury wydaje się traktować design jako coś więcej niż tylko zewnętrzną formę produktu. Szuka wzornictwa, które nada dobremu jakościowo produktowi zupełnie unikalny kształt. Tym samym można powiedzieć - szuka rozwiązań ponadczasowych. Prezentujemy wybrane produkty spośród 38 wyróżnionych w tym roku tytułem Design Plus. Przyjrzyjmy się zatem tegorocznym efektom owych poszukiwań.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA