Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Obroty koncernu Henkel w Europie Środkowo-Wschodniej w 2003 roku przekroczyły miliard euro, natomiast na rynkach światowych koncern odnotował niewielki spadek obrotów - poinformowała firma. W Europie Środkowo-Wschodniej wciąż najważniejszym rynkiem zbytu pozostaje Polska - w 2003 r. wartość sprzedaży produktów firmy Henkel w naszym kraju wyniosła 188 mln euro.

Ogólna wartość sprzedaży Grupy Henkel w 2003 r. osiągnęła 9,436 mld euro, co w porównaniu z poprzednim rokiem jest wynikiem słabszym o 2,3%. Grupa uzyskała dochód netto na poziomie 519 mln euro, co w porównaniu z 2002 r. stanowi wzrost o 19,3%. Na rynkach światowych o 0,3% spadła sprzedaż w sektorze klejów konsumenckich i chemii budowlanej. Dobre wyniki sprzedaży Henkel osiągnął w Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. Na rodzimym, niemieckim rynku odnotował spadek sprzedaży o 1,8%. Spowodowane jest to słabym popytem na dobra konsumpcyjne oraz kapitałowe. Sprzedaż spadła również w Ameryce Północnej oraz w Ameryce Południowej.

W Europie Środkowo-Wschodniej wartość obrotów koncernu Henkel wyniosła 1,027 mld euro, co dało wzrost o 25% w stosunku do wyników z roku poprzedniego. Osiągnięcie wysokich obrotów w tym regionie było wynikiem działalności firmy na rynku rosyjskim.

- Są to wyniki w pełni zgodne z naszymi wcześniejszymi oczekiwaniami - powiedział Friedrich Stara, prezydent Henkel CEE.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA