Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Tym razem prezentujemy salon stanowiący nową jakość w sferze dystrybucji wyposażenia łazienkowego wyższej klasy. Salon Rafa firmy Gen-Bud w Warszawie to przejaw nowej filozofii w podejściu do kompleksowej obsługi klientów pragnących wyjść daleko ponad przeciętność. Charakter obiektu oddaje hasło \"open your space\", które od samego początku przyświecało jego twórcom. 

ZAJMUJĄCY powierzchnię 138 m2 salon mieści się na piętrze budynku zarządu firmy Gen-Bud w Warszawie przy ul. Bartyckiej. Uwagę zwraca jego swoista \"otwartość\". Projektanci zrezygnowali tu z klasycznych boksów, spotykanych w zdecydowanej większości salonów, na korzyść kilku czytelnie wyodrębnionych, spójnych pod względem stylistyki aranżacji. Jest tak, ponieważ głównym zadaniem salonu jest nie tyle sugerowanie gotowych rozwiązań, ale m.in. wspieranie twórczej pracy architektów i projektantów wnętrz poprzez ukazywanie całokształtu walorów wzorniczo-użytkowych starannie wyselekcjonowanych elementów wyposażenia łazienek. Dominują tu wyroby m.in. firm: Duravit, Duscholux, Hansgrohe (Axor), Jacuzzi, Laufen, Hźppe, Grohe, Kludi i Vasco.
Centralny element salonu stanowi podświetlany basen o głębokości ok. 20 cm, wyłożony błękitną mozaiką firmy Agrob Buchtal. Basen jest przykryty taflami grubego szkła, po których można swobodnie chodzić. Wejście na tę powierzchnię umożliwiają 3 drewniane trapy. Unikalny klimat podkreśla kaskada wodna spływająca po dużym bloku z czarnego kamienia z logo salonu. Po obu stronach basenu na odpowiednio wyprofilowanych postumentach umieszczono 6 ekskluzywnych umywalek.
Jednym z ważniejszych elementów wyposażenia salonu decydującym o jego charakterze jest specjalnie dobrane wyposażenie multimedialne. Jego głównym elementem jest duży, 42-calowy ekran plazmowy, na którym klienci mogą m.in. dokładnie śledzić wizualizacje proponowanych im projektów łazienek oraz prezentacje z multimedialnych katalogów producentów wyposażenia łazienkowego. Z monitorem współpracuje rozbudowany system dźwięku Dolby 5.1. Uzupełnienie stanowi innowacyjny system oświetlenia salonu funkcjonujący na zasadzie tzw. scen świetlnych, oparty na nowoczesnym systemie firmy ABB.
W salonie Rafa część modeli wyposażenia łazienkowego została ukazana w niecodzienny sposób. Przykładem jest awangardowa wanna ăMorphosisÓ firmy Jacuzzi, w której zamontowano akwarium, do którego przeniesiono trzy gatunki egzotycznych ryb z afrykańskiego jeziora Malawi.

SALON DLA WYMAGAJĄCYCH. Wraz z nowym, funkcjonującym od początku ubiegłego roku obiektem firma stworzyła niejako nową filozofię prezentowania i sprzedawania wyposażenia łazienkowego wysokiego segmentu. Według deklaracji przedstawicieli firmy Gen-Bud, głównym celem funkcjonowania salonu jest dostarczanie klientom poczucia wyjątkowości poprzez tworzenie dla nich unikatowych wnętrz łazienek odzwierciedlających ich osobowość i charakter. Firma zakłada obsługę klientów, po wcześniejszym, np. telefonicznym umówieniu się na spotkanie. Chodzi m.in. o wyeliminowanie zbędnego pośpiechu, który niekorzystnie mógłby odbić się na jakości obsługi. Osiągnięciu tego celu służy również elastyczność czasu pracy w salonie. Z uwagi na fakt, że jego klienci to zwykle osoby prowadzące szczególnie aktywny tryb życia, na ich życzenie może być on otwarty do późnych godzin wieczornych (nawet do 23.00). Obsługę salonu Rafa stanowi dwóch wyspecjalizowanych handlowców. Zgodnie z deklaracjami przedstawicieli firmy docelowo liczba pracowników handlowych ma wzrosnąć do 4 osób.
Poza wspomnianymi korzyściami, opisana forma działalności wpływa też na minimalizację kosztów handlowych Đ nie ma tu potrzeby utrzymywania dużych stanów magazynowych, ponieważ od projektu do ostatecznego wykończenia konkretnej łazienki może upłynąć nawet kilka miesięcy.

ZAWSZE AKTUALNY. Przebudowywanie i odświeżanie prezentowanych w salonie aranżacji jest ściśle skorelowane z ukazywaniem się na rynku nowych serii, na ogół po najważniejszych imprezach targowych w Europie. Było tak po bolońskich targach Cersaie i zgodnie z deklaracjami przedstawicieli firmy Gen-Bud już wkrótce w salonie Rafa będzie można zapoznać się z wybranymi nowościami, które zostały zaprezentowane na tegorocznych frankfurckich targach ISH.
W planach jest powstanie kolejnych salonów sygnowanych marką Rafa, które mają stworzyć sieć zunifikowanych punktów handlowych. Nowe obiekty będą zlokalizowane w Poznaniu, Wrocławiu, Białymstoku i Warszawie.
ANDRZEJ TOPCZEWSKI
ZDJĘCIA: FIRMA GEN-BUD

SALON, KTÓRY MA INSPIROWAĆ
Rafał Topolski, kierownik salonu Rafa w Warszawie
Tworząc koncepcję nowego salonu wykorzystywaliśmy nasze doświadczenia. Każda z osób zaangażowanych w jego budowę funkcjonowała w branży łazienkowej od co najmniej kilku lat. Inspiracją były również wyjazdy zagraniczne i szkolenia, gdzie mogliśmy zaznajomić się
z najlepszymi aranżacjami salonów łazienkowych w Europie. Co ważne, na bieżąco korzystaliśmy (i korzystamy w dalszym ciągu) z opinii i deklaracji naszych klientów. W jakiejś części salon został stworzony zgodnie z ich życzeniami w zakresie ukształtowania przestrzeni oraz określonych standardów obsługi. To właśnie z myślą o ich preferencjach staraliśmy się stworzyć unikalny, intymny klimat tego miejsca. Mam tu na myśli także m.in. aranżację miejsca pracy z klientem, które zostało wyposażone np. w wygodne meble do siedzenia, sprzyjające długiemu spędzaniu czasu i bezstresowemu zapoznawaniu się z walorami naszej oferty. Naszą ideą jest generalnie inspirowanie architektów i klientów, ukazywanie im nowych propozycji produktowych i wzorniczych, często o bardzo innowacyjnej i odkrywczej formie. Architekci w sposób idealny łączą nas z klientem tworząc dla niego własne prywatne wnętrze. Tworzą w swoich pracach klimat i formę danego pomieszczenia, my pomagamy w doborze poszczególnych elementów oraz zajmujemy się całą sferą techniczną i biznesową. Maksymalizacja komfortu pracy architekta to jeden z naszych priorytetów.

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA