Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Dobiegła końca XIII edycja Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Jest to przedsięwzięcie,
w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, uwzględniające między innymi sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa, a nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość produktów. Celem programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest promowanie etyki
w działalności gospodarczej rozumianej jako zespół norm rzetelnego postępowania we wzajemnych relacjach przedsiębiorców z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową. Ideą programu jest zachęcenie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzenia stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne.

Do tegorocznej, XIII edycji programu zgłosiło się 656 firm z całej Polski, spośród których 624 przeszły dwustopniową weryfikację i spełniając wymagania regulaminowe, decyzją Kapituły Programu, uzyskały tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2010.
Spośród nagrodzonych firm Złote Certyfikaty otrzymały – 72 przedsiębiorstwa, Złote Statuetki - 64 przedsiębiorstwa, Brązowe Laury - 44 przedsiębiorstwa, Srebrne Laury - 58 firm, Złote Laury  – 39 firm, a Platynowe Laury  – 39 firm. W tym roku po raz kolejny przyznano Platynową Statuetkę – otrzymało ją 31 firm uczestniczących w programie od 10 lat. Ponadto, 15 firm, które zdaniem Kapituły, na tle laureatów bieżącej edycji, wyróżniły się szczególnymi działaniami, otrzymało Nagrodę Specjalną – Statuetkę „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2010.
Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest inicjatywą stworzoną dla firm, które hołdując zasadom społecznej odpowiedzialności, nie wahają się poddać obiektywnej weryfikacji niezależnej instytucji. Firmy, uzyskując certyfikat rzetelności, wzmacniają swój wizerunek
i prestiż. „Przedsiębiorstwa Fair Play” są szeroko promowane przez organizatorów w mediach oraz w trakcie spotkań i konferencji gospodarczych. 

Do trzynastu dotychczas przeprowadzonych edycji przystąpiło 2171 firm, którym przyznanych zostało łącznie 6759 certyfikatów „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Dotychczasowi laureaci programu to wyjątkowe firmy z terenu całej Polski, rozwijające się oraz dbające o prestiż
i korzystny wizerunek. „Przedsiębiorstwa Fair Play” dotrzymują podjętych zobowiązań,
a współpraca z nimi obciążona jest mniejszym niż przeciętne ryzykiem, ponieważ są firmami zweryfikowanymi przez organizatorów programu. Miejsce w grupie „Przedsiębiorstw Fair Play” daje możliwość nawiązania nowych korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów, jak i klientów. „Przedsiębiorstwa Fair Play” udowadniają, że również w biznesie istnieją zasady etyczne, uczciwość i tzw. dobre praktyki.

Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest czytelny nie tylko dla polskich partnerów, lecz również dla kontrahentów zagranicznych. Jest jasnym przesłaniem, deklaracją stosowania najwyższych standardów etycznych i rzetelności w działalności gospodarczej.

Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” realizowany jest przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA