Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

REKLAMA

Firma Wema S.A., zajmująca się sprzedażą płytek ceramicznych i elementów wyposażenia łazienek, istnieje na rynku od 17 lat. W ubiegłym roku osiągnęła ona blisko 190 mln zł przychodów ze sprzedaży, a zysk netto spółki ukształtował się na poziomie 16 mln zł. Ponadto Wema posiada największą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w swojej branży - 15 salonów firmowych i 3 franczyzowe.

We wrześniu 2008 roku doszło do sfinalizowania transakcji z firmą Enterprise Investors, która kupiła 60% udziałów spółki Wema. Za ten pakiet kontrolny Fundusz zapłacił 144 mln zł. Decyzja o sprzedaży firmy może zaskakiwać. Celem, jaki przyświecał temu radykalnemu posunięciu, jest dążenie do jak najszybszego rozwoju firmy, który bez udziału inwestora zewnętrznego nie mógłby odbyć się w oczekiwanym przez Wema S.A. tempie.
Jednym z elementów planu rozwojowego jest rozbudowanie sieci sprzedaży firmy, tak by docelowo otwierać 12-15 nowych salonów rocznie. By było to możliwe, konieczne jest skrócenie czasu potrzebnego na wybudowanie nowego salonu - z 3 miesięcy do 6 tygodni. Wiąże się to z koniecznością zatrudnienia większej ilości pracowników, przede wszystkim specjalistów z dziedziny marketingu, visual merchendisingu i rozwoju sieci detalicznej. Tak znaczny przyrost zatrudnienia wymaga od firmy zwiększenia powierzchni biurowej, stąd też podjęliśmy decyzję o wybudowaniu nowego gmachu centrali i biurowca mieszczącego się w Rumi. Inwestycja jest już niemalże ukończona, a \"przeprowadzka\" nastąpi najprawdopodobniej pod koniec września bieżącego roku. Nowo wybudowany punkt w Rumi to budynek o powierzchni użytkowej 3000 m2. Składa się z dwóch pięter, z czego dolne przeznaczone jest na salon, a górne na biurowiec. Ambicją firmy jest, by \"nowa Rumia\" spełniała standardy ekskluzywnych obiektów handlowych działających w Polsce i Europie Zachodniej.
Żeby podnieść prestiż nowego obiektu wprowadzamy luksusową innowację w postaci zamkniętej, specjalnie wydzielonej ekspozycji wanien z hydromasażem. Stworzymy nowe ekspozycje - w formie \"showroomów\", które umożliwią wyeksponowanie kompleksowej oferty dla klienta wzbogaconej nie tylko o ceramikę, kabiny czy wanny, ale również akcesoria i dodatki łazienkowe. Klienci będą mogli liczyć na profesjonalną obsługę personelu, przeszkolonego z zakresu obowiązującego asortymentu, a także będącego w stanie udzielić pomocy technicznej. Wszystko po to by zapewnić odbiorcom jak największą satysfakcję. W tym celu ulepszyliśmy także stanowiska projektantów, które wyposażone będą w wysokiej klasy monitory LCD skierowane w stronę klienta. Nowo zakupiony sprzęt umożliwi wykonanie wizualizacji projektu na miejscu.
Chcąc zaspokoić wymagania najbardziej wymagających klientów, wzbogacimy swoją ofertę o asortyment z najwyższej półki oraz zapewnimy odpowiednie otoczenie ekspozycyjne, harmonijnie współgrające z wystawianymi towarami. W 64 boksach przedstawimy najnowsze aranżacje (poszerzone o ofertę produktów hiszpańskich), które, mamy nadzieję, będą stanowić dla klienta inspirację i podpowiedź w poszukiwaniu korzystnego rozwiązania dla własnej łazienki.
Naszą dumą są przepiękne aranżacje ekspozycyjne, zgodne z obowiązującymi trendami na rynku. Prace naszych projektantów charakteryzuje perfekcyjne zestawienie nowoczesnych trendów z elegancją i wyczuciem, które zawsze było wizytówką proponowanych przez firmę Wema aranżacji.
Kolejną innowacją jaką postanowiliśmy wprowadzić są nietypowe rozwiązania oświetleniowe przeznaczone dla łazienek oraz salonów kąpielowych w obiektach użyteczności publicznej. Są to miejsca często przyciemnione, wymagające nastrojowego oświetlenia, uosabiające stricte modernistyczny charakter.
Cztery miesiące temu, w kwietniu, został otwarty salon w Inowrocławiu. Odbiegał standardem od wcześniejszych inwestycji i stanowił wizytówkę naszych salonów. W miesiącu ubiegłym otworzyliśmy punkt w Lublinie, który jest kontynuacją nowego designu, wzbogaconą o jeszcze piękniejsze i nowocześniejsze aranżacje. Jednocześnie trwają już prace nad oddaniem do użytku klientów dwóch nowych placówek w Siedlcach i Warszawie w centrum handlowym Targówek.
Równolegle prowadzimy prace modernizacyjne w istniejących już salonach, by nie odbiegały od obowiązujących standardów. Wprowadzanie zmian zaczęliśmy od Słupska. Powstał tam nowy salon, umiejscowiony w nowej lokalizacji, który zostanie oddany do użytku już we wrześniu tego roku. Większą uwagę chcemy też poświęcić rozwojowi sieci franczyzowej. Naszym zdaniem ten system prowadzenia biznesu przyczyni się do dodatkowego wzrostu świadomości marki Wema. Jak do tej pory posiadamy 3 salony franczyzowe. Znajdują się one w Kwidzyniu, Kraśniku i Zabrzu. Angażując się w sprzedaż franczyzową aspirujemy do rangi najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce.
We wszystkich ambitnych zamierzeniach, które sobie założyliśmy, liczymy na pomoc firmy Enterprise Investors, za którą przemawia jej ogromne doświadczenie. Z wstępnych rozmów jakie nowy zarząd przeprowadził z naszą kadrą wynika, że wcześniej założony kierunek rozwoju firmy pokrywa się z celami Enterprise Investors. Wiele sugestii, jakie do tej pory otrzymaliśmy od Funduszu już wcielamy w życie. Współpraca z nowymi współwłaścicielami Wema S.A., jest dla nas cennym doświadczeniem i szansą na dynamiczny rozwój. <

Wema S.A., ul. Grunwaldzka 35, 84-230 Rumia < tel. (058) 679 56 75, fax (058) 679 47 54 < e-mail: wema@wema.pl, www.wema.pl

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA