Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 17 paź 2014 08:48
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Konferencja marketing w branży łazienkowej. Rys. Maciej Szymanowicz
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"
Branża potrzebuje wyjścia poza schemat. Wnioski po konferencji "Marketing w branży łazienkowej"

Działania promocyjne w branży potrzebują przełamania rutyny i zmiany starych przyzwyczajeń – takie wnioski nasuwają się po 5. konferencji „Marketing w branży łazienkowej”. Prelegenci podczas spotkania starali się pokazać, jak można inwestować w nowe strategie.

REKLAMA

Cykliczne spotkanie w hotelu Ossa w Rawie Mazowieckiej organizuje Stowarzyszenie Łazienka. Tegoroczna edycja konferencji odbyła się 14 października i zgromadziła kilkudziesięciu przedstawicieli producentów oraz dystrybutorów. Kilkugodzinne spotkanie to solidna dawka wiedzy o rynku oraz praktycznych porad, które firmy mogą wdrażać w swoich codziennych praktykach promocyjnych.

Promocja od każdej strony

Sesje podzielone były na trzy segmenty, które były poświęcone różnym obszarom marketingowych działań.

Pierwsza część konferencji dotyczyła działań online. Natalia Hatalska (znana blogerka pisząca o nowym marketingu) oceniała jakość komunikacji prowadzonej przez firmy z naszej branży i proponowała rozwiązania, które pomogą unowocześnić działania w social media. Anita Wojtaś-Jakubowska (z agencji Think Kong) opowiadała o płatnej promocji na Facebooku, zaś Grzegorz Osóbka (Umbrella Marketing Group) przedstawił swoje widzenie zasad kreowania atrakcyjnego contentu i jego promocji w sieci. [czytaj więcej o tej części konferencji]

Promocji poza internetem poświęcona była druga część spotkania. Paweł Łokaj (Sodexo Benefits and Rewards Services) przedstawił case study z wdrażania nowego programu lojalnościowego dla jednej z firm z branży łazienkowej oraz zarysował kierunki rozwoju programów lojalnościowych. Magdalena Orczykowska (Polskie Zrzeszenie Płytkarzy) przedstawiła zaś działanie swojego Stowarzyszenia i zabrała głos w sprawie wzajemnych oczekiwań wykonawców i producentów, [czytaj więcej o tej części konferencji]

Rynek do analizy

Obszerna, trzecia część konferencji poświęcona była analizie rynku budowlanego i łazienkowego. Michał Mango (Urban Communications) oraz Adam Pawlukiewicz (Pentagon Research) opowiadali o wyzwaniach, potencjale i pułapkach marketingu sportowego. Marcelin Matusiak z GfK Polonia przedstawił wyniki badań nt. roli salonu łazienkowego w procesie decyzyjnym klienta remontującego łazienkę oraz jego oczekiwań wobec salonów. Z kolei Rafał Drygiel z Focus Research International przeanalizował bardzo szczegółowo promocje materiałów budowlanych w sieciach DIY, także w porównaniu do innych rynków w Europie. Na zakończenie konferencji Arkadiusz Kaczanowski z portalu Ryneklazienek.pl omówił błędy w materiałach prasowych firm oraz udzielał porad, które poprawić mogą komunikację działów PR i marketingu z mediami. [czytaj więcej o tej części konferencji]

Pozytywny odbiór ze strony uczestników oraz długie dyskusje po prezentacjach pokazują, jak potrzebną inicjatywą jest konferencja. Organizatorzy już zapraszają na spotkanie za rok.

Patronem medialnym wydarzenia był magazyn Łazienka.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA