Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:    
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 22 marz 2019 15:58
Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych
Panel z udziałem Stanisława Tępińskiego. Fot. materiały prasowe IBR
Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych
Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych
Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych
Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych
Ceramika Paradyż na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Według danych Instytutu Biznesu Rodzinnego w Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych. W ciągu najbliższych pięciu lat sukcesję planuje 57% z nich, a tylko 30% uda się przeprowadzić ją skutecznie. O wyzwaniach, nadziejach i szansach powiązanych ze zmianą pokoleniową rozmawiali w Poznaniu uczestnicy VI Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych. Wśród zaproszonych prelegentów byli Stanisław i Adam Tępińscy, współwłaściciele Ceramiki Paradyż, którzy etap sprawnie przeprowadzonej sukcesji mają już za sobą.

REKLAMA

stanie się priorytetem dla wielu właścicieli firm, zarówno tych kilkuosobowych, jak i tych zatrudniających tysiące pracowników. Odbywający się w dniach 18-19 marca Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych w Poznaniu, organizowany w tym roku przez Instytut Biznesu Rodzinnego pod hasłem „Silna RODZINA – silna FIRMA”, był dobrą okazją, by pochylić się nad tym zagadnieniem.

Podczas wydarzenia spotkało się ponad 350 członków biznesów rodzinnych z Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Szwajcarii oraz ok. 50 ekspertów, którzy na co dzień wspierają przedsiębiorców w takich obszarach, jak międzypokoleniowa strategia biznesu i rodziny, sukcesja, prawo, podatki, internacjonalizacja, digitalizacja, wsparcie inwestycji czy zarządzanie firmą rodzinną z perspektywy menedżera zewnętrznego.

- To jest taka platforma, gdzie uczestnicy mogą nie tylko wymieniać wiedzę i doświadczenia, ale dzięki temu, że jest to kongres międzynarodowy, inspirować się także tymi firmami, które w podróży do długowieczności już są o krok dalej, bo zarządzają rodzinnym przedsiębiorstwem w czwartym, piątym czy szóstym pokoleniu – powiedziała dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

W trakcie dwóch dni miały miejsce prelekcje przedsiębiorców rodzinnych, którzy przekazali wiedzę na temat strategii rozwoju, wewnętrznych mechanizmów zarządzania firmą czy komunikacji międzypokoleniowej. Pod hasłem „Jaki nestor taki sukcesor? Jak wyrosnąć w cieniu drzewa genealogicznego i skutecznie przejąć zarządzanie firmą” odbyła się moderowana przez Łukasza Tylczyńskiego z IBR dyskusja, która pozwoliła spojrzeć na rodzinne biznesy z trzech perspektyw: nestora – ojca, założyciela firmy; sukcesora/sukcesorki – dziecka, przejmującego firmę oraz menedżera zewnętrznego, który często pojawia się jako pomost pomiędzy dwoma pokoleniami.

W panelu wzięli udział Robert i Anna Andre z Andre Abrasive Articles, Grzegorz Wróbel, menedżer zewnętrzny w firmie rodzinnej Blachotrapez oraz Stanisław i Adam Tępińscy z Ceramiki Paradyż.

– Gdy przyszedł odpowiedni czas, zapytałem wprost moich dzieci. Czy chcecie w ogóle prowadzić dalej ten biznes? Odpowiedź była jednoznaczna i właśnie tę ich jakże ważną decyzję uznaję za swój największy sukces – powiedział Stanisław Tępiński, współwłaściciel i współzałożyciel Ceramiki Paradyż. – Sukcesja jest długim procesem, który nie dzieje się z dnia na dzień. Wspólnie z siostrą, która dziś zarządza ze mną firmą, przygotowywani byliśmy do tej roli przez lata – podkreślał Adam Tępiński, prezes zarządu Ceramiki Paradyż.

Czytaj także: Kabiny Mazo idealne na miarę każdej łazienki

Drugi dzień zainaugurowany został z kolei panelem dyskusyjnym o przyszłości firm rodzinnych moderowanym przez prof. Macieja Stradomskiego. Wśród prelegentów byli właściciele rodzinnych biznesów Stanisław Tępiński z Ceramiki Paradyż, Bogusław Kowalski z Graal, Marcin Ochnik z Ochnik, Leszek Krysieniel z 4Kraft oraz Jerzy Śledziewski z BGŻ BNP Paribas, a także prof. Michał Michalski z UAM.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA