Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających

  • Autor: Małgorzata Nietupska
  • 19 lut 2014 14:39
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających

Prawie 700 firm z 40 krajów, w tym z Polski. Ponad 100.000 m² powierzchni ekspozycyjnej. Około 100.000 zwiedzających z całego świata. W hiszpańskiej Walencji odbyły się – od 11 do 14 lutego - największe europejskie targi płytek ceramicznych CEVISAMA 2014.

REKLAMA

W porównaniu do 2013 roku, w tegorocznej edycji wzięło udział o 24 firmy więcej niż rok wcześniej (673 – w 2013 r., 697 – 2014 r.). Szczególnie duży wzrost obecności na targach CEVISAMA - aż o 30% - zanotowano wśród firm włoskich (w sumie w tym roku było ich 78).

- Dla włoskich producentów obecność na targach CEVISAMA jest atrakcyjna, gdyż tu przyjeżdżają klienci z takich rynków jak Rosja, Północna Afryka i kraje arabskie, a także profesjonaliści (m.in. architekci i projektanci – red.) ceniący tą imprezę, których liczba rośnie z roku na rok – wyjaśnia Carmen Alvarez, dyrektor targów CEVISAMA.

Polskie firmy
Na zorganizowanie indywidualnych stoisk targowych zdecydowały się w tym roku również polskie firmy: Ceramika Końskie oraz Alfa-Cer.

Jak poinformował Jan Adamus – dyrektor zakładu Ceramika Końskie, firma przygotowała specjalną ofertę targową m.in. z myślą o klientach ze Wschodu oraz północnej Afryki. Nowości zaprezentowano we wszystkich markach tej firmy, czyli Ceramika Końskie, Stargres oraz Ceramika Color. Jeden z debiutów to m.in. gresy marki Ceramiki Końskie.

Firma Alfa-Cer pokazała kolekcję „Infinity 30x60” z ceramiki i szkła z możliwością personalizowania przez klienta. Wybrać można nie tylko kolory, ale także dekory – z bazy zdjęć producenta (75.000 możliwości) lub dostarczyć własne fotografie.

Hiszpański eksport
Na specjalnej konferencji ASCER – stowarzyszenia hiszpańskich producentów płytek ceramicznych, ujawniono dane na temat eksportu ceramiki.

Jak poinformował Isidro Zarzoso – prezydent ASCER, w okresie styczeń-listopad 2013 r. hiszpańskie firmy sprzedały płytki ceramiczne o wartości 2.076,5 mln euro w 182 krajach (więcej o 7,3% w porównaniu do 2012 r.).

Największy rynek zbytu to Francja – w 2013 r. Hiszpanie sprzedali w tym kraju płytki o wartości 214,1 mln euro. Jednak, w porównaniu do danych z 2012 r., sprzedaż spadła tu o 3,3%. Także inne kraje tzw. starej Unii Europejskiej kupowały mniej hiszpańskich płytek. Wyjątek to Wielka Brytania, gdzie wskaźniki sprzedaży wzrosły  o prawie 7%.
 
Wzrost eksportu hiszpańskie firmy zanotowały na innych rynkach, zwłaszcza w Afryce (o 30,5%), Algierii (19,6%), USA (16,7%) i krajach Dalekiego Wschodu (12,9%).
Wśród klientów, którzy wydają najwięcej pieniędzy na hiszpańskie płytki, są – oprócz Francji i Wielkiej Brytanii – Arabia Saudyjska, Rosja, Algieria, USA, Libia, Izrael, Niemcy i Włochy.

Do zobaczenia w Walencji
Tegoroczną edycję targów CEVISAMA – już 32. - zorganizowano pod hasłem „Do zobaczenia w Walencji 2014”. Oprócz stoisk targowych na zwiedzających czekało mnóstwo imprez towarzyszących zarówno na terenie Feria Valencia, gdzie odbyła się CEVISAMA, jak i miasta Walencja. Były wystawy, konferencje, prezentacje, spotkania z projektantami. Miasto Walencja oferowało bezpłatne karty turystyczne. Dzięki nim goście targów mogli m.in. bezpłatnie lub z rabatem zwiedzać muzea.
CEVISAMA 2014 – sto tysięcy zwiedzających


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA