Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Do 2020 r. Grupa Muszkieterów uruchomi 500 nowych sklepów

  • Autor: Redakcja Magazynu Łazienka
  • 30 kwi 2014 08:22
Do 2020 r. Grupa Muszkieterów uruchomi 500 nowych sklepów
Krzysztof Waligórski, prezes zarządu dyrekcji handlowej Intermarché, Maciej Misan, wiceprezes ITM Polska Sp. z o.o. i Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. Fot. materiały prasowe
Do 2020 r. Grupa Muszkieterów uruchomi 500 nowych sklepów
Do 2020 r. Grupa Muszkieterów uruchomi 500 nowych sklepów
Do 2020 r. Grupa Muszkieterów uruchomi 500 nowych sklepów
Do 2020 r. Grupa Muszkieterów uruchomi 500 nowych sklepów

6 mld złotych przeznaczy Grupa Muszkieterów na rozwój sieci sklepów Intermarché i Bricomarché. W ciągu sześciu lat ma przybyć 205 sklepów z sieci typu "dom i ogród".

REKLAMA

Grupa Muszkieterów to największa w Polsce sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i sieci typu „dom i ogród”. Zrzesza ponad 240 niezależnych przedsiębiorców. Jak informuje prezes Grupy w Polsce, Patrick Renault, zgodnie z nową strategią, do 2020 roku Muszkieterowie zamierzają otworzyć 295 supermarketów Intermarché i 205 sklepów Bricomarché.

Rozwój sieci sprzedaży

Z początkiem kwietnia w Krakowie otwarto 300. punkt sprzedaży w Polsce. Aktualnie na krajowym rynku funkcjonuje 205 marketów Intermarché i 95 Bricomarché. W ciągu następnych kilku lat Muszkieterowie zamierzają wprowadzić w życie inwestycje związane z zakupem terenów i budową nowych placówek. Przewidziany na te działania budżet wynosi niemal 6 mld zł. Grupa planuje budowę nowych sklepów na terenie całego kraju, a zwłaszcza w regionach, w których dotychczas powstało niewiele punktów sprzedaży, czyli w centralnej i wschodniej części Polski. Muszkieterowie przewidują również zwiększenie zatrudnienia do ok. 33 tysięcy osób. Minimalny plan rozwoju zakłada otwarcie jeszcze 30 sklepów do końca 2014 roku.

- Sytuacja sieci Bricomarché jest dobra i rozwojowa. W pierwszym kwartale 2014 roku zanotowaliśmy już ponad 33% przyrost obrotów. Otworzyliśmy w tym roku już trzy sklepy, a dwa następne mamy zamiar uruchomić w maju. Jesteśmy także na etapie modernizacji wszystkich istniejących sklepów oraz  wdrażamy koncept 3500 m2. Wciąż wprowadzamy marki własne i pracujemy nad optymalizacją gam. Naszą strategię rozwoju oparliśmy na analizie realnych możliwości rynku. Co do kierunków rozwoju - stawiamy na umocnienie pozycji na zachodzie kraju i ekspansję w miejscowościach 20-70 tys. mieszkańców w regionach Polski, w których nas dotychczas jeszcze nie ma - mówi Marian Słomiak, rzecznik sieci Bricomarché.
 

Dotychczasowe i planowane obroty

Szacuje się, że w 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym 3,9 mld zł wygenerowanych przez sieć Intermarché (wzrost o 4,9 proc. r/r) i blisko 980 mln złotych (wzrost o 10,4 proc. w stosunku do 2012 r.) Bricomarché. Na intensywny rozwój obu sieci w następnych latach Muszkieterowie przeznaczą blisko 6 mld zł. W związku z tym liczą na zwiększenie obrotów, które zgodnie z założeniami w 2020 roku mają sięgać 16 mld zł.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA