Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

for. Shutterstock

Spółka Excellent przez 10 lat narzucała swoim partnerom handlowym ceny dalszej odsprzedaży produktów – poinformował UOKiK. Urząd nałożył na przedsiębiorcę blisko 150 tys. zł kary.

REKLAMA

 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że w rezultacie niedozwolonego porozumienia konsumenci mogli być zmuszeni do płacenia wyższych cen za produkty marek własnychExcellent i Actima oraz dystrybuowanych przez firmę wyrobów pod markami Hansgrohe, Villeroy&Boch czy Huppe.

Dowody zgromadzone w trakcie postępowaniaprowadzonego od sierpnia 2013 r pokazały, że doszło do zawarcia niedozwolonego porozumienia z kontrahentami, którzy zajmowali się dalszą sprzedażą (hurtowa i detaliczną) produktów. Byli oni zobowiązani do stosowania cen minimalnych - musieli stosować narzucone stawki lub udzielać od nich rabatu nie większego, niż ustalony przez dystrybutora. Za samodzielną politykę cenową groziło im natychmiastowe rozwiązanie umowy bądź zapłata kary umownej.

W ramach postępowania przeciwko spółce przebadano m.in. korespondencję prowadzoną między przedstawicielem spółki Excellent a partnerami handlowymi. Jej fragmenty Urząd ujawnił podczas ogłaszania decyzji o nałożeniu kary.

- Taki zapis (wg. prawnika) nosi znamiona zmowy handlowej i działanie na szkodę konsumenta / jest zabronione; proponuje ten zapis jakoś rozmyć lub usunąć – czytamy w ujawnionej korespondencji.

Firma prowadziła niedozwolone praktyki w latach 2003 – 2013.

Ostateczna wysokość kary nałożonej na spółkę Excellent to 146 277 zł.

Decyzja jest prawomocna.

(źródło: UOKiK)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA