Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ferro podsumowuje udane półrocze

  • Autor: Redakcja RynekLazienek.pl
  • 17 sie 2017 09:40
Ferro podsumowuje udane półrocze
Siedziba Ferro. Fot. Ferro
Ferro podsumowuje udane półrocze

Grupa Ferro osiągnęła w 1H 2017 r. 178,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 19% r/r, do 26,1 mln zł, a zysk netto wzrósł o 43%, do 21,4 mln zł.

REKLAMA

- "Za nami dobre pod kątem wyników półrocze. Koniunktura rynkowa jest zadowalająca, pozwala nam, choć nie bez pewnych trudności, na umacnianie pozycji na największych rynkach, które traktujemy jako dojrzałe – czyli głównie w Polsce i w Czechach – oraz kontynuację wzrostów na rynkach nieco mniejszych, ale nie mniej perspektywicznych – np. w Rumunii czy Słowacji. Wzrostom sprzedaży towarzyszyło utrzymanie marży brutto na kluczowych grupach produktów pomimo niesprzyjającego wpływu niektórych czynników zewnętrznych. Wprawdzie dolar nieco się osłabił, ale ceny miedzi wyraźnie kontynuują dynamiczny wzrost i nadal będzie to stanowiło dla nas wyzwanie. Jednocześnie w ryzach utrzymujemy koszty operacyjne, co korzystnie przekłada się na marże – marża EBITDA wzrosła o 1 p.proc. a marża netto o 2,8 p.proc" - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu Ferro.

W 1H 2017 sprzedaż zagraniczna odpowiadała za 59,6% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z 25,7-proc. udziałem w sprzedaży. Jest to rynek dojrzały, na którym sprzedaż zachowuje się stabilnie. Numerem dwa jest rynek rumuński, odpowiadający za 16% przychodów, a numer trzy Słowacja z blisko 9-proc. udziałem w sprzedaży. Przychody na tych rynkach rosną dwucyfrowo.

W 1H 2017 o 16,7% w ujęciu rok do roku wzrosła sprzedaż na pozostałych rynkach, w tym na Węgrzech i w Bułgarii oraz Serbii. W 1H 2017 miało miejsce umocnienie złotego w stosunku do walut funkcjonalnych na rynkach zagranicznych, co oznacza że w tych właśnie walutach lokalnych przychody Grupy na poszczególnych rynkach zagranicznych wykazały nieco wyższą dynamikę.

- "Tak zwane „rynki pozostałe” w naszej geograficznej strukturze przychodów stanowią już blisko 9% sprzedaży Grupy i zakładamy, że niebawem będziemy mogli wyłonić z tego grona kolejny, osobny kraj do analizy. Na czołówkę pod względem wartościowym wysuwają się Węgry, ale bardzo dobre dynamiki notujemy też w Bułgarii. Na nowych rynkach stosujemy sprawdzony model ekspansji zagranicznej, ewentualnie dostosowując go do specyfiki danego regionu. Aktualnie kończymy prace nad utworzeniem struktur handlowych, umożliwiających nam wejście na rynek krajów bałtyckich. Pierwsze produkty Ferro będzie tam można kupić w najbliższych tygodniach. Bardzo perspektywicznie pod kątem dalszej ekspansji wyglądają także inne kraje na Bałkanach, np. Serbia" – dodaje Aneta Raczek.

Akcjonariusze Ferro zadecydowali o przeznaczeniu na wypłatę dywidendy kwoty 25,5 mln zł, co daje 1,20 zł na akcję. Pierwsza rata dywidendy w wysokości 10,6 mln zł, wypłacona została 26 lipca 2017 r. Wypłata pozostałej kwoty nastąpi 4 października.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA