Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Gorąca debata o przyszłości salonów - Stowarzyszenie Salonów rozpoczęło cykl spotkań

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 01 kwi 2016 09:33
Gorąca debata o przyszłości salonów - Stowarzyszenie Salonów rozpoczęło cykl spotkań
Gorąca debata o przyszłości salonów - Stowarzyszenie Salonów rozpoczęło cykl spotkań
Gorąca debata o przyszłości salonów - Stowarzyszenie Salonów rozpoczęło cykl spotkań
Gorąca debata o przyszłości salonów - Stowarzyszenie Salonów rozpoczęło cykl spotkań
Gorąca debata o przyszłości salonów - Stowarzyszenie Salonów rozpoczęło cykl spotkań

Jaka będzie przyszłość tradycyjnego handlu wyposażenia wnętrz? Na to pytanie starali się odpowiedzieć uczestnicy - handlowcy i producenci - pierwszej z pięciu edycji Ogólnopolskiego Forum Wyposażenia Wnętrz zorganizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Salonów Wyposażenia Wnętrz.

REKLAMA

Ogólnopolskie Forum Wyposażenia Wnętrz w Zambrowie, które odbyło się 9 marca 2016 r. zainaugurowało cykl spotkań i debat poświęconych aktualnej sytuacji sklepów detalicznych na polskim rynku wyposażenia łazienek. W Miejskim Ośrodku Kultury w Zambrowie organizatorzy – zarząd Polskiego Stowarzyszenia Salonów Wyposażenia Wnętrz w osobach Anny Jankowskiej, Zbigniewa Ostrowskiego oraz Waldemara Krypy – spotkał się ze swoimi gośćmi. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele sklepów z wyposażeniem wnętrz oraz dostawcy. Na konferencji w sumie zgromadziło się około 50 osób.

Spotkanie rozpoczął Zbigniew Ostrowski, członek zarządu PSSWW, przedstawiając sytuację tradycyjnych sklepów detalicznych na tle rozwoju sieci marketów budowlanych i e-commerce. Następnie prezes PSSWW – Waldemar Krypa omówił statutowe cele stowarzyszenia.

- Chcemy tworzyć większy związek by móc skuteczniej reprezentować swoje interesy oraz wypracowywać kompromisy we współpracy z producentami. Zależy nam również na podnoszeniu jakości i standardów obsługi w naszych sklepach i wykorzystywaniu nowoczesnych narządzi zarządzania. Wszystko po to, by zwiększać naszą konkurencyjność i poziom sprzedaży produktów – mówił prezes PSSWW.

- Od grudnia przeprowadziliśmy kilka rozmów z producentami i jesteśmy w trakcie kolejnych. Nie są to rozmowy łatwe - każda ze stron ma swoje racje. Ale jesteśmy dobrej myśli, mamy nadzieję, że zakończą się w sposób satysfakcjonujący dla obu stron. Tak aby i wilk był syty i owca cała – wyjaśniał.

- Wspierajmy polskie fabryki, ale wspólnie negocjujmy warunki tej współpracy – dodawał Zbigniew Ostrowski.

Przedstawiciele stowarzyszenia podkreślali, że każde działanie, które będzie wspólne, będzie również bardziej skuteczne i tańsze. Dlatego chcą rozwijać PSSWW.

Merytoryczna dyskusja

Główną częścią spotkania była debata z udziałem producentów, poświęcona aktualnej sytuacji tradycyjnych sklepów detalicznych oferujących wyposażenie łazienek i płytki ceramiczne. Przedstawiciele producentów: Łukasz Chyla z Rovese oraz Tomasz Służewski i Edmund Ksyta z Ceramiki Paradyż odpowiadali na pytania uczestników i prowadzącej debatę Anny Jankowskiej. Mówili m.in. o tym, czy z ich perspektywy istotny jest internetowy kanał dystrybucji.

Przedstawiciele obu firm zgodnie podkreślali, że poziom internetowej sprzedaży produktów wyposażenia łazienek nie jest znaczący i że to właśnie na współpracy ze sklepami tradycyjnymi najbardziej im zależy. A jeżeli maleje bądź będzie malała liczba stacjonarnych sklepów z wyposażeniem łazienek, będzie się to wiązało z innymi aspektami niż konkurencja ze strony sklepów internetowych.

- Internet nigdy nie będzie dla nas kluczowym kanałem – zaznaczał Łukasz Chyla z Rovese.
- Z perspektywy producentów nie jest korzystne by znikały tradycyjne salony a wraz z nimi ekspozycja. Naszym priorytetem było i jest wsparcie sklepów stacjonarnych w różnych obszarach ich funkcjonowania– dodawał Tomasz Służewski.

Podczas debaty poruszono również m.in. zagadnienia dot. działań producentów mających na celu wyrównywanie szans między kanałem internetowym i tradycyjnym. W tej kwestii głosy producentów również były zgodne. Przedstawicieli Rovese i Ceramiki Paradyż zapewniali, że będą wspierać i premiować najlepsze salony.

- Jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania. Będziemy kontynuować produkcję selektywnych serii płytek.– mówił Tomasz Służewski.

W opinii producentów tradycyjne sklepy stacjonarne by przetrwać na rynku powinny oferować kompleksowe usługi np. projektowania wnętrz, wysoką jakość obsługi, oraz nawiązywać nowe relacje z klientem.

Spotkania w cyklu

Jeżeli ktoś chciałby wziąć udział w debacie – ma jeszcze szansę. PSSWW organizuje cykl pięciu takich konferencji. 10 marca odbyło się spotkanie w Zambrowie, 16 marca w Ostrowcu Świętokrzyskim. Kolejne trzy odbędą się w maju w pozostałych częściach
Polski. Zainteresowani uczestnictwem proszeni są o kontakt na adres biuro@pssww.pl lub telefonicznie 605 063 161.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Jeżeli producenci mówią jednym głosem , jak ważna jest dla nich sieć tradycyjna by realizować ich cele , proponuję zjednoczyć siły w PSSWW i postawić producentom nasze warunki. Koniec wykorzystywania nas przez wszystkich i mówieniu o niemocy rozwiązań,
    • Zbych, 2016-04-03 18:52:21

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA