Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa PSB wśród najlepszych polskich marek

  • Autor: Redakcja RynekLazienek.pl
  • 29 maj 2017 09:48
Grupa PSB wśród najlepszych polskich marek
Fot. Grupa PSB
Grupa PSB wśród najlepszych polskich marek

Grupa Polskie Składy Budowlane znalazła się na 35 miejscu w zestawieniu „Top 100 Brands”, w kategorii „pozaspożywczy handel detaliczny”, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród”.

REKLAMA

Po raz pierwszy w Polsce znana firma doradcza KPMG przeprowadziła badania doświadczeń klientów z markami, korzystała przy tym z już stosowanych metodologii na najbardziej konsumencko rozwiniętych rynkach świata. Analizy KPMG objęły 200 marek z 9 branż, przy czym były to tylko marki, które bezpośrednio klientom sprzedają produkty lub usługi i mają możliwie największe pokrycie geograficzne w kraju. Badanie odbyło się w I kwartale 2017 roku na próbie 5000 polskich konsumentów.

Zestawienie obejmuje 100 marek, które zostały najlepiej ocenione przez klientów pod kątem ich doświadczeń w 6 filarach. Są nimi wiarygodność, rozwiazywanie problemów, oczekiwania, czas i wysiłek, personalizacja oraz empatia, czyli umiejętność wczucia się w indywidualną sytuację konsumenta i zrozumienie jego emocji. Aż dwie trzecie skłonności konsumenta do polecenia danej marki rodzinie i znajomym determinują właśnie te filary. Pozostała część wynika z zupełnie przypadkowych czynników np. pogoda czy humor konsumenta.

Z opracowania wynika, iż w Polsce podstawowym filarem dla usatysfakcjonowania klienta jest wiarygodność danej marki w kontekście wzbudzania zaufania i dotrzymywania słowa. Polacy doceniają dotrzymywanie obietnic marki, szczere informowanie o ważnych elementach oferty oraz rzeczywiste działanie w interesie klienta. Wyniki badań opublikował miesięcznik Forbes.

W zestawieniu 100 marek dokładnie połowa ma polskie korzenie, to wyraźnie pokazuje, że polscy konsumenci, po zachłyśnięciu się dostawcami i produktami zagranicznymi w pierwszym okresie transformacji zaczynają coraz bardziej doceniać rodzimych dostawców. Rodzimi przedsiębiorcy coraz bardziej skutecznie potrafią konkurować w zakresie zarządzania doświadczeniami konsumentów.

 Tekst: Mirosław Lubarski, dyrektor marketingu, Grupa PSB

 

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA