Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD

  • Autor: Anna Usakiewicz
  • 08 gru 2017 09:36
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
V Forum Dobrego Designu: sesja Design Starter. Fot. Tomasz Wawer.
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD
Jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji? - sesja dyskusyjna PARP na FDD

"Design Starter – jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji" to temat sesji dyskusyjnej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

Monika Karwat-Bury z Departamentu Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości była moderatorem dyskusji pod hasłem "Design Starter – jak inwestować we wzornictwo z udziałem dotacji"", której tematem głównym było inwestowanie we wzornictwo w oparciu o dotacje. Jak starać się o dotacje w konkursie "Wzór na konkurencję", jakie wsparcie wzornicze dla małych i średnich przedsiębiorstw inwestujących w design oferuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz na co dotacje powinny być wykorzystywane – o tym rozmawiali uczestnicy dyskusji: Anna Forin, dyrektor Departamentu Usług Proinnowacyjnych, PARP, Ewa Gołębiowska, dyrektor, Zamek Cieszyn oraz Andrzej Śmiałek, dyrektor,  Ergo Design.

Projektanci, designerzy i przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani rozwijaniem swojej firmy w oparciu o design mieli okazję poznać warunki uczestnictwa w konkursie "Wzór na konkurencję", który w czerwcu br. został ogłoszony prze PARP. Konkurs skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających na obszarze pięciu województw Polski wschodniej. Startujący w konkursie mogą sprawdzić potencjał wzorniczy swojej firmy i uzyskać nawet 3 mln zł dofinansowania w drugim etapie.

Konkurs jest dwuetapowy. Etap pierwszy polega na przeprowadzeniu audytu wzorniczego, który pozwala na zdiagnozowanie sytuacji w firmie i opracowaniu strategi wzorniczej zawierającej rekomendację. Właśnie strategia wzornicza jest efektem końcowym audytu. Na tym etapie można uzyskać dofinansowanie do 100 tys. zł na pokrycie kosztów usługi audytu wzorniczego.

O dofinansowanie w drodze konkursu aplikują głównie firmy na początku swojej drogi biznesowej, a w przyszłym roku wejdą w życie pierwsze projekty wyłonione w pierwszym etapie konkursu.

Andrzej Śmiałek, dyrektor firmy Ergo Design przeprowadzającej audyty w firmach starających się o dofinansowanie w ramach konkursu „Wzór na konkurencję” przybliżył specyfikę działania podczas przeprowadzania takiego audytu, którego efektem jest opracowanie strategi wzorniczej dla firmy. – Chodzi o to, aby na podstawie informacji znaleźć pomysły i propozycje zbudowania strategii przedsiębiorstwa w oparciu o design. Włączenie w strategię przedsiębiorstwa procesów wzorniczych. Na drugim etapie natomiast, wdrożenie efektów audytu, dokupienie technologii i maszyn.

Uczestnicy dyskusji podkreślali, że strategia wzornicza, wypracowana w efekcie audytu musi być osadzona we wzornictwie. Dobrze przygotowana strategia wzornicza pokazuje na ile w drugim etapie będzie można realizować wydatki inwestycyjne. Wskazuje cele wzornictwa oraz kierunek dalszych działań.

Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn oraz ekspert PARP w dziedzinie designu, zwracała uwagę, że strategia powinna być zrozumiała. – Audyt jest swoistym „rentgenem” przedsiębiorstwa. Firmy powinny rozumień ten proces. Grupa ekspertów oceniających wnioski stara się ocenić, na ile te rekomendacje zawarte we wnioskach są związane z autentycznymi potrzebami firmy. Dzięki temu firma będzie mogła w krótkim czasie tę strategie realizować.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA